Această prevedere apare și în noul Regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ (ROFUIP). Elevii vor avea cel puțin un plan individualizat de învățare pe parcursul unui an școlar, urmând ca acestea să fie realizate de către profesori.
În cadrul întocmirii planului de învățare, profesorii trebuie să țină cont de nevoile de învățare ale fiecărui elev, dar și de rezultatele obținute de ei în urma unor evaluări. Toate planurile individualizate de învățare vor fi atașate în portofoliul educațional al elevului, care a devenit obligatoriu tot începând cu noul an școlar.
Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 prevede următoarele caracteristici necesare pentru planul individualizat de învățare:
„a) pornește de la rezultatele evaluărilor elevului cu caracter formativ și sumativ;
b) ia în considerare nevoile de învățare ale fiecărui elev, care sunt diferite și, prin urmare, trebuie abordate diferit;
c) valorifică experiențele de învățare anterioare ale elevului;
d) stabilește obiectivele pe termen imediat și pe termen lung ale elevului;
e) proiectează noile experiențe de învățare în funcție de nevoile, interesele și ritmul elevului;
f) este dezvoltat în urma interacțiunii dintre profesor, elev și părinte”.
Vă reamintim, alte prevederi din Statutul Elevului care intră în vigoare din septembrie sunt: interzicerea telefoanelor mobile în timpul orelor, introducerea unei săli de detenție, primirea unei note de purtare pentru fiecare modul, sancționarea cu retragerea bursei.
Documentul complet poate fi accesat AICI.
Sursa: Tion.ro
Trimite articolul
X…ce inseamna “Noul STATUL al Elevului” ??….nemtii au o vorba : ….nu repara, ceea ce nu-i stricat !….de ce inainte de revolutie, totul a functionat . clase primare, clasele IV-VIII, scoala profesionala, liceu, facultate….si totul a fost bine. Dar s-au gasit “specialisti”, sa distruga totul ( ca de fapt in orice bransa) . Lasati mecanicul la tractor, cofetarul la placinte, pantofarul la pingele…ca altfel, iese …situatia actuala.!!