Sistemul rutier este cel mai puternic vizat de către conducătorii de la Bucureşti. În anul 2011 reprezentanţii MT vor să demareze lucrările la autostrada Nădlac-Arad. Acest tronson, în lungime de 38,8 kilometri, va costa în total 234 de milioane de euro, dintre care 199 vin din fondul de coeziune, iar 33 de la bugetul de stat.
Potrivit planificărilor făcute de către cei de la Transporturi, autostrada ar trebui realizată până în anul 2013. Şi DN 76 va intra în modernizare, după cum spun oficialii de la MT. Unul dintre segmentele la care se va lucra în 2011 este cel dintre Baia de Criş şi Vârfurile, în lungime de 29,35 kilometri. Finanţarea de 105,72 de milioane de lei vine în întregime de la Banca Europeană de Investiţii (BEI), iar modernizarea ar trebui finalizată în 2013. Un alt segment al DN 76, între Vârfurile şi Ştei, se vrea modernizat tot până în 2013.
Drumul în lungime de 33,31 de kilometri va costa 249,23 de milioane de lei, iar finanţarea va veni tot de la BEI. Lucrarea de cea mai mare anvergură despre care cei de la MT spun că va demara în 2011 este modernizarea căii ferate între Curtici şi Simeria, parte a Coridorului IV Transeuropean. Cei 41,185 de kilometri de cale ferată vor costa 310,647 de milioane de euro, bani ce vor veni din fondul de coeziune, de la bugetul de stat şi de la BEI.
JA-A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!