Dacă în urmă cu doi ani şi jumătate, proprietarii terenului pe care s-a aflat fosta fabrică de zahăr spuneau că în 2018 vor începe construcţia unui complex rezidenţial de 50 de milioane de euro, realitatea ne demonstrează că… s-a ales praful de aceste promisiuni.
Porto Petrol SRL – firma timişoreană care deţine cele peste cinci hectare de teren de pe Splaiul Mureşului nr.26 – se află în acest moment la faza elaborării noului Plan Urbanistic Zonal şi a Regulamentului Local de Urbanism pentru noua Zona rezidenţială şi de servicii.
„Beneficiarul a inițiat, în anul 2007, un proiect care viza dezvoltarea unui ansamblu de locuințe, servicii și birouri, dar datorită crizei economice survenite în anii 2008-2012 proiectul a fost suspendat. Au fost demolate clădirile, eliberându-se astfel terenul în vederea reluării investițiilor. Beneficiarul intenționează să continue investiția, pentru valorificarea terenului achiziționat. (…) Beneficiarul intenționează să construiască pe acest teren locuințe individuale pe lot, locuințe colective și dotări de servicii complementare locuințelor” – se arată în documente.
Cum va fi amenajată zona
Propunerea de dezvoltare urbanistică a zonei are în vedere realizarea unei soluţii care să valorifice vecinătatea cu râul Mureş. Astfel, se are în vedere amenajarea zonei de circulaţie riverană, în sensul că pe lângă pista de biciclete și o alee rutieră să existe și un traseu pietonal pe cea mai mare parte a lungimii ei. Străzile vor fi orientate spre râul Mureș pentru a permite o relație vizuală directă a caselor cu apa și malul acesteia. Dispunerea clădirilor riverane apei se va face fără a obtura relaţia vizuală dintre spaţiile interioare ale ansamblului şi cursul de apă. Se recomandă ca taluzul digului să fie amenajat ca zonă verde. În partea de vest a amplasamentului va fi amenajată o rampă de acces la un debarcader amplasat în albia majoră a Mureşului. Acesta va fi accesibil din extremitatea vestică a traseului pietonal de pe Splaiul Mureşului și din prelungirea străzii Remus prin fostul acces la bacul care a funcţionat pe acest amplasament. Această amenajare va aparține unui club nautic propus în această parte a terenului.
O zonă cu potenţial
Dacă acum locul investiţiei arată dezolant, iniţiatorii proiectului privesc cu optimism în viitor: „Evoluţia oraşului a condus la situaţia că în prezent zona studiată se află în apropierea zonei centrale a oraşului. Datorită tendinţei de mutare a industriilor la periferie, acţiune aflată în plină desfăşurare, reconstruirea incintei cu funcţiuni civile se înscrie în procesul de restructurare pe care oraşul îl parcurge în prezent. Prin situarea sa în raport cu structura urbană, amplasamentul are un potențial deosebit, în primul rând pentru construirea unor imobile de locuințe de calitate superioară, dar și pentru servicii, de mică amploare, din categoria agrementului, alimentației publice sau loisir-ului. Prin dezvoltarea acestui ansamblu se are în vedere și creșterea calității spațiilor urbane care mărginesc malul Mureșului, ceea ce va contribui, în final, la susținerea și accelerarea procesului de regenerare urbană a tuturor zonelor limitrofe” – detaliază reprezentanţii investitorilor.
Care sunt „vecinii” zonei rezidenţiale
Potrivit PUZ, „zona studiată se află în vecinătatea zonei centrale a oraşului, fiind parţial inclusă în centrul istoric protejat. La est se mărgineşte cu strada Ialomiţei care prin prelungirea cu strada Grigore Alexandrescu face legătura cu Piaţa Avram Iancu, vechiul centru al oraşului. La sud zona este delimitată de strada Splaiul Mureșului, vechiul traseu al căii ferate uzinale şi de râul Mureş. Spre est Splaiul Mureșului comunică prin strada Cuza Vodă cu Piaţa veche, prin strada Mucius Scaevola cu Piaţa Arenei şi cu Calea Romanilor şi Podul Traian care fac legătura cu cartierul Aradul Nou. La vest zona este mărginită de prelungirea străzii Remus, care duce la amplasamentul vechiului bac, străzile Primăverii şi Putnei, care fac legătura cu Piaţa Sârbească şi Piaţa Mare şi de asemenea cu axul străzilor Kogălniceanu, Preparandiei şi Dornei care asigură fluxul de trafic major între Piaţa Arenei şi zona de vest a oraşului, spre strada Andrei Șaguna. Primăria intenționează ca în continuarea traseului acestei străzi (Andrei Șaguna) să construiască un nou pod peste Mureș care să asigure o nouă legătură cu cartierul Aradul Nou, legătură amplasată în partea de vest a acestuia.”
Investitorii
Proiectul Zonei rezidenţiale şi de servicii de pe Splaiul Mureşului nr.26 aparţine SC Porto Petrol SRL – o firmă din Timişoara al cărei principal obiect de activitate îl constituie comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate. Potrivit ultimului bilanţ anual raportat, compania a rulat afaceri de 3.503.483 de lei şi a avut un profit de 150.499 de lei. Din 2014, societatea comercială nu are niciun angajat. SC Porto Petrol SRL este deţinută de patru asociaţi: Ioana Gabriela Pop, Cristian Ovidiu Pop, Mirela Claudia Pongracz şi Graţian Peltic. Administratori ai firmei sunt două persoane juridice din Timişoara: Thep Consulting SRL (deţinută şi administrată de Cristian Ovidiu Pop) şi Sara GP Business SRL (deţinută şi administrată de Graţian Peltic).
Citiți principiile noastre de moderare aici!