„Consiliul Județean Arad a elaborat, în cursul lunii septembrie 2021, documentația de prenotificare a schemei de ajutor de stat pentru susținerea activității operatorilor aerieni care își iau angajamentul de a opera curse regulate de pe Aeroportul Internațional Arad în contextul crizei economice generate de pandemia COVID-19, schemă care a fost înaintată Consiliului Concurenței, în vederea analizei acesteia. Consiliul Concurenței a înaintat în data de 20 decembrie 2021 Comisiei Europene spre aprobare documentația de notificare a schemei de ajutor de stat pentru susținerea activității operatorilor aerieni care își iau angajamentul de a opera curse regulate de pe Aeroportul Internațional Arad în contextul crizei economice generate de pandemia Covid-19. În data de 12 aprilie 2022 Consiliul Concurenței a transmis Decizia de aprobare pentru schema de ajutor de stat pentru companiile care operează pe Aeroportul Arad, prin care Comisia a decis să nu ridice obiecții cu privire la ajutorul de stat pentru susținerea activității operatorilor aerieni care își iau angajamentul de a opera curse regulate de pe Aeroportul Internațional Arad în contextul crizei economice generate de pandemia Covid-19, considerând că acesta este compatibil cu piața internă. Consiliul Județean Arad, prin Hotărârea 151 din 19.04.2022, a aprobat Schema de ajutor de stat pentru susținerea activității companiilor aeriene de pe Aeroportul Arad în contextul crizei economice generate de pandemia Covid-19 și a documentelor care trebuie depuse pentru solicitarea acordării ajutorului de stat. SC Blue Air Aviation SA a depus în conformitate cu anunțul de deschidere a apelului de solicitări pentru acordarea ajutorului de stat printre documentele solicitate o Declarație pe proprie răspundere asumată de către operatorul aerian prin reprezentantul legal al acestuia. Comisia de evaluare a ofertelor a apreciat că operatorul aerian nu se încadrează în categoria <întreprindere în dificultate>, la data de 31.12.2019. Suplimentar operatorul aerian a depus o declarație pe proprie răspundere prin care a detaliat modul de calcul al indicatorilor financiari specifici pentru încadrarea sau neîncadrarea unei întreprinderi în categoria <întreprindere în dificultate>. Prin Hotărârea nr. 215 din 10.06.2022 Consiliul Județean Arad a aprobat încheierea Contractului de acordare a ajutorului de stat pentru susținerea activității companiilor aeriene de pe Aeroportul Arad în contextul crizei economice generate de pandemia Covid- 19 cu operatorul aerian SC Blue Air Aviation SA”, se arată în documentele CJA.
Ulterior, Consiliul Concurenţei a primit de la CJA o solicitare privind emiterea unui punct de vedere privind îndeplinirea de către Blue Air a condițiilor de eligibilitate prevăzute de schema de ajutor de stat. De această dată, Consiliul Concurenţei a descalificat compania aeriană. Şi asta pentru că Blue Air era aproape de faliment încă din anul 2019, înainte de pandemia de Covid. Mai mult, compania aeriană încasase deja zeci de milioane de euro de la Uniunea Europeană cu titlu de ajutor. „Blue Air a beneficiat în anul 2020 de două ajutoare de stat sub formă de garanții autorizate de Comisia Europeană: unul a avut ca obiectiv salvarea societății, în vederea depășirii situației economice financiare dificile cu care s-a confruntat, iar al doilea a avut drept scop acoperirea pierderilor provocate de pandemia Covid 19. Ambele ajutoare sunt în valoare totală de aproximativ 62,13 de milioane de euro”, a transmis Consiliul Concurenţei.
„În această situație, este dificil de susținut o perspectivă contrară, potrivit căreia compania nu era în dificultate la finele anului 2019, în condițiile în care forul european s-a pronunțat cu privire la acest aspect prin decizie”, mai spun cei de la Consiliul Concurenţei.
Drept urmare, Blue Air nu poate beneficia de ajutorul de stat acordat de Consiliul Judeţean Arad.
Trimite articolul
XManagement numit politic – asta este consecinta. Daca se insista pe oameni fara idei, dar cu salarii mari, se va continua situatia.
-
….aveti idee de cand Mosneag e acolo evident politic cam cati bani s-au aruncat pe apa sambetei ? salariul lui este imens ptr care rezultatele sunt zero !!!…dealtfel el este opera lui Gogu dar pe banii nostri !!!
Tot Aradul stia ca aici nu va ajunge vreun avion blue air. Aeroportul asta este mort inca din 2002 cand se ocupa Ghita Falca de terminalul cargo. Si a tot fost omorat incet incet de acelasi super primar, de directorul Balacel, de directorul Mosneag, de toata sleahta de politicieni vizionari. Sunt multe bube de-a lungul timpului. In afara ca este un punct strategic in stand by si punct de plecare ocazional de vacante de vara, aeroportul arad nu o sa fie niciodata aeroport comercial in adevaratul sens al cuvantului. Poate ar fi bine sa nu ne mai mintim cu asta.
Se știa de cand a fost emisă adresa că se face. Așa o să vedeți si cu alte proiecte încet incet lansate cu mare pompă. Pentru că ne cred proști și ei se cred deștepți.
Nimic nou sub soare.
nu creeeed.. vai, ce surpriza :))
Nu va mai minunati, Stiti bine economia romaneasca dinainte de 1989 a fost pusa la index ca prea productiva si autosuficienta, Asa ca,, ajutati de cozile de topor, spionii si vandutii Romaniei rechinii marii finante internationale trebuie sa-si duca la indeplinire proiectul de ingenunchiere a Romaniei si a poporuui ei. Din ruinarea unora aflati in nestiinta si apoi tinuti in decadere intelectuala si morala fac ticalosii averi
Nu contează mizilicul asta,bine ca avem toate liniile aeriene pe deasupra capului,fiind cu centru de dirijare a zborurilor.Vom avea strat de ozon rarefiat (gauri) -campioni la cancere inclusiv de piele .Și posibil sa ne ploua cu kkat prin deversarea intenționat sau ne a excrementelor din avioane (s-a întâmplat la Craiova.)
-
Centru de dirijare a zborurilor de mult nu mai este la Arad !!!
-
Nu dezinforma.Ce-I acolo sub paza înarmată, cofetărie?Dacă aparții administrativ de alte localități sa zicem dar lucrezi la centrul de dirijat zboruri din Arad nu înseamnă ca el nu exista.Corect zice “ROMÂNIA ” ca Aradul e un turn de dirijat zboruri interne și internaționale. De la poluare nu și au tras Timisoara și Oradea centre de dirijat?
-
Timisoara e la 40 km de Arad! Arad ar putea fi folosit ca turn de control pentru aeroporturile din zona! Asa cum este pentru Brasov!
-
Iar te-ai trezit prostule ? Parca la postarea initiala erai ocupat sa ii injuri pe cei care se indoiau de marile realizari ale stapanirii locale, te drq de slugalau.
-
Franz, ROMANIA este un papagal
-
Una din marile *realizari* ale ilustrului Csonka Ponka! Sper ca in 2024 , il veti mai vota incaodata ,aradeni tampiti!
Haideti sa mutam piata OBOR pe aeroport ar fii o solutie buna si profitabila , va putea fii NON STOP doar exista balizajul aeroportului
-
Aeroportul este mort din cauza vechiului consiliu de administratie. Verificati si poate se sesizeaza cineva… Sau nu..
Am spus si o spun. Cionca papa bani grei din acest Aeroport. Nu a fost si nu va fi benefic niciodata. Tinem niste trantori si ii platim cu bani grei. Mai bine ati muta stadionul pe Aeropost ca ar fi mai benefic.
Doua aeroporturi la 30 minute distanta unul de altul e prea mult pentru aceasta zona.
Cionca a runiat acest judet si traieste intr-o lume paralela pe Facebook si la evenimente sfidand oamenii
cred ca ar fi un moment bun pentru cresterea salariilor conducerii aeroportului Arad si a membrilor consiliiului de administratie. Plus o prima pentru CJA