Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Arad (DGASPC) informează persoanele cu certificat de încadrare în grad de handicap de pe raza județului că începând din luna ianuarie 2019, achitarea indemnizațiilor și a tuturor plăților către persoanele care se încadrează într-un grad de handicap este în competența Agenției Județene de Plăți și Inspecție Socială Arad (AJPIS).
Plata prestației sociale se va realiza, după caz, în funcție de opțiunea titularului, pe bază de mandat poștal sau în cont bancar.
Măsura a fost impusă prin HG 1019/2018 privind aprobarea Procedurii de preluare de către agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti, a personalului cu atribuţii în efectuarea plăţilor prestaţiilor sociale pentru persoanele cu handicap de la direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv ale sectoarelor municipiului Bucureşti, a Procedurii de acordare a plăţilor, precum şi situaţiile de suspendare, modificare, încetare a dreptului la prestaţiile sociale pentru persoanele cu handicap, dar şi pentru modificarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 151/2012.
Prin urmare, pentru drepturile persoanelor cu handicap aferente lunii decembrie 2018, plata a fost efectuată în luna ianuarie 2019 de AJPIS Arad.
Sesizările, la AJPIS!
Persoanele încadrate în grad și tip de handicap care au sesizat eventuale întârzieri privind încasarea indemnizațiilor de handicap sunt îndrumate să se adreseze Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Arad, strada Horia nr.7 corp B, etaj 1, telefon: 0257-280.157, 0257-212.078, 0257-212.079 sau prin e-mail: ajpis.arad@mmanpis.ro.
Citiți principiile noastre de moderare aici!