Veşti bune pentru Arad şi mai ales pentru şoferii care se văd nevoiţi să circule pe centura de nord a Aradului. La începutul săptămânii trecute, Ministerul Transporturilor a decis să mute banii nefolosiţi la anumite lucrări spre obiectivele de investiţii care merg şi care mai au nevoie de finanţare conform deconturilor cerute de firmele executante. Aradul şi-a făcut loc pe lista ministerului, după spusele secretarului de stat Eusebiu Pistru, cu cele două pasaje, unde şantierul este în plină derulare. Potrivit lui Pistru, în urma relocării bugetare care a avut loc de curând la Bucureşti, pasajul denivelat de pe centura de ocolire a Aradului peste calea ferată Brad-Curtici a primit 3,2 milioane de lei în plus pentru anul 2011, pentru continuarea lucrărilor. De la startul şantierului, undeva în vara acestui an, şi până în prezent, o sumă aproximativă de două milioane de lei au fost alocate acestor lucrări de către Ministerul Transporturilor.
Bani şi pentru celălalt pasaj
Nici pasajul denivelat de pe centură peste calea ferată Arad-Bucureşti nu a fost uitat la relocarea de acum. Secretarul de stat arădean susţine că acest pasaj a primit de la alte lucrări, de prin alte judeţe, care nu evoluează bine, suma de 1.120.000 lei, bani care completează suma primită la debutul lucrărilor. „Sumele au fost alocate ţinând cont de execuţia lucrărilor la cele două pasaje sau mai exact după cum au venit la decontare cu lucrările executate deja”, a precizat Eusebiu Pistru. Oficialul a ţinut să precizeze că lucrările la cele două pasaje sunt în grafic şi că vor fi cu siguranţă finalizate anul viitor.
Primul pasaj
Lucrările la pasajul denivelat de pe centura de ocolire a Aradului de pe DN7, peste calea ferată Arad-Bucureşti, au demarat în iunie 2011 şi vor trebui finalizat după 12 luni calendaristice (iunie 2012). Suma alocată întregii lucrări este de 6,5 milioane de euro cu TVA. Lungimea construcţiei va fi de 722 de metri iar a pasajului de 322, lăţimea pasajului fiind de 13 metri. Acest pasaj este prevăzut şi cu două piste de biciclete, fiecare în lăţime de 1,2 metri.
Cel de al doilea
Pasajului denivelat peste liniile de cale ferată din zona CET, Brad-Curtici, va fi executat în contul a 5.752.123 de euro. Noul pasaj va avea o lungime totală de 1.365 de metri, dintre care 540 de metri reprezintă lungimea suprastructurii, iar 825 de metri reprezintă lungimea rampelor. În ceea ce priveşte lăţimea părţii carosabile, aceasta va fi de aproape opt metri. Pasajul va fi dotat şi cu două trotuare, câte unul pe fiecare parte laterală, având fiecare o lăţime de 1,5 metri. Lucrările au început aici pe 15 aprilie 2011.
„La relocarea bugetară de acum Aradul a primit bani pentru cele două pasaje”- Eusebiu Pistru
adriana.barbu@informmedia.ro
Supracontrol la supracontrol si pentru pasaje
Citiți principiile noastre de moderare aici!