Se va ridica un nou pod provizoriu peste
râul Mureş în
cartierul Aradul Nou. Conctrucţia
lui va avea loc în această
primăvară. Scopul realizării unei astfel
de investiţii ţine de demararea lucrării
de reabilitare a centrului vechi al municipiului.
Investiţia presupune, printre altele, reabilitarea
podului Traian, lucrare care va putea
fi executată doar prin închiderea podului
circulaţiei tramvaielor, maşinilor şi
pietonilor.
Una dintre cele mai mari probleme pe care această
mega-lucare o ridica viza tocmai devierea
circulaţiei de pe pod. Se vorbea,
până acum, de faptul că maşinile
vor fi deviate prin Subcetate şi pe podul
Decebal, acelaşi traseu urmând a fi
folosit şi de autobuze. Nimeni nu dorea
însă să se gândească, cu
adevărat, la modul în care va fi
gestionată circulaţia în zonele
în care va fi deviat traficul din
cartier. Iar situaţia era programată
să dureze nu o lună, sau două, ci
aproape doi ani (!), timp necesar reabilitării
Podului Traian. Acum, însă,
Primăria a venit cu o nouă
soluţie. Răzvan Popa, directorul executiv al
Direcţiei Tehnice din cadrul
Primăriei Arad, susţine
că s-a optat în cele din urmă pentru
realizarea unui pod provizoriu peste
Mureş, în imediata
vecinătate a Podului Train. Pe
noul pod vor circula
autobuzele puse la dispoziţia
călătorilor.
„Vom realiza un pod provizoriu peste
Mureş, care să preia parte
din trafic pe perioada închiderii
circulaţiei pe podul Traian.
Ştim că soluţia este extrem de
costisitoare dar băncile finanţatoare şi
occidentalii merg în primul rând, în
cazul lucrărilor de o asemenea amploare, pe grija
faţă de cetăţenii care ar putea fi
afectaţi de şantier. Se încearcă,
în primul şi în primul rând,
diminuarea efectelor pe care lucrarea le-ar putea
produce locuitorilor zonei, iar acest fapt îl
urmărim şi noi prin ridicarea acestui
pod”, ne-a declarat Răzvan
Popa, directorul Direcţiei tehnice a
Primăriei.
Primăria Arad nu ştie,
încă, care este preţul estimativ al
acestei noi investiţii, dar e clar că este de
ordinul milioanelor de lei. „Este o
investiţie extrem de costisitoare. Nu avem
încă o evaluare exactă pentru ea, dar
vă pot spune că întreaga lucrare de
reabilitare a centrului vechi este de 40 de milioane de
lei, iar în această investiţie va intra
şi construirea podului provizoriu. Lucrarea va
intra în sarcina constructorului”, a mai
precizat directorul.
Nebunie lângă Decebal
Parte din circulaţie va fi oricum deviată
spre Subcetate, aşa că
traficul va fi infernal în acea zonă pe
perioada lucrărilor. În plus, aici tot
în acest an vor demara şi investiţiile
la sensul griatoriu de lângă ştrand
şi retrasarea circulaţiei din zonă, o
altă lucrare care va complica de tot
circulaţia din vecinătate.
Start la finele lui februarie
Momentul la care va demara efectiv ampla lucrare de
reabilitarea a centrului vechi (12 străzi,
podul Traian şi clădirea
Preparandiei vor intra în lucru atunci) nu este
cunsocut încă. Licitaţia pentru
constructor şi-a stabilit deja firma
câştigătoare, însă perioada
contestaţiilor nu a trecut încă.
Totuşi, Răzvan Popa este optimist şi
crede că lucrările de reabilitare a centrului
vechi vor demara efectiv la finele lui februarie.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!