În iulie 2020, Consiliul Local Municipal suplimenta la 120.000 de lei suma alocată pentru realizarea studiului de fezabilitate al pasarelei pietonale de la Trei Insule. La aproape un an şi jumătate distanţă, aflăm că studiul de fezabilitate „este în curs de elaborare”. Informaţia a fost făcută publică de Primăria Arad cu ocazia manifestării intenţiei de a accesa fonduri pentru finanţarea acestui obiectiv prin Programul naţional de investiţii „Anghel Saligny”.
La ultima şedinţă CLM, aleşii locali au aprobat, în acest scop, cererea de finanțare pentru proiectul „Amenajare pod pietonal acces Insula Mureș” și Devizul general estimativ al obiectivului de investiții.
Valoarea totală: 10.930.997,89 lei
„Proiectul <Amenajare pod pietonal acces Insula Mureș> se încadrează în prevederile OUG nr. 95/2021 din 03.09.2021, art.4, litera d), care prevede faptul că prin program pot fi finanțate <poduri, podeţe, pasaje sau punţi pietonale, inclusiv pentru biciclete şi trotinete electrice>. Pentru proiect este în curs de elaborare Studiul de fezabilitate <Amenajare pod pietonal acces Insula Mureș>. Obiectivul principal al proiectului este amenajarea unui pod pietonal de acces pe Insula Mureș. Valoarea totală a obiectivului de investiție este de 10.930.997,89 lei. Valoarea solicitată de la bugetul de stat este de 10.459.656,12 lei. Valoarea finanțată de la bugetul local este de 471.341,77 lei” – se arată în Descrierea proiectului propus de municipalitatea arădeană.
100 m lungime, 3,5 m lăţime
„S-a propus un pod pietonal similar cu cel de la ştrand, dar de dimensiuni mai mici. Dacă cel de la ştrand are 173 de metri lungime şi lăţime de 4 metri, cel de la Trei Insule – conform configuraţiei de la faţa locului – va avea cam 100 de metri (99,60 metri, mai exact-n.r.) şi o lăţime de 3,5 metri” – a detaliat primarul Călin Bibarţ în cadrul unei conferinţe de presă susţinute săptămâna aceasta.
Podul de acces pe Insula Mureș va asigura traversarea râului Mureș de către pietoni și bicicliști.
În 7 (şapte) ani!!!
Deloc încurajator, durata de realizare a podului pietonal este estimată la 84 luni. Adică 7 (şapte) ani! Potrivit Cererii de finanţare, durata de implementare a obiectivului de investiții este perioada cuprinsă între data aprobării notei conceptuale și data încheierii procesului-verbal privind admiterea recepției finale.
Trimite articolul
XIn Romania 80% din firme dau faliment de 2 ori in decurs de 7 ani ceea ce ar insemna alte licitații etc exact situația de la pasajul din Micalaca iar sunt prostiți cei 500 locuitori de la 3 insule.
Propusul pasaj de la Podgoria are durata de realizare 10 ani cand la Timișoara au făcut un pasaj mai mare in mai puțin de 3 ani.
Mă mir ca nu le este rușine sa propună asemenea baliverne.
-
in 7 ani se liciteaza si supraliciteaza, deci asta inseamna bani pt firmele care liciteaza…firma liciteaza, ia banul iar dupa doi ani zice ca nu mai poate sa termine pt ca a falimentat, ramane cu banii si se liciteaza din nou….in sapte ani vor fi cel putin trei firme ….toti avem nevoie de bani nemunciti!!!!
MINCIUNI !!!!!! PROMISIUNI ORDINARE !!!!
7 ani? hai ca e tare ! !
Macar 10 sa fie sa fie suma rotunda, nu?vai de noi
PS
Un asemenea pod se poate face in cateva luni daca se vrea!
Dal cu cel din continuare la strada Saguna ? Dar cu pasajul de cale ferata Micalaca spre Siria ? Astea sunt termene ? Ia uitati-va la Oradea (centura in 13 luni !) si Cluj, unde tot PDL-ul este la putere, ei de ce pot ?
Podul peste Dunare de la Braila se face in maxim 4 ani si are aproximativ 2000m si o amarata de pasarela de 100m Aradul o face in 7 ani. Ce sa mai zicem….
-
Dar de ce e o urgenta pasajul ăsta atat de costisitor, cand strazile si trotuarele din oras sunt pline de gropite si denivelari, cand e nevoie de pasaje rutiere in zone de real interes, ca trecerile peste cai ferate. Pentru cativa e lipsita o majoritate de facilitati foarte necesare ? De ce se arunca banii pe lucruri fara reala importanta ? Cei de pe insula au pod de pontoane si drum deviat din calea catre Zadareni- Bodrog.
-
Banc la obiect :
,,-Fratele meu a plecat intr-o lume mai buna.
– Vai ! A murit ?
-Nuuu, s-a mutat la Oradea,,
Zau mai ! dar de ce nu se spune ca insula nu mai e insula si ca se trece pe ea cu masinile, dat fiind ca cei cativa care au acolo vilute, viloaie, gospodarii au colmatat un brat al Muresului.Deci Insula a treia NU MAI E INSULA, . Fiind deci in prezent o peninsula . Pe cale de consecinta un drum de la sosea spre insula peste bratul colmatat o fi mai ieftin chiar decat studiul de fezabilitate cu care a fost subventionata o firma prietena .
7 ANI, BA VOI VI-S NORMALI LA MINTE?!?!?!?!?!?
SICTIR GUNOAIELOR!!!
Nici nu mai știu al câtelea pod este, evident la nivel declarativ.
7 ani și două milioane de euro!?
Chiar nu vă e rușine!?
Oricum nu va fii nici un pod . Poate in 15-20 de ani dar nimeni de pe insula nu il va mai apuca. Oricum trebuia pod de masini nu de pietoni
7 ani include inclusiv perioada de garantie a lucrarii!
-
7 anigrantie in sec.XXI !?
Podl Traian construit pe timpul imperiului Austro-Ungar a avut garanție 100 de ani. Revedeti in arhivă ca primaria a fost înștiințata la expirarea garanției de catre cei in drept.
Nu mai e de locuit în țara asta.
Schimbare ZERO, doar vorbe.
Proiecte nesoluționate…
Aleșii se laudă, poporul se adâncește în mizerie.
Din România scapă cine mai poate!
ce tot comentati atata? edilii nostri dragi stiu ce facm nu?
si apoi ce ati ales asta avem asa ca , ciocu mic 7 ani !