Primele lucrări efective pentru viitoarea
centură a Aradului în regim de
autostradă sunt vizibile deja în cartierul
Alfa. Astăzi, reprezentanţii constructorului
centurii au fost prezenţi pe şantier,
alături de primarul Aradului, Gheorghe Falcă,
angajaţii Drumurilor Naţionale etc., în
locul în care se va ridica viitorul pod peste
Mureş (cuprins în lucrare). Momentul a fost
unul inaugural, consorţiul finalizând podul
de pontoane peste Mureş, cel pe care vor fi
transportate pe parcursul întregii lucrări
cele 1,7 milioane de tone de pământ şi
moloz necesare investiţiei.
Realizarea podului, în lungime de 100 de metri
şi lăţime de 8,2 metri, executat din
şapte balize flotante a câte trei pontoane
fiecare, a durat o lună. Reprezentanţii
consorţiului au precizat, la faţa locului,
faptul că s-au realizat până acum
drumurile tehnologice necesare construcţiei
centurii, fapt care limitează impactul pe care
construcţia autostrăzii îl va avea
asupra locuitorilor Aradului (materiile prime vor fi
transportate pe aceste drumuri şi pe podul de
pontoane, ocolind oraşul).
Podul va fi dezafectat după finalizarea
întregii lucrări, noul pod peste Mureş
urmând să treacă în imediata
vecinătate a acestuia. Executantul a marcat deja
viitorul traseu al centurii şi nu mai
aşteaptă, pentru a demara lucrarea
efectivă, decât autorizaţia de
construcţie. Susţin, în plus, că
dacă o vor primi până la finele anului,
vor considera că a venit Moş Crăciun
şi la ei.
O lucrare de artă
Gheorghe Falcă, primarului Aradului, a insistat pe
avantajele podului de pontoane, propus de Primărie
încă de la început (care va elimina
traficul cu moloz prin municipiu), dar şi pe
disconfortul pe care îl vor simţi, din
păcate, locuitorii cartierului Alfa, pe parcursul
execuţiei centurii şi a podului. “Vor fi
lucrări ample aici, care îi vor afecta, din
păcate, pe locuitorii din cartier şi pentru
acest fapt ne cerem scuze, dar la final cei de aici se
vor putea mândri, căci Alfa va deveni un fel
de al doilea centru al Aradului”, a precizat edilul,
care a vorbit şi despre legătura rutieră
între nordul şi sudul oraşului, despre
legătura cu aeroportul, despre avantajele unui nou
pod etc.
În ceea ce priveşte viitorul pod, primarul
susţine că acesta va fi, în fapt, o
lucrare de artă şi nu doar o simplă
trecere peste Mureş, fiind asemănătoare
cu ultimul pod construit în Austria.
Primarul a făcut ieri şi un apel la
instituţii deconcentrate care trebuie să mai
dea avize să fie prompte, ţinând cont
că investiţia este una de maximă
importanţă în Arad.
În vara lui 2010?
La momentul la care va primi autorizaţia de
construcţie, concernul va trece la execuţia
lucrării pe mai multe tronsoane şi nu doar la
pod (aşa cum se anunţase iniţial, pe
motiv că este cea mai grea dintre lucrări).
Întrebat de ziarul Jurnal arădean când
crede că va finaliza întreaga lucrare,
reprezentantul PORR a declarat faptul că vara lui
2011 va fi, fără doar şi poate, termenul
final al execuţiei centurii Aradului în
regim de autostradă, inclusiv a podului.
Sub supraveghere
Lucrările la centură sunt supravegheate
îndeaproape de reprezentanţii firmei,
concernul spaniolo-austriac FCC-PORR
mutându-şi biroul în sediul de birouri
„Waterhouse” Arad, în imediata
vecinătate a investiţiei. Contractul de
proiectare şi execuţie a lucrărilor
aferente Proiectului „Varianta de Ocolire a
Municipiului Arad”, cu profil de autostradă,
a fost atribuit în 2009 consorţiului şi
include construcţia a 12 km de autostradă, 13
poduri din care unul prin procedeul Freivorbauverfahren
(cel amintit mai sus) şi 4 noduri rutiere.
Termenul de executare a lucrării este aprilie
2011.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!