Un lucru este clar: şoseaua nu poate fi modernizată din fonduri europene nerambursabile.
„Podul este construit în 1906 din albie minoră în albie minoră, cu o singură bandă de circulaţie. În anul 2000 a trecut printr-o modernizare totală, complexă, există şi expertiză în acest sens. Noi am propus să refacem calea de rulare şi să montăm un semafor pentru dirijarea circulaţiei. Din păcate, Agenţia pentru Dezvoltare Regională Vest solicită neapărat modernizarea podului şi realizarea unei benzi de circulaţie pe fiecare sens. Aşadar, avem varianta fie să construim alt pod cu două benzi pe sens, fie să construim un pod nou cu un singur sens. Am luat legătura cu Administraţia Bazinală de Ape Criş, iar cei de aici ne-au transmis faptul că, potrivit noilor reglementări, nu mai pot fi construite poduri din albie minoră în albie minoră, ci numai de la dig la dig. Construirea unui pod nou ar însemna o cheltuială foarte, foarte mare. Chiar dacă nu există probleme de siguranţă, chiar dacă nu există probleme de trafic, chiar dacă nu au fost accidente acolo, se cere neapărat pod nou”, a spus Gabriela Chiricheu, directorul Direcţiei Programe de Dezvoltare din cadrul Consiliului Judeţean Arad.
„Un pod nou ar duce la depăşirea valorii maxime a proiectului, ar fi o investiţie uriaşă. Drept urmare, am decis să scoatem acest drum din pachetul de drumuri din nordul judeţului şi să reabilităm drumul din fondurile Consiliului Judeţean, iar podul să rămână aşa cum este. Mai ales că nu are absolut nicio problemă”, a explicat Gabriela Chiricheu, directorul Direcţiei Programe de Dezvoltare din cadrul Consiliului Judeţean Arad.
„În urma discuţiilor pe care le-am avut cu cei de la ADR Vest, am hotărât să nu punem întreg proiectul în pericol şi să scoatem drumul Seleuş-Şicula de pe lista modernizărilor cu fonduri europene pe care le vizăm. Urmează ca acest sector de drum să fie modernizat din bugetul propriu. Nu avem bugetată suma, dar vom identifica resursele necesare”, a precizat şi Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean.
Trimite articolul
XNu podul e,,blestem,, cum va place sa spuneti pompos, ci administratorii drumurilor si cei locali si judeteni, cei ce trebuie sa faca proiecte dar cheltuie bani grei pe studii facute de amicii casei si care nici nu stiu ca combine atragerea de fonduri europene si cele de la bugetele local si de stat dar nu apeleaza la cineva care sa stie dar sa nu ia sapte piei .
Oamenii sunt niste blestemati, nu drumurile, arborii de pa margini, podurile, santurile…
Ca, de podul din Sicula, lor li se cam rupe lupa.
Podul ziceți ca e construit în 1906, deci cu vreo sută de ani inaintea proiectului. Când au făcut proiectul, ne-o ziceți azi de 1 aprilie, că nu știau mai marii județului. Din articolul vostru se înțelege clar, că nu se vrea, dar e 1 aprilie si oricum de câteva decenii cei din nordul județului Arad, la graniță cu Bihorul sunt tinuti de proști, deci la ce ar avea nevoie de drum, oricum au votat aiurea mai an, și pana la grătare la pădure oricum este șosea, deci dupa ce si altele. Dar asta e oricum în altă parte de județ. Așa că articolul este cadoul de 1 aprilie pentru nordul județului Arad. Oricum Aradon, nu ai pomenit de DJ 709 in decembrie 2021. Era cazul macar azi de 1 aprilie. La mulți ani!
Sa o luam așa : aveți un pod din 1906 ( adică pest e100 de ani) UE vă dă fonduri dar voi nu vreți să facețși unul mai mare că vezi doamen nu sunt banii, păi zic să-l lăsați așa cum e până pică ți apoi cu barca…
cu banii furati de pe arad siria ati fi furat pardon facut inca 10 poduri….daca realizati podul la pret corect atunci se va vedea cat furati la alt pod..astia sunteti cja o adunatura de hoti si corupti