ARAD. În urmă cu o săptămână consilierul local USR Arad, Dorian Curcanu, a început o analiză a modului în care Aradul poate deveni un oraș magnet. Dacă săptămâna trecută alesul vorbea despre importanța remodelării Bulevardului Revoluției, acum Dorian Curcanu subliniază importanța unei investiții economice majore.
„Aradul, precum am stabilit deja în urmă cu o săptămână, cu o abordare corectă, ar putea să devină un oraș magnet, o adevărată forță în România și în regiunea Europei Centrale. O soluție pentru relansarea Aradului și ieșirea din anonimatul actual ar fi aducerea pe meleagurile noastre a unui investitor auto de talie mondială.
Pe lângă Dacia și Ford, ar mai fi loc de un producător auto major în România, iar Aradul are atât avantajul poziției geografice, cât și cel al bunei conectări cu infrastructura europeană de transport. Astfel, avantajul orașului ar fi sporirea exponențială a economiei locale, făcând din Arad un reper național și regional.
Industria auto are un efect multiplicator consistent în economia locală și națională, deoarece pune în mișcare alte industrii cum ar fi cea de materii prime, dar și a industriilor conexe electronice, IT, transport, mentenanță ș.a.m.d.
Mai mult, nivelul taxelor încasate în Arad ar crește semnificativ și ar duce la crearea mai multor locuri de muncă în alte industrii, chiar și în cea de servicii”, arată Dorian Curcanu.
Consilierul local este de părere și că un astfel de investitor ar putea însemna un flux de populație spre Arad, „ar putea atrage oameni din alte zone ale țării sau chiar din alte țări, deoarece economia este influențată inclusiv de numărul populației din acel oraș, creșterea populației aducând automat și creșterea economiei”.
Alte exemple
„Aradul ar putea lua exemplele orașelor care au gândit strategic o creștere economică folosindu-se de această pârghie. Cei din Mioveni au fabrica Dacia, având peste 13.000 de angajați, firma producătoare de mașini având 48 de furnizori locali de produse şi servicii, la Oradea s-a stabilit Nokian, unul din cei mai mari producători de anvelope din lume. Vecinii noștri din Ungaria i-au atras în Debrecen pe cei de la BMW, care au construit o fabrică pentru mașini în care investiția totală până 2025 se ridică la 2 miliarde de euro. Companiile din Rusia și Asia încearcă să se relocheze spre Europa, iar Aradul nu face nimic pentru a atrage aceste oportunități, motiv pentru care firmele de acest fel s-au îndreptat către alte orașe din România”, a transmis Dorian Curcanu.
Interesele administrației
Consilierul USR Arad susține că Aradul deși are o poziție geografică bună și este conectat la autostradă a avut de suferit „din cauza dezinteresului administrației și politicului arădean”. „Primăria Arad nu are un departament dedicat pentru atragerea investițiilor străine care să lucreze în mod activ, limitând accesul investitor în orașul nostru, inclusiv în mediul online. Administrația actuală este lipsită de viziune, neinteresată în mod real de Arad, extrem de rigidă și înapoiată, dezvoltare doar în declarații și cam atât. Aradul nu are nici măcar un site de prezentare pentru potențialii investitori, dar are site pentru Târgul de Crăciun, ceea ce din păcate caracterizează Aradul – jonglerii politice, ciolane, nicidecum atragerea unor investitori importanți. Aproape din pură întâmplare Aradul a reușit să se impună cu fabrica de tramvaie, care a devenit un ambasador al industriei arădene, același lucru l-ar putea realiza prezenta unui producător auto important în Arad”, este de părere Dorian Curcanu.
Trimite articolul
XSi tu poti iesi din anonimat daca tunzi veveritza …
Da de ce nu de avioane, ca s-ar folosi si aeroportul lor drag (ca sa-si puna oamenii in CA).