Scrisoare deschisă către Instituţia Prefectului Judeţului Arad. Cel care a scris-o, nimeni altul decât preşedintele CJA, Nicolae Ioţcu, iar tema abordată: „blocarea lucrărilor aferente Programul Naţional de Dezvoltare al Infrastructurii (PNDI) pentru care Consiliul Judeţean Arad a procedat, în data de 03.05.2012, la predarea amplasamentului către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului”.
Ce-i drept, nu o temă surprinzătoare pentru perioada în care ne aflăm sau pentru Arad, unde bătăliile declaraţiilor ţin loc şi de pâine, dar pentru prima dată lupta se poartă la vârf. Care este câştigul de moment al arădenilor? Greu de spus. Dar haideţi să vedem ce se întâmplă cu programul prin care judeţului nostru i se refăceau kilometri întregi de drumuri şi care sunt, ca replică, planurile Guvernului Ponta pentru aceleaşi drumuri.
Atacul preşedintelui
Potrivit preşedintelui CJA blocarea decisă de Guvernul Ponta face referire la lucrări de reabilitare pe mai multe dintre tronsoanele a două drumuri judeţene: DJ Arad-Seleuş, DJ Arad-Felnac – limită de judeţ Timişoara, dar şi a 18 km de străzi din municipiul Arad şi a unor drumuri de interes local din 41 de localităţi ale judeţului: din Almaş, Bârsa, Bârzava, Bata, Beliu, Birchiş, Brazii, Buteni, Cărand, Cermei, Conop, Covăsânţ, Craiva, Curtici, Felnac, Ghioroc, Hălmăgel, Ineu, Lipova, Livada, Macea, Mişca, Nădlac, Păuliş, Pecica, Peregu Mare, Pilu, Sântana, Săvârşin, Sebiş, Secusigiu, Şeitin, Semlac, Şepreuş, Şicula, Şiria, Tauţ, Ususău, Vinga, Vladimirescu şi Zăbrani. Adică, în total 307 km de drum, dintre care drumuri de interes local 257,35 km.
USL: nici un ban
„Una dintre investiţiile mari în infrastructura judeţului Arad a fost blocată de guvernarea USL care, de când este la putere, nu a adus nici un ban pentru judeţul Arad, ba mai mult, a luat de la noi. Promisiunile lui Ponta şi ale lui Antonescu s-au dovedit a fi doar perdele de fum, minciuni. Aceşti oameni nu au nimic în comun cu administraţia în folosul cetăţenilor, scopul lor este acela de a rămâne la putere”, a precizat Ioţcu.
Lucrări începute şi abandonate
Mai marele judeţului îşi motivează scrisoarea deschisă adresată prefectului cu faptul că acesta este reprezentantul Guvernului în teritoriu şi cu faptul că „domnul prefect trebuie să dea explicaţii arădenilor referitoare la motivele întreruperii programului PNDI.
Trebuie să le spună cetăţenilor din Felnac, Zădăreni, Şiria şi tuturor celorlalţi cetăţeni de ce guvernarea USL blochează proiectele începute de noi pentru cetăţeni, de ce a decis să întrerupă lucrările la aceste drumuri. Consiliul Judeţean Arad a făcut demersuri pentru organizarea şantierelor pentru drumurile preluate de MDRT, acţiuni care au presupus cheltuirea unor sume importante din buget.
În plus, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a dat ordin de începere a lucrărilor, iar pe drumul judeţean Arad-Seleuş, la km1+000…2+500 stg au început lucrările de săpături la casetele pentru lărgirea părţii carosabile. Aceste casete au rămas neumplute, fiind un adevărat pericol pentru siguranţa circulaţiei pe acest tronson de drum judeţean, intens circulat. Vrem să ştim şi noi, şi arădenii pe care îi reprezentăm, de ce guvernul Ponta a blocat această investiţie”.
Fără politică
Prefectul Cosmin Pribac s-a grăbit să răspundă printr-un comunicat scrisorii trimise de Nicolae Ioţcu, vorbind în primul rând de neregulile descoperite în acel program în urma auditului de la minister.
„Instituţia Prefectului nu intră în conflict cu o altă instituţie, iar eu nu doresc să intru într-o polemică având un caracter politic, mai ales acum, la două zile înaintea referendumului pentru suspendarea Preşedintelui României – aşa cum observ că îşi doresc politicienii care lansează astfel de provocări.
Referitor însă la cele declarate de Nicolae Ioţcu, preşedinte al Consiliului Judeţean Arad, aş dori să atrag atenţia asupra faptului că acel Program Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii lansat de fostul ministru Elena Udrea a fost denunţat de primul ministru Victor Ponta înainte ca acesta să ajungă şef al Guvernului, din motive pe care domnia sa le-a expus de nenumărate ori. Auditul făcut la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi prezentat zilele trecute de ministrul Eduard Hellvig a confirmat bănuielile ce planau asupra corectitudinii realizării respectivului program.
Dacă domnul Nicoale Ioţcu doreşte să se edifice, poate studia declaraţiile publice ale primului ministru Victor Ponta şi a ministrului Eduard Hellvig. Cu toate acestea, Instituţia Prefectului nu deţine un act oficial prin care să fie înştiinţată de oprirea sau modificarea lucrărilor cuprinse în PNDI”, a declarat prefectul Cosmin Pribac.
Cu privire la străzile şi drumurile amintite în comunicatul de presă, singurul subiect dureros pentru arădeni, prefectul Cosmin Pribac a precizat tot în comunicat: „Sunt convins că la nivelul Consiliului Judeţean şi al administraţiilor locale menţionate există voinţa politică şi capacitatea administrativă de a prioritiza investiţiile şi de a câştiga proiecte astfel încât respectivele drumuri să fie reabilitate cât mai rapid. Guvernul Ponta nu întoarce spatele arădenilor, aşa cum sună argumentul electoral al unor politicieni, ci doreşte în primul rând instalarea corectitudinii în actul administrativ atât la nivel local, cât şi la nivel naţional.
Guvernul Ponta va dezvolta propriul program de investiţii care va cuprinde toate judeţele ţării, iar în paralel se va îngriji şi de buzunarele cetăţenilor, nu doar de cele ale asfaltatorilor. Una din priorităţile Guvernului Ponta este reîntregirea pensiilor şi salariilor bugetarilor, lucru deja parţial înfăptuit, măsură ce afectează în mod pozitiv zeci de mii de arădeni împreună cu familiile lor”.
Dincolo de încă o dispută politică devenită deja clasică între Puterea şi Opoziţia din Arad, dincolo de replicile fierbiţi pe care şi le aruncă în scrisori şi răspunsuri, un lucru rămâne: arădenii sunt masă de manevră şi de imagine pentru ambele părţi.
Cât despre drumurile pe care circulă ei şi despre buzunarele lor, ne e teamă că, până şi la acest moment, acestea sunt tot pe locul doi. Vin alţii şi vor face alte planuri pentru drumurile care urmau să fie refăcute şi pentru buzunarele golite. Dar până trec polemicile şi până se concretizează noile planuri aşa vor rămâne şi drumurile şi buzunarele, căci de asfaltat drumurile proaste sau de majorat salarii nu pare să mai fie defel vorba acum!
Citiți principiile noastre de moderare aici!