De cand a fost reabilitat, nu trece săptămână fără accidente mai mult sau mai puțin grave, pe drumul ce face legătura între Arad și Șiria. Acum câteva zile, o femeie si-a pierdut viața după ce a ajuns cu mașina pe contrasens, pe acest drum.
De cele mai multe ori, rețelele sociale se umplu de comentarii în care se invocă lățimea drumului ca fiind principala cauză a producerii accidentelor. În acest context, Flavius Ovidiu Fatol, polițist în cadrul Poliției Rutiere din Arad, a măsurat lățimea drumului și și-a expus părerea în grupul de Facebook AradTraffic. “Arad-Șiria, DJ 709! În urma multor accidente și a miilor de comentarii negative cu privire la lățimea acestui drum, m-au determinat să merg să-l măsor. Interesant cum acest drum respectă normele de construcție. Așadar, realmente, lățimea acestui drum este de 7,20 m, total carosabil, ceea ce înseamnă cele două sensuri de circulație care au câte o bandă pentru fiecare sens, adică 3,60 metri pentru fiecare bandă. Legea prevede că, un drum județean trebuie să aibă minim o bandă de circulație pe sens, cu lățimea cuprinsă între 2,75 și 3 metri! Cei care în continuare cred că acest drum este principalul factor generator de accidente, înseamnă că nu respectă regimul legal de viteză, efectuează depășiri neregulamentare și au alte preocupări de natură a le distrage atenția, atunci când sunt la volan!”, spune polițistul. Așadar, puțin probabil ca lățimea drumului să fie un factor cauzator de accidente în cazul acestui drum. Mai degrabă viteza și neatenția unor șoferi sunt motive importante pentru care nu trece săptămâna fără accident pe acest drum.Trimite articolul
XDacă este adevărat că lățimea drumului este de 7,20 m, atunci sunt acele cauze care a declarat polițistul …. Totuși parcă sunt prea adânci șanțurile de pe marginea drumului….Dumnezeu sa o ierte pe asistenta medicală Mihaela Dobre….
-
Ce p**a mea are santul cu intratul pe contrasens?
-
Corect !
-
-
Dar de băiatul ăla pe care l-a nenorocit intrând pe contrasens nu ai nimic de spus? Adică mergi liniștit pe drumul tau și îți iese în față una care se grăbește la lucru și vb la telefon și îți nenorocește familia. Hai să fim obiectivi.
-
Ati vrut drum modernizat Arad Siria (se si impunea de mult)!! Acuma ca ii facut ca o autostrada (planeitate) si bagam pedala ‘in blana” ne plangem ca drumul este de vina!!! Voi comunistii nu o sa va vindecati niciodata?? Unde este bolsevicul care spunea ca nu o sa se repare niciodata Arad -Siria si pe care l-am provocat la o liniuta??? Nu mai stiu care ii era nick-name-ul!!!!!
Prea lat sau prea ingust ,accidente sunt cu sutele pt ca teribilisti, inganfatii, cretini sunt peste tot. Romanul e prea mandru de el si de masina lui , dar nu pune pret pe viata lui
-
In sfarsit cineva a spus cum stau lucrurile
-
Pe a lui, ca pe a lui, dar nici pe a altora nu pun mare pret! Si ma refer la rude, prieteni, nu neaparat la ceilalti participanti la trafic!
Motivul esențial pt. care se petrec atatea accidente, il constituie faptul ca intri cu masina cu tot in zona crepusculara, parapsihologica, in care atat șoferii cat si mașinile lor funcționează anormal, chiar daca nu se consuma alcohol.
-
Daca este sa ne luam dupa ce debitezi, inseamna ca toata Romania e o zona crepusculara!
-
Rromania: tu sigur ai iesit din zona crepusculara
-
Da e lat cat o poartă de fotbal de îngustă uitați vă în poza cat de lat e fix pe margina se circulă
-
Nu vede nimeni, toți sunt chiori, le trebuie metru. Trece un TIR pe lângă tine, trebuie sa ieși pe piatra sau prin șanț, ma revii daca poti…. Toti sunt cu capurile in telefon… la mesaje… politisti, soferi si constructori, ce le zice Goagle, facebuk, whazaap si tiktok ei ii omoara, asa m-am trezis saptamana trecua cu unu in fata mea, scria pe whatsapp.
adică din puțul gândirii : motivul principal pentru locul.fruntas la accidente mortale ,indiferent de drum e faptul că poliția nu și face treaba. stați preventiv cu radarele, dați canete de conducere așa cum trebuie, puneți radare fixe, și innaspriti legea pt alcool, accidente grave, telefon la volan, ,etc…
Teste aptitudini introduse la școala de soferi. Nu toată lumea are de la natura calitățile necesare. Standardele trebuiesc ridicate la partea de practica. La ce folosește măsurarea drumului și teoriile de 2 pițule?
Fapte, nu vorbe. Luați masuri la chestiune. Toată lumea are masina și permis… Școlile de șoferi incaseaza, politia rutiera incaseaza…. merge treaba!
-
Conteaza pentru ca au fost multi sosocari care cautau motive sa nu se dea de gol ca sunt teroristi si pe sosele!
Merg in medie 1 data pe săptămâna pe acel drum . Dacă mergi cu 100km/h toți , dar absolut toți te depășesc … romanii când dau de 10metri de asfalt bun , merg cu 200km/h. Vina este a inconștienților
Dl polițist ne prezintă niște norme tehnice elaborate probabil în anii 80 însă condițiile de trafic s au schimbat . Drumul trebuia lărgit cu cel puțin 1 metru. Sau montate separatoare de beton și limitat la 100 ca în Olanda.
-
Politistul e habarnist
Conform noi legi și a normativelor din 2017 drumyl trebuie sa aibe 3.50 m pe sens.
Deci, drumul nu este mai lat de cât prevede legea, ci este exact cat prevede normativul pt. xlasa din care face parte.-
Asa toase Anonimescu! Tu ai citit cu atentie ce a masurat politistul? Latime totala platforma asfaltata este de 7,20m, deci 3,60 m pe sens, deci mai mult decat 3,50 m cat spui tu ca ar trebui sa fie! Si vezi toase Anonimescu ca 3,50 latime banda pe sens este la Drumuri nationale sau national-europene nu la categoria de drum judetean! Sunteti in balarii la greu toasi …….
-
-
“Sau montate separatoare de beton și limitat la 100 ca în Olanda.” Olandezule care esti, cine ti-a spus tie ca in Romania, limita de viteza in afara localitatilor sau pe un drum natioanal, este mai mare de 100 km/h ?Conditiile de trafic s-au schimbat ? Zau ? Nu trebuie sa se tina cont de conditii cind circuli pe un drum public ? Si uite ca nu trebuia largit cu nimic. In Germania, Bundesstraße(drum national ) are si portiuni cu o banda pe sens, dar si cu doua. Latimea unei benzi de circulatie fiind de 3 M.
-
Limita de viteza (la autoturisme) pe un drum judetean (in afara localitatilor) este de 80 km/h pe un drum national de 90km/h, iar pe un drum national-european este de 100 km/h! Si eu ma duc neregulamentar pe Arad-Siria cu 120-140km/h!
-
Cu bmw ul sau cu loganul?!?
-
-
-
Ce separatoare de beton..??…Ce limitare de viteza la 100..?…Tu știi despre ce drum este vorba…!???..Vorbim de un drum judetean…Sau ai comentat doar sa te bagi în seama….GO TO OLANDA..adormite..!!
-
limitat la 100 ??? Păi limita pe drumul acesta e de 90 km/h…
Dar vorba unuia de aici… la 90 dacă mergi parcă trec rachetele pe lângă tine…-
Limita e de 60 km/h pe DJ la ses si scade la 50 la deal si 40 km/h in zona montana! Cam multi Schumacheri pe aici! Daca cei de la BPR ar sta cu radarele fixe, cu masini neimatriculate, nu stiu cati ar ramane cu permisele la purtator!
-
Trebuie linie continua pe tot drumul, si telecamere!!
-
Vitezele maxime admise în afara localităţilor pentru categoriile de autovehicule:
130 km/h pe autostrăzi, 120 km/h pe drumurile expres, 100 km/h pe drumurile naţionale europene şi 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile A şi B;
110 km/h pe autostrăzi, 100 km/h pe drumurile expres, 90 km/h pe drumurile naţionale europene şi 80 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile C, D şi D1;
90 km/h pe autostrăzi, 85 km/h pe drumurile expres, 80 km/h pe drumurile naţionale europene şi 70 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehicuelel din categoriile A1, B1 şi C1;
45 km/h pentru tractoare şi mopede;OUG 195/2002
-
-
Cine are rău de înălțime să nu conducă pe acest drum, e posibil să-l cuprindă amețeala lângă șanțuri !
In legatura cu santurile de pe arad-siria…am intrebat si eu un prieten care e inginer la firma care a facut drumul…santul trebuie sa fie mai adanc decat baza(tasamentul drumului) astfel incat apa sa nu intre la fundatia drumului..si in legatura cu accidentele probabil viteza excesiva si depasirile fara vizibilitate sunt cauzele…
Permise de conducere luate pe bani, cocalari inconștienți cu bolizi, poliție inexistentă
-
Politia e existenta, doar ca doarme in bocanci prin birouri! Sa cumpere radare fixe, ascunse si sa se aplice amenda multiplicata: depasesti cu 1-10 km/h, iei x puncte de amenda. Depasesti cu 11-20 km/h, primesti de doua ori punctele de amenda primite anterior. 21-30 – 3x punctele de la 1-10 km/h. Si asa mai departe. La fel si cu suspendarea pe 30 de zile, inmultita cu 2, 3 etc.
POPORUL ASATA E PREA DESTEPT PENTRU PLANETA ASTA !!!EU COBOR !!!!
-
Zise planeta!
Domnul politist cred ca vrea sa ne ia de prosti… Nu latimea benzii de asfalt e problema aici. Drumul e periculos datorita santurilor plasate prea aproape de carosabil. Drumul se transforma astfel intr-o capcana. Aproape orice accident devine unul mortal sau cu urmari foarte grave. Daca doamne fereste greseste unul ce vine din sens opus, nu prea ai ce face sa-l eviti. Adica ai, tragi dreapta, dai in sant si te dai peste cap. Apoi, Dumnezeu cu mila daca scapi cu viata sau nu…
-
Si cand ploua, tot tu injuri ca nu ai pe unde sa circuli ca nu ai masina amfibie! Cand va intoarceti inapoi in Rusia, sosohauristilor?
-
Tot timpul e altcineva de vină ,nu noi ,care conducem cu viteză ,agresivitate și inconștiență!!!La noi e problema iar drumurile rezolvă selecția naturală :ești prost și te aventurezi ,ai șanse mari să o pătesti !!!! Păi să facem benzi late de 5 m și să punem perinițe în fața mașinii , să atenuăm impactul.E culmea că merg pe-acolo aproape zilnic și nu am ieșit de pe drum! Să fie oare viteza regulamentară ??!Sau atenția sporită când conduc?Sau că nu beau alcool înainte să conduc? Fiți bărbați și asumați-vă stilul de condus….
-
Stimabililor, voi cititi ce scrie omul sau efectiv nu pricepeti, sau sunteti din specia asa-zisilor soferi de duminica ?1 Adica daca intra unul pe contrasens si iminent da peste masina mea, eu trebuie sa fiu multumit ca circul pe un drum uscat si sa risc sa mor pentru ca nu am sanse sa evit un accident ?!Sunteti de ras cu drumurile voastre si cu pretentiile de soferi destepti si preventivi. Pe langa inconstienta multora, care circula intr-adevar cu viteza prea mare, exact de aceste capcane mai aveam nevoie. Cum este si drumul peste deal, via Tarnova, unde este plin de piatra mare pe marginea drumului, daca te apropii la 200-300 m de o masina din fata, ai toate sansele sa ramai fara parbriz, sau mai rau…
-
Marea problema este la noi. Cum trec granita in Ungaria, Austria , Germania și.a.m.d al Dracu cum de respectă românii toate semnele de circulație, restricții și altele de frica amenzilor foarte mari iar când se întorc în România, cum au trecut de ghereta ultimului lucrător de la PTF, nu le mai ajungi la nas, îngâmfare și trufie cât cuprinde. Schimbarea mentalitatii este la noi cetățenii, participanti la traficul rutier. E ușor sa dam vina pe unii sau alții. Pana atunci, drumuri bune și mai mult respect în traficul rutier și nu numai.
Radare multe, fixe și mobile,și sancțiuni drastice ca și în țările civilizate.Nu am mai întâlnit un radar dinainte de pandemie.Ești prins băut la volan suspendare pe viață.Nu se dorește când mulți poleticieni sunt prinși în neregulă.
Poate ca domnia sa a inclus si santurile in masuratoare. Altfel is max 2 metri de asfalt, pe sens. Un autobuz sau un camion trebuie sa faca echilibristica pentru a se incadra si a evita sa iasa pe pietris.