ARAD. A ajuns cu o întârziere de peste două ore faţă de ora stabilită chiar de oamenii lui, a stat 10 minute pe autostradă şi a declarat că este mulţumit de stadiul actual al lucrărilor. Premierul Victor Viorel Ponta a efectuat o vizită fulger pe şantierul lotului 1 al autostrăzii Nădlac-Arad, a stat de vorbă cu reprezentanţii constructorului, a tras câteva concluzii, după care a plecat în grabă spre capitală. Nu a ezitat nici de această dată să „înţepe” fosta Putere şi să vorbească despre primele licitaţii ratate de pe cele două loturi ale autostrăzii mai sus menţionate. „În anul 2011 au fost făcute multe prostii. Unele dintre ele sunt licitaţiile pentru autostrada Nădlac-Arad. Cu firma Romstrade şi cu Nelu Iordache ştim bine ce s-a întâmplat (n.r. Nelu Iordache a fost arestat şi este judecat pentru delapidare), iar austriecii de la Alpine au dat faliment şi au abandonat lucrarea”, a spus Ponta.
Părere bună
Premierul este foarte optimist în ceea ce priveşte actualul consorţiu care lucrează la şoseaua de mare viteză. „Actuala asociere îşi face bine treaba şi cred că vor termina aşa cum şi-au propus, adică la sfârşitul anului. În ceea ce priveşte lotul 2, în 25 august vom avea câştigătorul licitaţiei. Dacă nu vor exista contestaţii, probabil că până la finele anului vor mai fi finalizaţi şi patru kilometri ai lotului 2. Aşa am avea o autostradă care să lege Nădlacul de Pecica. Dacă vor fi depuse, însă, contestaţii, putem rata oportunitatea de a lucra în acest an şi pe lotul 2”, a specificat Ponta. În acest sens, premierul anunţă că au fost înăsprite pedepsele pentru contestaţiile neîntemeiate. „Contestaţiile fără temei şi care vor fi câştigate de stat vor costa firmele 100.000 de euro. Atât vor trebui să plătească acele companii ale căror contestaţii sunt respinse. Însă cei 100.000 de euro nu mă încălzesc, aş prefera să fim lăsaţi să lucrăm, nu să încasăm amenzi”, a spus Victor Ponta. Ceea ce a omis să precizeze prim-ministrul este faptul că, deşi autostrada ar putea fi finalizată între Pecica şi Nădlac, aceasta nu va putea fi folosită pentru că nu avem ieşire nici spre Ungaria şi nici spre Arad. Aşa că şoferii ar trebui să urce de pe DN 7 pe autostradă, să circule 26 de kilometri, după care să coboare din nou pe DN 7.
Mai aşteptăm pasajele
Premierul a vorbit pe scurt şi despre situaţia pasajelor de pe centura municipiului Arad. „Unul dintre ele va fi finalizat, se lucrează la el. Despre cel de al doilea, din păcate, veştile sunt proaste. La fel ca şi pe primul lot al autostrăzii, prima companie care a câştigat licitaţia, respectiv Confort, a intrat în insolvenţă. Ca atare, trebuie reziliat contractul şi reluată licitaţia”, a spus Ponta.
Citiți principiile noastre de moderare aici!