ARAD. Zona Industrială Vest reprezintă cea mai mare sursă de venituri pentru Primăria Arad, din punct de vedere al impozitului pe venit, dar şi cea mai importantă destinaţie a angajaţilor din întreg judeţul. Zeci de companii multinaţionale oferă zeci de mii de locuri de muncă acolo. Iar, de ani de zile, angajatorii se plâng de faptul că singura intersecţie care duce spre şi dinspre zona industrială, cea semaforizată, nu mai face faţă traficului intens, în special la orele la care se fac schimburile de muncitori în fabrici. Zilele trecute, am anunţat faptul că tronsonul de centură cuprins între intrarea în cartierul Gai şi sensul giratoriu de la Armonia a fost preluat de Primăria Municipiului Arad, după ce Ministerul Transporturilor a decis să cedeze această bucată de drum.
Dacă în urmă cu puţine zile nu ştia nimeni să ne spună ce planuri există pentru această centură, acum putem spune că am aflat detaliat modificările care vor fi aduse şoselei. Iar schimbările se anunţă a fi dintre cele mai bune. Potrivit lui Sergiu Bîlcea, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, candidatul PNL pentru Primăria Arad, primul lucru care se va face pe centură va fi crearea a două noi intrări/ieşiri spre/dinspre Zona Industrială Vest. „Suntem deja în faza de proiectare a două noi legături rutiere între şoseaua de centură a municipiului şi Zona Industrială”, a anunţat Bîlcea.
Unde vor apărea aceste drumuri noi? Una dintre ieşirile de pe centură spre zona industrială va fi realizată la ieşirea din cartierul Gai, vizavi de benzinăria aflată acolo. Cea de a doua ieşire va apărea între sensul giratoriu de la Armonia, de la ieşirea din Arad, şi sensul giratoriu de la urcarea pe autostradă, urmând să lege zona industrială de aceste noduri rutiere. „În ceea ce priveşte al doilea drum de legătură cu zona industrială, acesta va deservi, în mare parte, traficul generat de cele mai mari fabrici, respectiv Takata şi Leoni. Aceste două fabrici creează o mare parte a traficului de transport al angajaţilor spre şi dinspre locurile de muncă, urmând ca, odată cu înfiinţarea acestei noi şosele, traficul de pe centură, de la intersecţia semaforizată, să fie degajat”, a mai spus Sergiu Bîlcea.
Şi pentru locuitori
Dar planurile municipalităţii nu se opresc aici, fiind vizate şi intervenţii în interiorul cartierului Gai. „Va fi întocmit un studiu de trafic în ceea ce priveşte tronsonul de centură aflat în interiorul cartierului Gai. În funcţie de soluţiile care vor fi identificate în acel studiu de trafic, vor fi luate măsuri pentru sporirea siguranţei arădenilor care locuiesc acolo şi pentru limitarea, în limita posibilităţilor, a traficului greu în zonă”, a anunţat candidatul liberalilor pentru Primăria Arad. Teoretic, toate lucrările enumerate mai sus ar urma să fie realizate în acest an.
O istorie „zbuciumată”
Centura din Gai a fost subiect de discuţii în ultimii 24 de ani. În 1996, Ministerul Transporturilor solicita ca municipiul să predea, provizoriu, drumul din Gai pe care să circule traficul greu până la realizarea unei şosele de centură a municipiului. Numai că acel „provizorat” s-a întins până în prezent. Mai trist este că nu există speranţe că situaţia s-ar modifica în viitor. În luna ianuarie a acestui an, sute de locuitori ai cartierului arădean au protestat faţă de trecerea centurii prin centrul cartierului lor. „În anul 1996 oamenii s-au trezit peste noapte cu un drum european, o <centură rutieră> dacă putem să exagerăm, în locul drumului de cartier. Ei nu și-au dat acordul și nici nu credeau că va dura atât de mult până vor avea liniște din nou. De atunci, locuitorii s-au alimentat doar cu falsa speranță că se va face o altă centură, una veritabilă, care va ocoli zona rezidențială, dar toate aceste promisiuni au fost doar… promisiuni. Accidentele rutiere grave soldate cu decese, distrugerile caselor rezultate din trepidațiile produse de camioanele de mare tonaj, poluarea fonică, poluarea cu noxe și toate celelalte <beneficii> complementare au pus capăt răbdării locuitorilor cartierului”, anunţau atunci organizatorii protestului.
Trimite articolul
XBataie de joc la adresa oamenilor. Nimeni nu este interesat sa faca ceva cu cap in acest oras. Totul se face cu interes si nici decum pentru binele locuitorilor. Nu se poate ca un drum European care este poarta de intrare in tara sa traverseze un cartier un de masinile (tirurile) trec la 2 metri de casele oamenilor. Asta in secolul 20 cand ne dam cu pumnii in piept ca ne luptam cu poluarea. De 30 de ani nu sa realizat nici un proiect real de infrastructura care sa sustina numarul de masini care nu mai este asa acum a fost acum 30 de ani cand aveau masini numai primarii si politia. Sa le fie rusine celor care au condus acest oras atat timp si nu au facut nimic altceva decat sa incaseze salariii si pensii speciale.
Acuma se apropie alegarile de la vorbe la fapte si lucruri bine facute in Arad vise