Arad. „Vă aflaţi pe un drum naţional. Guvernul României a sistat lucrările la acest pasaj în august 2012. Suntem în 2014. Aradul aşteaptă finanţarea”. Semnat: Consiliul Local Municipal Arad. Aşa va suna mesajul de pe panourile informative pe care Primăria le va amplasa lângă pasajele de pe centura Aradului şi nu numai. Acest lucru este posibil după ce marţi, aleşii locali au votat cu 14 voturi „pentru”, 6 „împotrivă” şi o „abţinere” proiectul iniţiat de primarul Gheorghe Falcă privind „unele măsuri de informare a cetăţenilor despre situaţia pasajelor de supratraversare a căii ferate situate pe Centura Aradului”. Toate cele şapte voturi negative au venit din partea Opoziţiei, cele pozitive, desigur, din zona Puterii.
Cinci amendamente au fost date citirii la momentul la care acest proiect a intrat în dezbatere: trei ale Opoziţiei şi două al Puterii. Au trecut doar cele ale Puterii, unul fiind cel care modifica chiar textul care va sta scris pe panourile informative de lângă pasaje, celălalt viza amplasarea acestui mesaj cam peste tot unde ar fi vizibil celor aflaţi în trafic.
Amendamentele Opoziţiei
Cum era de aşteptat la un astfel de proiect, acuzele nu au lipsit. Primul care a luat cuvântul a fost consilierul PSD, Marin Lupaş, care a acuzat faptul că propunerea este una strict politică şi, în atare condiţii, a venit cu trei amendamente în aceeaşi notă. Un prim amendament propus de ales a fost „afişarea pe sediul Primăriei Municipiului Arad a următorului anunţ: Arădenii suportă un preţ mare al cheltuielilor de întreţinere pentru că primarul Gheorghe Falcă şi consilierii PDL, UDMR, PPDD au votat împotriva unor subvenţii care să reducă preţul gigacaloriei”. Cel de al doilea a avut legătură cu băncile de pe Meţianu („amplasarea unor plăcuţe informative pe băncile de pe strada Meţianu cu mesajul: Pentru această bancă, administraţia Falcă a plătit 8.500 euro”), iar cel de al treilea cu Parcul Pădurice („amplasarea unor mesaje informative pe coşurile de gunoi din Parcul Pădurice pe care scrie: Pentru acest coş de gunoi, administraţia Falcă a plătit 2.900 de lei”). Toate cele trei amendamente ale lui Marin Lupaş au căzut la vot, reuşind să obţină doar voturile Opoziţiei (şapte la număr). „Este un proiect politic”, a concluzionat Lupaş, nu fără a fi taxat imediat, pentru amendamente şi acuze, de primarul Gheorghe Falcă.
Refuză Aradul?
Acesta a insistat pe faptul că a dialogat timp de doi ani cu responsabilii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) pe tema acestor pasaje în speranţa că se vor relua lucrările şi finanţarea, a catalogat investiţia în pasaje drept una abandonată şi a declarat că intervenţiile consilierului PSD de acum vin doar să confirme eşecul unor lideri politici locali are fac parte din partidul aflat la guvernare.
„Eu aş crede că trebuie votat în unanimitate acest proiect şi să încercăm cu toţii să restabilim respectul pentru Arad”, a insistat Falcă înainte de vot. Edilul a amintit, pentru a sublinia faptul că Guvernul nu vrea să finalizeze lucrările din Arad, că, în urmă cu nici o săptămână, s-au alocat 10 milioane de euro pentru piste de biciclete în Bucureşti, deşi pentru acest tip de obiective pot fi obţinuţi bani europeni, aşa cum a făcut Aradul. „Guvernul are bani să înlocuiască banii europeni cu unii din buget, dar nu vrea să dea bani pentru Arad”, a încheiat primarul.
O prioritate absolută
Pe subiect a mai intervenit şi viceprimarul Levente Bognar, care a dat citire unuia dintre cele două amendamente ale Puterii, votate de Putere, nu înainte de a face o introducere privind neajunsurile pe care le aduce nefinalizarea pasajelor locuitorilor din zonă şi celor aflaţi în trafic. „Este o prioritate absolută pentru Arad”, a insistat Bognar, care a propus ca de la intrarea în Arad şi până la ieşire toţi cei prezenţi în trafic să ştie că pasajele nu aparţin administraţiei locale, ci Guvernului, pentru ca nimeni să nu dea vina pe Primărie pe acest subiect, aşa cum se întâmplă în unele cazuri.
Gheorghe Ghilinţă a revenit la informările pe care Opoziţia le-ar fi făcut tot în Arad, legate, însă, de lucrările de pe strada Meţianu şi din Parcul Reconcilierii, precizând că acestea au fost deja asumate prin vot şi nu ar fi trebuit să fie o ruşine să faci public preţul plătit pentru ele, în timp ce Lupaş a insistat pe faptul că pasajele sunt un subiect al CNADNR, că Primăria ar trebui să se ocupe de probleme administrative, cerându-i primarului să-i pună la dispoziţie corespundenţa purtată pe tema pasajelor.
9 ore la barieră
Nici informările Primăriei Arad legate de cine e de vină pentru că lucrările la pasaje nu se mai finalizează, nici acuzele Opoziţiei legate de lucrările costisitoare ale Municipalităţii, fără legătură directă cu pasajele, nici corespondenţa cu Guvernul şi CNADNR şi nici promisiunile uitate ale tuturor politicienilor nu ne vor scăpa de dezastrul de pe centura Aradului: nouă ore pe zi barierele de pe centură sunt coborâte, blocând complet traficul aici! Un adevăr pe care cei din trafic îl gustă zi de zi!… Şi despre care vor fi informaţi acum.
Citiți principiile noastre de moderare aici!