ARAD. E pe acelaşi loc din 1996 şi adăposteşte o maşină. Lângă alte trei garaje care şi ele au autorizaţie şi adăpostesc alte maşini. Toate au acte în regulă şi stau pitite într-o curte interioară de pe strada I.C. Brătianu, fosta 30 Decembrie. Poate şi de aceea încă mai sunt în picioare şi nu au fost cuprinse în valul de demolări al primăriei. Până acum, când o problemă la reţeaua de apă caldă a dus la marea descoperire: garajul mai nou, cel din 1996, este construit direct peste conductele de apă caldă care trebuie schimbate. În momentul în care au fost acordate aceste autorizaţii, nimeni nu s-a străduit să verifice dacă construcţia se ridică sau nu peste vreo conductă şi, ca atare, muncitorii s-au văzut nevoiţi să lucreze prin garaj sau aveau varianta de a trece peste un parc din spatele garajelor.
Pericolul e în altă parte
Şi aici a fost pusă la încercare ingeniozitatea muncitorilor. Au reuşit să sape pe sub garaj şi să ajungă la căminul ascuns în spatele acestuia. Altfel era sortit pieirii micul parc îngrijit, spun cei de la blocuri, de zeci de ani. Şi cum munca lor nu putea fi călcată de roţile vreunui utilaj s-au coalizat împotriva garajului cu pricina. Care a devenit dintr-o dată, după mulţi ani, inamicul numărul 1.
Finalul este însă cu happy-end, pentru că şi micul părculeţ, şi garajul au fost salvate dar…pericolul e în altă parte: „Nouă ne e frică de zidul de clădire de lângă garaj, în orice moment poate veni peste noi, mai ales dacă mai săpăm și noi pe lângă el. De asta nimeni nu zice nimic…și e singurul care chiar ne poate face probleme”, ne spun muncitorii.
Munca la pătrat
Și câte asemenea întâmplări mai ies de prin garaje doar că nimeni nu se mai obosește să dea fuga și la presă. Nu că ar fi un subiect senzațional, dar e relevant pentru modul în care funcționează sistemul. Și să parafrazăm puțin: ce face o comisie, o sută de muncitori se chinuie să desfacă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!