Până pe 25 mai, contribuabilii pot depune formularul 230 „Cerere privind destinația sumei până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii”. Fiscul arădean a venit cu o serie de precizări în ceea ce privește modul în care trebuie depus formularul 230, întrucât în ultima perioadă au existat mai multe nedumeriri referitoare la depunerea acestui formular fiscal.
„Potrivit prevederilor art. 17 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (CPF), cu modificările și completările ulterioare, subiect al raportului juridic fiscal este contribuabilul care, conform prevederilor art. 18 din același act normativ, își poate îndeplini obligațiile fiscale personal sau printr-un împuternicit, desemnat potrivit legii.
Conform Instrucțiunilor de completare a formularului menționat, acesta se completează de către contribuabil sau de către împuternicit, înscriind cu majuscule, citeț și corect datele prevăzute de formular și se depune, împreună cu anexele completate, dacă este cazul, în format de hârtie, direct la registratura organului fiscal, în speță administrațiile județene sau prin poștă, cu confirmare de primire”, precizează reprezentanții Finanțelor arădene.
Formularul poate fi depus și prin mijloace electronice de transmitere la distanță, potrivit legii, respectiv în baza unui certificat digital calificat sau prin serviciul „Spațiul Privat Virtual”. În situația în care formularul 230 a fost completat de împuternicit se va anexa împuternicirea în original sau în copie legalizată conform prevederilor art. 18 din Codul de procedură fiscală.
Citiți principiile noastre de moderare aici!