ARAD. Încă o prelungire pentru termenul limită de alegere a furnizorului de energie electrică. Consumatorii vor putea să opteze pentru unul dintre furnizori până cel târziu pe 30 iunie, după ce Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a înaintat un nou proiect. Este vorba despre o a doua prelungire, de această dată până la 30 iunie, a perioadei în care consumatorii casnici de energie care până acum erau în regim reglementat îşi pot alege o oferă în piaţa concurenţială de la furnizorul lor.
Astfel, de la 1 ianuarie, aceşti consumatori trec automat în piaţa de serviciu universal, cum era şi până acum, iar noutatea este că, dacă aleg oferta furnizorului lor pe piaţa concurenţială până la 30 iunie, facturile lor se vor regulariza, astfel încât acea ofertă să se aplice începând cu 1 ianuarie.
„Furnizorii de ultimă instanţă pot să aplice clienţilor casnici din serviciul universal, fără discriminare şi condiţionalitate, o reducere comercială începând cu data de 1 ianuarie 2021 şi până la cel puţin 30 iunie 2021, egală cu diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabila în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2021 şi preţul din oferta concurenţială prevăzută la alin. (2) valabilă la data de 1 ianuarie 2021”, potrivit noului ordin.
ANRE explică în nota de fundamentare că în cazul clienţilor casnici va exista „o perioadă mai lungă de timp pentru informare şi pentru a putea decide cu privire la alegerea unei oferte de furnizare a energiei electrice, ceea ce va duce la alegerea celei mai potrivite oferte”. De asemenea, „clienţii casnici vor primi din partea furnizorului actual cea mai bună ofertă, fără abonament, şi vor putea beneficia de o reducere comercială care să acopere diferenţa dintre preţul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 şi preţul din oferta concurenţială transmisă”.
Call-center și oferte
Consumatorii pot primi informații cu privire la liberalizarea pieței energiei electrice, contracte și termne la un call-center înființat de ANRE – 0374554265, care poate fi apelat de luni până duminică, între orele 8.00-18.00. De asemenea, pe lângă consilierea telefonică din partea experților ANRE, cosumatorii pot accesa și pagina dedicată comparatorului de oferte și astfel pot vedea care sunt cele mai avantajoase contracte pentru ei – https://www.anre.ro/ro/info-consumatori/comparator-de-tarife.
Peste 5 milioane de clienți casnici
ANRE a transmis că „din cei aproximativ 5.700.000 de clienţi casnici, care aveau încheiate contracte reglementate de energie electrică la finalul anului 2020, doar o mică parte au fost interesaţi de alegerea unei oferte pe piaţa concurenţială de energie electrică, iar cei care au exprimat interes în acest sens s-au confruntat cu dificultăţi atât privind analiza ofertelor din piaţă, cât şi în ceea ce priveşte contactarea potenţialilor furnizori”.
Trimite articolul
XCe care au completat online formuralele de contractare inca acum o luna asteapta si azi sa primeasca documentele care finalizeaza contractarea. Ne spune ENEL de ce ? Ne mai spune ENEL de ce facturile ajung in cutiile noastre postale cu mare intarziere ? Ce face posta aia privata ce distribuie plicurile dupa aproape o luna ?!? Unde mai pui ca isi da adresa si numar de telefon fals, sa nu te poti interesa de ce intarzie factura