Pentru că nu scot niciun fel de sunet când sunt pornite, primele taxi-uri electrice din România introduse în circuit miercuri, 25 ianuarie, în Arad, crează rumoare printre clienți.
Un autoturism silențios
Când realizează că la comandă le-a sosit o mașină electrică, majoritatea clienților îi chestionează imediat pe șoferi, mai ales că se gândesc că tarifele ar putea fi mai mari. Primii clienți care s-au urcat în taxiul electric au întrebat imediat dacă prețul este același. „Prețul este același, 2,99 lei intern, respectiv 3.19 extern, exact ca la un taxi pe benzină, diesel sau pe gaz. Nu prea se aude mașina fiindcă este electrică. Clienților li s-a părut că nu merge mașina. Au întrebat dacă e oprită. Le-am spus că nu, deoarece nu are nici turometru și nimic care indică că e pornită”, a declarat unul dintre șoferii autoturismului eco. În momentul în care rulează, mașina consumă curent, iar în momentul frânării sau la frâna de motor ea generează curent.
O încărcare: până la 5 lei
„Nu se pot comanda special aceste maşini. Dacă un client ar dori o astfel de mașină, la comandă, nu poate să le comande special. Ele vin la comandă normal. Din punct de vedere al costurilor, cele cinci vehicule electrice au un consum imbatabil”, a declarat directorul companiei de taxi. „Este vorba despre tehnologie nouă. O încărcare costă 4 – 5 lei. Autonomia este de aproximativ 180-200 de km”, a declarat gestionarul parcului auto.
Fără stații de încărcare
O problemă majoră cu care se confruntă atât compania de taxi, cât și proprietarii mașinilor electrice, este legată de lipsa stațiilor de încărcare. În municipiul Arad există doar o singură stație de încărcare la Kaufland, iar alte trei stații de încărcare sunt la compania de taxi Verbiță, dintre care una poate fi folosită de orice arădean care deține o astfel de mașină 100% electrică.
Citiți principiile noastre de moderare aici!