Ceea ce preconizam încă de la începutul lunii decembrie, de când Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Transport Arad a pus monopol pe transportul public din judeţ, s-a adeverit: membrii asociaţiei încep să „părăsească această corabie”. Prima care renunţă la statutul de membru al ADI Transport este comuna Dorobanţi. Primarul de aici, Josza Erika Korondi, spune că sumele pe care comuna ar trebui să le plătească pentru a face parte din asociaţie şi pentru a beneficia de curse de autobuz sunt prea mari şi nejustificate.
„Ieşim din ADI Transport din motive financiare. În urma discuţiilor pe care le-am avut cu reprezentanţii asociaţiei şi cu cei ai Companiei de Transport Public Arad, ni s-a transmis că, lunar, vom avea de plătit peste 6.000 de lei, plus alte cheltuieli, pentru a beneficia de curse cu autobuzul. Noi suntem o comună mică, cu un buget limitat. 6.000 de lei pe lună este prea mult pentru posibilităţile noastre”, ne-a spus primarul din Dorobanţi. Poate că suma ar fi fost achitată, dacă elevii din comună nu ar fi identificat alte mijloace de transport în comun care să îi ducă la şcoală. „Transportul copiilor spre şcoală a fost rezolvat cu o firmă particulară. Am avut discuţii cu părinţii elevilor, iar aceştia spun că sunt mulţumiţi de condiţiile oferite de această firmă, de preţurile practicate şi de orarul curselor. Aşa că, şi dacă vom avea noi curse de autobuz oferite de CTP, acestea vor fi goale. Drept urmare, am decis să ieşim din asociaţie şi să economisim, astfel, banii comunei”, ne-a mai spus Josza Erika Korondi.
Câţiva muncitori
După cum se ştie, marea majoritate a fabricilor din Arad oferă şi transport angajaţilor. Aşa că în comuna Dorobanţi au mai rămas numai cinci sau şase persoane care fac naveta la serviciu în Arad. Iar pentru aceste câteva persoane, nu se renta plata a peste 6.000 de lei către CTP, cu titlu de subvenţie. Pe lângă aceşti bani, cei cinci abonaţi din Dorobanţi ar trebui să îşi plătească şi abonamentele. „Cel mai probabil, şi locuitorii din Dorobanţi care fac naveta la Arad vor fi preluaţi de o societate privată, care efectuează transport în Iratoşu”, ne-a mai spus primarul Korondi.
Drept urmare, comuna Dorobanţi părăseşte ADI Transport. Lucru pe care, suntem convinşi, îl vor face, în viitorul apropiat, şi multe alte comune şi oraşe din judeţul nostru. În urma ieşirii din ADI, comuna Dorobanţi pierde cele trei curse zilnice pe care le efectuau autobuzele CTP spre municipiu şi retur.
Legea salvatoare
Imediat ce a ajuns la guvernare, PNL a anunţat că va modifica Ordonanţa Guvernului numărul 51/2019, care reglementează transportul în comun, ordonanţă care a dus la acest haos din judeţul nostru. În condiţiile în care vor fi operate modificări legislative şi lucrurile vor reveni la situaţia de dinaintea intrării în vigoare a acestei ordonanţe, CTP ar putea să îşi reia toate traseele şi să primească subvenţii de la Consiliul Judeţean Arad, cum a fost înainte de 3 decembrie 2019. Numai că, acum, pare că situaţia este pe placul CJA, care economiseşte anual milioane de lei, bani ce ar fi intrat în conturile Companiei de Transport Public Arad cu titlu de subvenţie. Ce se va întâmpla, rămâne de văzut.
Două intră
Presate de faptul că nu beneficiază de transport public în special pentru elevi, două comune au decis să adere la ADI Transport. Este vorba despre Şiştarovăţ şi Bocsig. În următoarea Adunare Generală a ADI Transport se va vota modificarea actului constitutiv şi a statutului asociaţiei, respectiv vor deveni membre cele două comune menţionate mai sus, în timp ce comuna Dorobanţi va ieşi din această asociaţie.
Trimite articolul
XSi totusi cei din Craiva ce se intampla cu ei elevi si muncitori nu au cu ce calatori parca am fi rupti de lumea asta nu se poate asa ceva incepe luni scoala si inca nu se stie nimic, pana acuma sa dus elevi cu autobuz oferit de primaria Craiva cu un autobuz vai de el stateau si 2 copii pe un scaun ca nu aveau loc eu de ce nu sa facut un control sa se vada cum se duceau copii la scoli.rusine domnului primar iar din partea ctp nu mai zic vrem mai multe informati si transparenta in ceia ce priveste transportul nu puteti lasa atatia muncitori si elevi fara transport doar ca nu au intrat in A D I .Rog presa sa ia masuri ca pe noi ca simpli cetateni nu ne asculta nimeni.
oare cum se circula inainte de dec 89 si la ce preturi erau biletele?…….. bine ca am scapat de regimul socialist.
da !
Ce morții mașii e cu aceasta mizerie numita ADI? Cine morții mașii sa gândit sa facă asa ceva? Elevii, muncitorii și cei care fac naveta trebuie sa aibe posibilitatea de a ajunge în oraș sau la locurile de munca. Cacaturile astea din asociatia pl nu se gândesc ca sunt persoane care trebuie sa ajungă la munca și elevi care trebuie sa meargă la școală? Numa la bani le sta capul. De bar mai avea zile nici unul dintre cei care cer atâția bani sau care impun astfel de reguli idioate.