În anul şcolar 2002-2003 se înfiinţează prima clasa de învăţământ alternativ Step by Step, fiind prima din judeţ. Pionierii acestei alternative au fost înv. Gornic Rodica şi Codoş Bibiana, continuând în anii următori cu înv. Oprea Doina, Bistran Rodica, Misarăş Liliana, Petrila Rodica, Negru Lacrima, Secui Ana, Nicola Elisabeta, Jurca Cristina şi Stoica Nicoleta.
Alternativa educaţională Step by Step a fost implementată ca răspuns la marile schimbări ce se petrec în societate, având în vedere fluxul permanent de informaţie care apare în viaţa cotidiană.
Programul Step by Step este proiectat pentru a răspunde atât intereselor şi nevoilor de grup, cât şi celor individuale, incluzând şi îndrumările necesare pentru observarea şi evaluarea fiecărui copil în parte. Copilul are posibilitatea de a alege metoda de lucru, iar evoluţia şi progresul fiecărui copil sunt oglindite în mapa şi portofoliul elevului. Se încurajează autonomia şi iniţiativa elevilor. Evaluarea are un specific aparte pentru că nu există calificative, evitându-se astfel prejudecățile, etichetarea, erarhizarea.
Noile programe şcolare permit libertatea de exprimare şi acţiune, asigură o învăţare interesantă, activă, care se extinde până la limita pe care însuşi copilul o stabileşte.
Similitudinea dintre învăţământul tradiţional şi alternativa educaţională Step by Step, cât şi rezultatele foarte bune obţinute de elevi, au dus la continuarea acestei alternative, având la ciclul primar, la fiecare nivel, o clasă cu această alternativă. De asemenea, continuarea acestei alternative se face şi prin prisma rezultatelor obţinute de aceşti elevi la evaluările naţionale, gimnaziu şi liceu.
Centre
Activitatea se desfăşoară în aşa numitele „Centre de activitate”, care dau posibilitatea elevilor să se mişte în clasă şi să încurajeze alegerea centrelor şi învăţarea activă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!