Consiliul Local al Municipiului Arad este convocat miercuri, 30 iunie, în şedinţa ordinară a lunii iunie. Pe ordinea de zi a acesteia se află patru proiecte de hotărâre vizând reorganizarea aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Arad, reorganizarea Direcţiei de Asistenţă Socială, a Centrului Municipal de Cultură şi a Centrului Social Cantina Municipală. Aceste proiecte reprezintă concretizarea intenţiei – anunţate încă din primăvară de primar – de a restructura instituţia şi serviciile publice din subordine, în ideea de a face economii la buget.
81 de oameni îşi vor pierde locul de muncă
În preambulul şedinţei de miercuri, primarul Călin Bibarţ şi viceprimarul Lazăr Faur au susţinut vineri, 25 iunie, o conferinţă de presă în cadrul căreia au prezentat detalii privind reorganizarea activităţii Primăriei.
Grosso modo, din cele 1.150 de posturi existente în prezent în organigrama instituţiei vor mai rămâne doar 790 după reorganizare. Acestora li se adaugă 142 de medici din cabinetele medicale şcolare, plătiți de către Ministerul Sănătății (care vor trece în subordinea DAS).
Din cele 1.150 de posturi din organigramă, 95 erau posturi vacante şi au fost desfiinţate. Alte 42 de posturi au fost eliberate deja – fie prin transfer, fie prin demisie, fie prin pensionare. 151 din actualii angajați vor fi supuși testării, însă doar 70 dintre ei se vor mai regăsi pe statul de plată al instituției. Practic, 81 de oameni „vor fi daţi afară”, fiind nevoiți să-și caute un alt loc de muncă.
Potrivit edilului, în urma reorganizării, au fost desfiinţate 2 direcţii, 3 servicii, 1 birou şi 4 compartimente din Primărie. De asemenea, alte 17 structuri au fost declasate: 7 servicii au fost transformate în birouri, 6 servicii au fost transformate în compartimente şi 4 birouri au fost transformate în compartimente. Astfel, din 75 de posturi de conducere, au rămas 59. Economia care se face prin aceste măsuri va fi de aproximativ 10 milioane de lei (echivalentul a 2 milioane de euro) anual.
Banii economisiţi, direcţionaţi spre investiţii
„În acest an, Consiliul Local Municipal a trebuit să aprobe un împrumut de 100 de milioane de lei adică 20 de milioane de euro, pentru a putea cofinanța investiții europene majore în Arad și doar din această restructurare, care înseamnă reduceri atât de posturi de conducere, cât și posturi de funcționari de execuție, să avem o economie de circa 2 milioane de euro pe an, bani din care putem amenaja de exemplu parcul din Vlaicu, despre care am vorbit, sau în câțiva ani achităm împrumutul pe care l-am luat. Ne dorim să fie o Primărie mai eficientă, cu un personal cât mai calificat și cât mai deschis cetățeanului care plătește. Suntem în proceduri de implementare a semnăturilor electronice și de digitalizare. Probabil vom putea face o analiză cum putem să devenim și mai eficienți, decât de la momentul acestei restructurări”, a explicat primarul Călin Bibarț.
La rândul său, viceprimarul Lazăr Faur a subliniat: „Este un moment necesar şi totuşi dificil, pentru că… să nu credeţi că nu ne gândim la fiecare din colegii noştri care vor rămâne fără serviciu. Dar, într-un astfel de moment, eşti obligat să ţii cont de realitatea financiară pe care oraşul nostru, arădenii trebuie să o susţină zi de zi şi de aşteptările pe care toţi le avem într-o anumită ordine a priorităţilor. Şi este evident că investiţiile sunt pe primul plan, de aceea facem această corelaţie între suma economisită prin reorganizare, care se va regăsi în investiţii pentru dezvoltarea oraşului.”
Din toamnă
|Imediat ce proiectele de hotărâre vor fi aprobate în Consiliul Local, Municipalitatea va demara procedurile tehnico-juridice pentru punerea în practică a măsurilor de reorganizare. Iar aceste proceduri vor dura 2-3 luni, ceea ce înseamnă că doar în toamnă – probabil la început de octombrie 2021 – economiile se vor resimţi în buget.
Trimite articolul
XDe ce nu incepeti cu cei de la Recons, nu este nevoie de doua persoane pentru a constata ca nu sa platit parcarea
-
Recons este o firma privată….
Și prea mulți rămân când stam și vedem câți aradeni au pagini de FB! Automat ar trebui să se priceapă și la plata online a taxelor și impozitelor locale, la eliberarea și completarea online a diferitelor hârtii!
Căcat cu ochi pe băț…sau apa de ploaie…egal cu zero totul
Primaria Berlin functioneaza cu trei sute de angajati .Sigur ca Aradul la o populatie de 20 de ori mai mica are nevoie de numar triplu de angajati.Sa faca ce ?atatia .O sa spuna ca noi nu suntem la nivelul Germaniei,dar in dezvoltarea IT nu exista frontiere pe urma avem oameni capabili in IT si inteligenta artificiala. In schimb avem o problema ca pestele de cap se impute adica de la gospodarii orasului
-
“Sa faca ce?” Sa suga din banul public la fel cum o fac toate institutiile de stat din Romania.
Doar la noi bugetarii au salarii mai mari decat cei din mediul privat, doar la noi mai vezi atatia angajati la primarii, doar la noi cetateanul se roaga de cei de la stat cand are nevoie de ceva. In rest, taxe vor si nici nu te lasa in pace daca vrei sa iti deschizi on mica afacere.
Curvele, neamurile si membri de partid (adica incompetentii) nu vor fi dati afara.
Conform ORGANIGRAMEI de pe site-ul de internet al Primariei Municipiului Arad, sunt 903 posturi in organigrama, nu 1150. Si asta cu tot cei 158 medici si asistenti de la cabinetele medicale scolare, plus 177 de posturi la Politia Locala Arad.
Deci 903 – 158 – 177 = 568 posturi destinate Primariei Arad.
Dar astea sunt doar posturile in organigrama. Angajati efectiv, ca in mai toate institutiile, sunt mult mai putini, poate cel mult 2/3 din organigrama.
Mai usor cu VRAJEALA POPULISTA!
http://www.primariaarad.ro/download/Organigrama_16noi2020.pdf
Vor fi mutati in alt loc unde vor freca menta incontinuare..in subordinea primariei arad sunt mai multe institutii, ati iesit sa prostiti prostii, o adunatura de incompetenti si scarbe ordinare sunteti voi toti, in jegul asta de Arad traiti si voi jegosilor, in loc sa lucrati pentru salariul ce il luati si sa schimbati aspectul orasului frecati menta toata ziua si va intrebati de ca va injura cetatenii.
Ei se gandesc la oameni….
Da…cum sa le ia banii
Banii pt. Primarie se fac din investitii si realizarile societatilor din subordine, nu din taieri de salarii!