ARAD. Nici nu au fost puse pe linii toate cele şase tramvaie Imperio pentru care s-a semnat contractul de achiziţie, că Primăria consemnează deja primele cheltuieli adiţionale.
Unitatea de Implementare a Proiectului „Transport urban în Municipiul Arad” Etapa III – Achiziţia de tramvaie a înaintat Primăriei Municipiului un raport „privind includerea unor sume în bugetul local pe anul 2015”. În solicitare se face trimitere la contractul semnat între Municipiul Arad şi SC Astra Vagoane Călători SA Arad în data de 13.06.2014, contract în ale cărui anexe sunt prevăzute anumite obligaţii ale Municipalităţii. Conform documentului justificativ din proiectul de buget, în Anexa 1 de la contract sunt prevăzute liste cu piese de schimb obligatorii timp de trei ani, în perioada de garanţie, liste cu consumabile pe aceeaşi perioadă, precum şi lista cu „Utilaje speciale – acele scule speciale pentru tramvaie”.
Peste 100.000 lei
Astfel, se propune alocarea unor sume de bani pentru asigurarea respectivelor piese de schimb, consumabile şi scule speciale. În buget se propune includerea, în capitolul „Transporturi, Secţiunea de funcţionare, la Cheltuieli curente, Bunuri şi Servicii”: 49.000 lei pentru piese de schimb pentru tramvaie şi 33.000 lei pentru consumabile pentru tramvaie. În acelaşi capitol, dar la secţiunea „Alte obiecte de inventar” se pun deoparte 27.000 lei cu destinaţia „dotări scule speciale pentru tramvaie”.
Contractul din iunie
La mijlocul lunii iunie 2014, Primăria Arad şi Astra Vagoane Călători au semnat contractul prin care firma arădeană se obligă să-i furnizeze instituţiei publice un număr de şase tramvaie Imperio. Pentru cele şase tramvaie care vor circula pe liniile din oraş, Primăria va plăti, cu ajutorul creditului BERD accesat, 8,3 milioane de lei (adică 1.074.000 lei pe garnitură), faţă de 9,6 milioane lei, suma maximă pe care era dispusă să o plătească conform caietului de sarcini.
Citiți principiile noastre de moderare aici!