La mijlocul lunii octombrie, Primăria Municipiului Arad a transmis în Sistemul Electronic de Achiziții Publice anunțul de participare pentru procedura de semnare a unui „Contract de furnizare tramvaie noi vagon de capacitate medie finanţate prin Programului Operațional Regional 2021-2027, prin Programul Național de Redresare și Reziliență, bugetul local și din alte surse atrase/fonduri nerambursabile”.
Conform descrierii achiziției, obiectul îl constituie achiziţionarea a 2 tramvaie noi a căror valoare estimată este de 16.000.000 lei fără TVA, cu posibilitatea ca în perioada de derulare a contractului (4 ani), autoritatea să poată achiziţiona în baza acestuia, suplimentar, încă o cantitate de maxim 23 de tramvaie noi, cu aceleasi caracteristici cu cele ofertate sau superioare, la acelaşi preţ unitar cu cele ofertate. Achiziţionarea cantităţilor suplimentare (maxim 23) se vor realiza în durata contractului (4 ani), prin încheierea unui act adiţional, autoritatea contractantă stabilind în acest sens în propunerea de contract o clauză de revizuire în conformitate cu prevederile art. 221 alin. (1) litera a din Legea 98/2016, cu completările şi modificările ulterioare, fără a organiza o procedură competitivă. Valoarea totală estimata a contractului este de 200.000.000 lei fără TVA, valoare care cuprinde valoarea estimată a tramvaielor care fac obiectul prezentului contract (2 tramvaie) inclusiv cantităţile suplimentare de tramvaie noi (23 de tramvaie) care vor putea fi achiziţionate în baza clauzei de revizuire specificată în propunerea de contract.
26 de tramvaie noi
În caietul de sarcini ce însoțește procedura de achiziție se menționează că între 2014 și 2022, municipalitatea a cumpărat 10 tramvaie noi dublu articulate și 7 tramvaie noi de capacitate medie, urmând ca până la finalul anului 2023 să mai achiziționeze 6 tramvaie dublu articulate și 3 tramvaie de capacitate medie. Așadar, până la finalul anului viitor, arădenii vor fi deserviți de 26 de tramvaie noi. În baza contractului ce se va semna acum, primăria va cumpăra, cu certitudine, 2 tramvaie noi. Doar că, în cazul în care vor fi bani, în baza aceluiași contract, va mai putea cumpăra încă 23 de tramvaie, ceea ce va putea duce numărul tramvaielor noi la peste 50.
Sursa banilor
Caietul de sarcini mai arată că „finanțarea se va realiza în cadrul Programului Operațional Regional 2021-2027, bugetul local și din alte surse atrase/fonduri nerambursabile”. În traducere, Primăria are acum bani pentru achiziționarea a două tramvaie, însă dacă va reuși să atragă alte fonduri nerambursabile, sau dacă bugetul local va permite, ori municipalitatea se va hotărî să contracteze un împrumut, s-ar putea să cumpere mai multe tramvaie.
Tot de la Astra?
Tramvaiele cuprinse în viitoarea achiziție vor fi de capacitate medie, cu capacitatea minimă de 120 de pasageri, cu cel puțin 30 de scaune. Prevederile tehnice din caietul de sarcini sunt similare cu cele din cadrul achizițiilor anterioare, pe care Primăria Municipiului Arad le-a făcut de la Astra Vagoane. Astfel, în cazul în care cei de la Astra vor veni din nou cu un preț bun, sunt favoriți să câștige și noua licitație.
20 de ore pe zi
Caietul de sarcini arată că tramvaiele vor fi folosite, în medie, 20 de ore pe zi, circulând pe o distanță de aproximativ 250 de kilometri. Timpul de staționare în stații este de 30 de secunde, iar distanța medie între două opriri este de 2 minute. În medie, între stația de pornire și cea terminus a traseului pe care circulă, tramvaiele fac 19 opriri.
Criteriile de atribuire
Spre deosebire de alte contracte, acesta nu va fi atribuit pe criteriul prețului cel mai scăzut. În punctajul final al ofertelor, 70% din punctaj va fi reprezentat de prețul ofertei, 20% de consumul specific de energie electrică pe sistemul de tracțiune, respectiv 10% de autonomia tramvaiului în cazul întreruperii alimentării cu energie electrică.
Trimite articolul
XIntrebare:
Nu spun ca tramvaiele aradene nu sunt bune dar de ce nu incerati si tramvaie de la alt constructor? cel din Arad e batut in cuie? numa-ntreb
Plina Europa / si nu numai/ de fabricanti de tramvaie. !
“…autonomia tramvaiului în cazul întreruperii alimentării cu energie electrică.” Deci clar ca si la noi vor sa cumpere tramvaie electrice “pe baterii” ca in Timisoara… Clar ca firma din Turcia va castiga…
cica sunt o strutocamila intre imperio si civitas, intr-un fel e bine ca civitas sunt prea mici
Căcamaș pe toate Tramvaiele din Arad . Pentru ce mai cumpărați dacă nu mai merge nimeni cu ele după ce v-ați făcut de cap cu clienții acum 15 ani cînd vai Doamne am fost prins fără BELET și vroiau să ne mai bage la pușcărie că de parcă ce Păcat strigător la cer este. Din partea mea Înghițile-ar pământul numai să nu mai aud de ele vreodată. Ori sînteți oameni și vă purtați ca OAMENII cu clienții ori Arzăle-ar focul.