ARAD. Consilierii locali au aprobat, în ultima ședință a Consiliului Local Municipal, proiectul „Coridorul de mobilitate integrat, care sprijină transportul public în comun de călători și modurile de transport nepoluante prin implementarea proiectului <Modernizare sistem de transport public cu tramvaiul în Municipiul Arad traseu Piața Podgoria – Pasaj Micălaca – Micălaca Zona III și Calea Radnei (între Pasaj Micălaca și str. Renașterii)>.
Selectat pentru finanțare
„Odată cu aprobarea Ordonanței de Urgență nr. 122/2022 privind unele măsuri pentru proiectele de infrastructură de transport, proiectele pentru dezvoltarea infrastructurii de management integrat al deşeurilor, proiectele privind îmbunătăţirea sistemului de răspuns la risc şi proiectele privind investiţii în infrastructuri spitaliceşti, finanţate din fonduri externe nerambursabile, precum şi pentru modificarea unor acte normative prin care se aduc modificări prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 88/2020 privind instituirea unor măsuri, precum și acordarea unui sprijin financiar pentru pregătirea portofoliului de proiecte în domenii strategice considerate prioritare pentru perioada de programare 2021-2027, destinat finanțării prin Programul Operațional Asistență Tehnică 2014-2020 (POAT 2014-2020) și Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 (POIM), au fost stabilite condițiile de finanțare pentru pregătirea documentațiilor tehnico – economice aferente unor proiecte strategice pe mai multe domenii, dintre care cel care prezintă un mare interes este mobilitate urbană”, se arată în referatul de specialitate care însoțește proiectul.
Recent, ADR Vest a publicat metodologia de selecție a fișelor de proiect depuse pentru pregătirea de documentații tehnico-economice POAT 2014 – 2020 – Apelul 2, iar municipiul Arad a selectat pentru finanțare, pornind de la propunerile din PMUD, proiectul strategic și prioritar pe domeniul infrastructură în domeniul mobilitate urbană „Modernizare sistem de transport public cu tramvaiul în Municipiul Arad traseu Piața Podgoria – Pasaj Micălaca – Micălaca Zona III și Calea Radnei (între Pasaj Micălaca și str. Renașterii)”.
Planul de mobilitate urbană
Acest proiect se regăsește în „Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Arad 2021-2027 și post 2027”, aprobat prin HCLM nr. 117/2022. Prin proiect se propune refacerea infrastructurii de tramvai (linie cale tramvai și rețea de contact aferentă) pe tronsonul: P-ța Podgoria – Pasaj Micălaca – Micălaca Zona III precum și Calea Radnei (între Pasaj Micălaca și str. Renașterii).
Pentru îndeplinirea criteriilor de selecție a acestui proiect, a fost necesară aprobarea de către Consiliul Local a Coridorului de mobilitate integrat, care sprijină transportul public în comun de călători și modurile de transport nepoluante – circulația bicicliștilor și/sau circulația pietonilor.
Prin fișa de proiect care se depune, intervențiile proiectului de investiție au în vedere modernizarea infrastructurii de transport (linie și rețea de contact) pe o lungime de 3,58 km (cale dublă) pe traseul P-ța Podgoria – Pasaj Micalaca – Micalaca Zona III, și Calea Radnei (între Pasaj Micălaca și str. Renașterii) împărțite astfel: sectorul Piața Podgoria – Pasaj Micalaca: 691 de metri de cale dublă; sectorul Pasaj Micalaca – Micalaca zona III (inclusiv buclă): 1.225 de metri de cale dublă + 227,5 de metri de cale dublă (buclăde întoarcere și linia de retragere); sectorul Calea Radnei (între Pasaj Micălaca și str. Renașterii): 1.438 de metri de cale dublă. De asemenea, se vor moderniza un număr de 19 stații tramvai de pe traseul menționat.
Sumă prealocată
Viceprimarul Lazăr Faur a explicat că „finanțarea se asigură prin Programul Operațional Asistență tehnică 2014-2020 (POAT 2014-2020) – Apelul 2 de proiecte. Inițial au fost depuse primele fișe de proiect, dar pe parcursul derulării programului s-au înregistrat unele economii care pot fi alocate pentru finanțarea unor noi proiecte. Avem o sumă prealocată de 20 de milioane euro, din care vrem să modernizăm și linia de tramvai de la Făt-Frumos și să mai achiziționăm și 3 sau 4 tramvaie, pe lângă modernizarea liniei de Micălaca.”
Trimite articolul
XCand aveti de gand sa reparati liniile din fata teatrului peste care , tramvaiele cand trec zici ca sar de pe linie? Si asta de ani de zile
cand vom vedea in toate statiile de tramvai copertine si banci pt calatorii ce asteapta tramvaiul?
Cele mai uzate linii sunt în Grădiște. Trebuie neapărat schimbate și acolo.
-
toate sunt uzate nu te agita .
Așteptăm asfalt pe str Argeș( care nu a fost asfaltată niciodată și e doar beton) și trotuar pe str Pășunii unde nu poți împinge un cărucior de copii. Asfaltul e ok cat de cat dar trotuar e doar langa cimitir și efectiv nu te poți plimba cu copiii decât pe carosabil.
-
ce are asta cu tramvaiele? sau inca nu te-ai trezit ?
-
Eu zic să îți vezi de treaba ta. Eu mă refeream la investițiile din Micălaca,iar dacă nu poți trece peste, mai poți să plângi puțin și să mai răspunzi iar.Si să îți ștergi mâna că pute a bară de tramvai😵💫
-
Vine iar ” specialistul” care a mutat stațiile de tramvai după semafor? Că prostia nu are margini!
… MICALACA (Calea Radnei) – CENTRU!
… DATA START lucrare.
DATA FINALIZARE lucrare, ca si la pasajul Micalaca ati stat muuuulti ani!
Daaaa. Și poza e din Vlaicu, de la Făt Frumos…. Ce bine știu ăștia de la Aradon orasul…..
Foto este pe strada Fat-Frumos, unde calea de rulare este dezastru atat pentru tramvaie cat si pentru imobilele de pe aceasta strada . Ce zici Bibi cand treci de la declaratii la fapte ?