ARAD. Cu mai puţini şefi de servicii, cu câteva servicii reorganizate „puternic” şi fără ştrand şi patinoar. Aşa arată noua organigramă a Primăriei Arad, schemă cu care edilul Gheorghe Falcă se va prezenta joi în faţa Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici de la Bucureşti pentru aviz. După negocieri, cel mai probabil, şi după obţinerea avizului, noua organigramă va ajunge şi pe masa aleşilor locali municipali şi doar după ce aceştia îşi vor da acordul se va trece la aplicarea schimbărilor dictate, potrivit lui Falcă, de ordonanţa de Guvern a lui Ponta.
Ordonanţă pe care edilul o consideră vinovată de cele ce se vor petrece prin primării în perioada de după aplicarea ei. Falcă spune chiar că lucrurile vor merge mai anevoios până şi în Primăria Arad după aplicarea ordonanţei, în pofida faptului că norma impusă de Guvern ar fi trebuit să ducă, conform celor precizate, la o mai bună funcţionare a administraţiilor locale.
Care este efectul de lungă durată al acestei noi structuri impuse, potrivit edilului, de lege? Funcţionarii publici care îşi vor pierde fotoliile din cauza reorganizării vor părăsi Primăria Arad. „Pentru că acei oameni au lucrat ani în şir în Primărie şi şi-au făcut o carieră de funcţionari. Au urcat până la şefi de servicii iar acum aceste funcţii nu mai sunt”, spune Falcă.
Care sunt cele mai importante modificări propuse în noua organigramă? Direcţiile nu-şi vor mai putea organiza singure licitaţiile şi achiziţiile şi nu vor mai putea decide pentru ele investiţiile din segment. Va exista o singură Direcţie de Achiziţii Publice şi o singură structură care se va ocupa de investiţii.
Alte câteva schimbări la nivel de direcţii, servicii şi birouri vor opera şi ele în interiorul Primăriei dacă noua organigramă va primi toate avizele. Se vor pierde, ca atare, patru şefi de servicii şi în jur de 30 de posturi. Mai exact, 30 de posturi vacante din cele 120 care fuseseră ţinta noii ordonanţe de urgenţă. De ce doar maximum 30? Primarul spune că cele mai multe posturi vacante de la nivelul Primăriei erau posturi unice, deci nu făceau obiectul acestei OUG. Şi tot Falcă mai spune că Aradul a avut noroc pentru că patinoarul şi ştrandul erau incluse în organigrama veche a Primăriei şi au putut fi mutate la Recons, fapt ce a permis noi organizări cu salvări de posturi.
Totuşi, nu toţi vor fi mulţumiţi în Primărie pentru că, în viziunea edilului, lucrurile nu vor mai merge aşa bine. „Au existat comasări de servicii. Dacă până acum direcţiile funcţionau cu investiţii şi licitaţii individuale, acum, prin reducerea posturilor vacante şi pentru a nu da oameni afară, avem o singură direcţie care numai ea va face licitaţiile şi achiziţiile şi o singură direcţie pentru investiţii. Este clar că din punct de vedere al funcţionalităţii totul va merge mai greu, deşi ordonanţa de urgenţă care ne-a obligat să procedăm astfel începe chiar cu ideea de o mai bună funcţionalitate….”, a detaliat Falcă.
Vor exista opt direcţii mari, în subordinea cărora vor exista câteva servicii şi birouri: Direcţia Economică, Direcţia Venituri, Direcţia Tehnică, Direcţia Comunicare, Direcţia Juridică, Direcţia Patrimoniu, Direcţia Achiziţii Publice şi Arhitectul Şef. Opt directori/ directori adjuncţi vor avea fotoliile pe mai departe asigurate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!