ARAD. Cele două zone de agrement vor trece în administrarea Recons, vechea societate a Primăriei, cu probleme financiare serioase în anul 2012. Investițiile vor fi făcute în continuare de Primăria Arad, dar societatea se va ocupa de administrarea celor două locații. Mișcarea gândită de administrația locală a fost „forțată” de ordonanța de urgență a Gurvernului care a obligat administrațiile locale să se încadreze într-un anumit număr de posturi spune primarul Gheorghe Falcă. Ca atare, strategia propusă de Primăria Arad este ca numărul de posturi destinate celor două zone de agrement să fie scoase din organigrama actuală și să poată fi salvate alte birouri. Edilul a exemplificat cu cel de la cultură sau cel destinat compartimentului IT „fără de care nu putem funcționa”, susține Falcă. Un alt argument adus de adminstrația publică arădeană a fost că în acest fel societatea Recons poate face angajări pentru ca deficitul de personal să nu mai fie o problemă în cele două zone de agrement și chiar, ar putea plăti ore suplimentare. Asta dacă vor fi bani suficienți.
Serviciu public și apoi concesiunea
Pentru ca această mutare să fie posibilă este nevoie de înființarea serviciului public pentru zonele de agrement care, mai apoi, să fie concesionat către Recons. Fără licitație, pentru că nu este necesară în cazul în care gestiunea este preluată de o societatea a Primăriei. Cele două proiecte care prevăd aceste modificări sunt puse la transparență și timp de 30 de zile cei care doresc le pot consulta și pot face propuneri de modificări.
În momentul de faţă, în Primăria Arad sunt 648 de posturi, dintre care 122 sunt vacante.
Cu organigrama la București
Noua organigramă va ajunge la București, la Agenția Națională a Fucționarului Public pentru avizare. Dacă lucrurile decurg precum sunt planurile, din septembrie ștrandul va fi al Recons.
Citiți principiile noastre de moderare aici!