Desfiinţată în anul 2008, Comisia de Acord Unic va fi constituită din nou în cadrul Primăriei Arad. După ce, în decembrie 2016, a fost creat cadrul legislativ care permite reînfiinţarea acestei comisii, consilierii locali municipali sunt chemaţi, marţi, să voteze un proiect de hotărâre privind constituirea Comisiei de Acord Unic. Totodată, aleşii vot vota noua componență și regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism. „Cele două comisii vin în sprijinul investitorilor de a merge mult mai rapid cu investiţiile în Arad. Practic, timpul petrecut de aceştia pentru documentaţia de urbanism, se va reduce la nivelul a cel mult 30% din timpul pe care îl alocau până în acest moment în acelaşi scop” – a explicat primarul Gheorghe Falcă.
Proceduri simplificate
Potrivit expunerii de motive ce însoţeşte proiectul privind constituirea Comisiei de Acord Unic, scopul înfiinţării acestei comisii îl constituie simplificarea procedurilor de autorizare pentru obținerea avizelor și acordurilor stabilite prin Certificatul de urbanism. „Autoritățile administrației publice locale pot obține aceste avize prin intermediul Comisiei de Acord Unic pe baza documentației specifice, depuse în format tipărit și electronic de proiectantul investiției ce urmează a fi autorizat” – se arată în document. În acest fel, Municipalitatea vine în sprijinul investitorilor „pentru o mai mare operativitate în realizarea investițiilor în municipiul Arad”.
Componenţă
Comisia de Acord Unic îşi va desfăşura lucrările la sediul Primăriei Arad, unde se va întruni săptămânal, în zilele de marți și joi. Comisia va fi condusă de Arhitectul şef (preşedinte) şi va avea în componenţă zece membri din partea următoarelor instituţii: Compania de Apă Arad, Delgaz Grid, Centrala Electrică de Termoficare Hidrocarburi, Enel Distribuție Banat, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Vasile Godiș”, Direcția de Sănătate Publică, Compania de Transport Public, Telekom Romania Communication, RCS&RDS, Agenția Națională de Îmbunătățiri Funciare – Filiala Teritorială Timiș-Mureș Inferior, Unitatea de Administrare Arad. Secretariatul comisiei se asigură de personalul din cadrul Direcţiei Arhitectului Şef.
Atribuţii
Potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare a Comisiei de Acord Unic, aceasta va avea următoarele atribuţii: *solicită avizele necesare pentru documentațiile depuse în vederea eliberării Certificatului de Urbanism pentru eliberarea Autorizației de construire/demolare și întocmire documentații de urbanism; *analizează și avizează documentațiile depuse conform solicitărilor din Certificatul de Urbanism, pentru eliberarea Autorizației de construire/demolare și documentații de urbanism.
Obținerea avizelor se va face în termen de 15 zile de la data depunerii documentației complete și corect întocmită. În situația în care documentația nu se încadrează în exigențele stabilite prin lege și potrivit prezentului regulament, aceasta se restituie. Documentaţiile depuse cu completările sau modificările solicitate, se analizează în proxima Comisie de Acord Unic. Solicitarea de obținere a avizelor se va face înainte de depunerea cererii de autorizare, sau în cazul planurilor urbanistice, înainte de solicitarea emiterii Avizului Tehnic în cadrul Comisiei de Amenajarea Teritoriului și Urbanism.
Comisia Tehnică
Tot în ședința de marți, aleșii locali vor vota noua componență și regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism.
Aceasta e un organ consultativ cu atribuţii de avizare, expertizare tehnică şi consultanţă, care asigură fundamentarea tehnică a avizului arhitectului-şef și fundamentează din punct de vedere tehnic decizia structurii de specialitate din cadrul autorităţii locale, desemnată să emită avizul pentru documentaţiile de amenajarea teritoriului şi urbanism (cât și la eliberarea certificatelor de urbanism ale documentațiilor cu grad ridicat de complexitate – PUZ, PUD etc.), precum şi pentru studiile de fundamentare sau cercetări prealabile, conform competenţelor existente, stabilite prin reglementările în vigoare.
Dacă până în prezent aceasta se întrunea o dată pe lună, de acum înainte ea se va întruni săptămânal, în ședințe ordinare de lucru, în zilele de marți și joi, atunci când sunt minim două documentații depuse, la sediul Primăriei Municipiului Arad.
Citiți principiile noastre de moderare aici!