PrimăriaArad vrea
să devină acţionar la noua Companie
Naţională Aeroportuară Banat şi le
cere şi aleşilor să voteze acordul de
principiu. Aşa cum v-am prezentat deja, Ministerul
Transporturilor a propus înfiinţarea
Compania Naţională Aeroportuară Banat,
care va lua naştere prin fuziunea Aeroportului
Timişoara cu Aeroportul Arad, totul
în condiţiile în care la
Aeroportul Internaţional Timişoara
acţionarul majoritar este Statul Român (prin
Ministerul Transporturilor), iar la Aeroportul
Arad, CJA.
În proiectul propus în această
săptămână aleşilor se
indică faptul că procedurile de fuziune ale
celor două societăţi au fost deja
demarate, iar ministerul a analizat posibilitatea ca
noua societate să aibă în
acţionariat şi Municipiul
Arad. În fapt, în noua
structură ar trebui să intre şi
Primăria Timişoara, Consiliul
Judeţean Timiş şi Consiliul Jueţean
Arad.
Primăria vrea ca aleşii să fie
de acord cu proiectul în condiţiile în
care “prin realizarea unei entităţi puternice
vor exista mari posibilităţi de atragere a
surselor de finanţare, construirea unui aeroport
internaţional la jumătatea distanţei
între Arad şi Timişoara care
să corespundă necesităţilor pe
termen lung ale acestei zone”, fapt care ar face “ca
municipiul Arad să devină o
zonă mult mai atractivă atât din punct
de vedere al dezvoltării investiţiilor,
cât şi al promovării ca obiectiv
turistic (după predarea Cetăţii), de
sport şi agrement”.
Low-cost la Arad
Din informaţiile pe care le deţinem, noul
aeroport ar urma să fie ridicat în
judeţul Arad, la Şagu, fapt
care nu are cum să-i mulţumească pe
timişoreni, supăraţi din start pe
decizia Guvernului privind fuziunea.
Aradul ar urma să
îngită, conform informaţiilor noastre,
toate cursele low-cost din zonă.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!