ARAD. Dublă înfrângere înregistrată de primarul Călin Bibarţ, în şedinţa Consiliului Local Municipal de luni, 28 februarie. Două proiecte de hotărâre iniţiate de primar au fost respinse cu concursul aleşilor PNL (partid din care face parte edilul).
Primul document care nu a întrunit majoritatea necesară pentru a fi adoptat se referă la planul de ordine și siguranță publică al municipiului Arad pentru anul 2022 şi la încheierea unui protocol de colaborare între Poliţia Locală şi Inspectoratul de Jandarmi Județean. Proiectul de hotărâre a generat doar 10 voturi „pentru”, în timp ce 12 consilieri s-au abţinut de la vot. Cele 12 abţineri decisive în respingerea proiectului le aparţin tocmai aleşilor din coaliţia puterii: 9 de la PNL şi 3 de la PSD.
Cel de al doilea document respins în şedinţa CLM de luni vizează ADI Transport, mai exact „acordarea unui mandat special reprezentantului CLM Arad în Adunarea Generală a Asociaților Asociației de Dezvoltare Intercomunitară de Transport Public Arad pentru aprobarea cotizației și a proiectului bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul 2022 al ADI Transport”. Modul în care s-a votat acest proiect sugerează chiar o scindare a grupului PNL din CLM: 3 liberali – Antoanela Naaji, Florin Ilioni şi Florin Mariş – au votat „pentru” (la fel ca aleşii PMP şi UDMR), iar 6 s-au abţinut, aceştia din urmă alăturându-se aleşilor PSD; USR a votat „împotrivă”.
Interpelat de Jurnal arădean/ Aradon pe marginea respingerii celor două proiecte de hotărâre, primarul Călin Bibarţ a părut descumpănit. Ne-a oferit, totuşi, următoarea reacţie:
„Nu ştiu ce să zic. Habar n-am, că nu m-am întâlnit înainte cu ei (cu consilierii-n.r.). Până nu sunt edificat, nu ştiu ce să zic”.
Grabă (prea) mare pentru Poliţia Locală
Cunoscută fiind buna relaţie dintre primarul Călin Bibarţ şi directorul Poliţiei Locale, evident că cea mai dureroasă înfrângere înregistrată de edil are legătură cu primul proiect respins, cel legat de planul de ordine și siguranță publică al municipiului Arad pentru anul 2022.
Viceprimarul Lazăr Faur ne-a explicat de ce consilierii PNL s-au abţinut de la votarea acestui proiect de hotărâre:
„Planul de ordine şi siguranţă publică a fost introdus în grabă pe ordinea de zi a unei şedinţe extraordinare. Este un document deosebit de important pe care trebuie să îl aprofundăm, să avem mai mult decât două zile pentru a-l discuta cu toţi colegii consilieri locali şi mai ales cu reprezentanţii Poliţiei Locale deoarece oraşul nostru are câteva probleme ce aşteaptă rezolvare din partea Poliţiei Locale. Ei bine, în acest plan trebuie să fie incluse măsurile pentru a rezolva aceste probleme. Mă refer la cerşetorii din oraş, la felul în care ştim să păzim patrimoniul public de vandalizări, la modul în care este prezentă Poliţia Locală patrulând pedestru prin oraş şi la mai multe aspecte pe care avem nevoie să le aprofundăm. În consecinţă, avem nevoie de timp mai mult pentru a le aşeza în acel plan de ordine şi siguranţă publică pe care îl vom discuta şi îl vom pune pe ordinea de zi a şedinţei ordinare din luna viitoare.”
ADI Transport – „bani mulţi şi nemunciţi”
În ceea ce priveşte proiectul de hotărâre privind ADI Transport, principala problemă o reprezintă banii. Potrivit Asociaţiei, totalul cheltuielilor bugetare pe 2022 se ridică la 784.070 de lei, din care 588.349 de lei reprezintă cheltuieli de personal. Iar cotizaţia pe care Municipiul Arad ar trebui să o plătească ADI a fost calculată la nivelul a 225.986 de lei pe acest an. Consilierii locali nu au fost de acord cu aceste cifre.
În justificarea abţinerii sale de la votarea proiectului de hotărâre, viceprimarul Ilie Cheşa a invocat cheltuielile mult prea mari ale ADI Transport şi absenţa rezultatelor Asociaţei.
„M-am întâlnit de mai multe ori cu conducerea ADI Transport şi am discutat despre bugetul lor şi despre eficienţa activităţii desfşăurate de cei opt angajaţi. Am cerut să îmi spună câte proiecte pe fonduri europene au făcut şi ei mi-au spus că niciunul; în condiţiile în care ADI Transport tocmai pentru asta a fost creat, pentru proiectele europene. Au cheltuieli enorme, de sute de mii de euro, salarii foarte mari şi pare că nu îi controlează nimeni. Sunt mulţi bani acolo şi sunt nemunciţi – cel puţin asta se vede dacă te uiţi pe activitatea lor care, din punctul meu de vedere, nu este deloc eficientă. I-am rugat să-mi prezinte cheltuielile pe 2021 şi ce proiecţie bugetară au pe 2022. Asta trebuie să ştim. Şi atunci vedem ce se poate tăia, că nu putem doar să cheltuim şi să nu producem nimic. Nu e normal aşa: ei să cheltuie banii pe ce vor ei şi noi, Primăria, numai să plătim” – a punctat viceprimarul Ilie Cheşa.
La rândul său, viceprimarul Lazăr Faur a explicat:
„M-am abţinut de la vot ca să transmit un semnal către ADI Transport că nu sunt deloc mulţumit de situaţia în care ne aflăm. Eu am avut discuţii cu dumnealor, cerându-le un plan de măsuri pentru reducerea cheltuielilor şi creşterea veniturilor la Compania de Transport Public. De ce? Pentru că anul trecut am acordat subvenţii de 31 de milioane de lei pentru transportul în comun, iar anul acesta dumnealor au cerut 50 de milioane de lei – o sumă pe care eu apreciez că nu avem cum să o suportăm din bugetul local. Va fi o mare problemă. În acest context, le-am cerut de mai multe ori să vină cu măsuri pentru reducerea cheltuielilor şi creşterea veniturilor. Lucru care nu s-a întâmplat. Votul meu va fi unul <pentru> când acest lucru se va întâmpla.”
Trimite articolul
XRăzboi în paradis…
Dacă cei din toate ADI-urile și din Centrele Culturale (municipal și județean)ar fi plătiți cu salariul minim pe economie plus comision din fondurile europene atrase către comunitatea de care sunt angajați,care ar fi rezultatele lor?Se întâmplă în Oradea.
Frate, voi sunteți departe de realitate și real life….ce sa facă besinosi aia de la politia școlară scz gardieni publici….daca primaru e bff cu directorul acum ii faceți soldați legionari….serios…as pune politia locala sa păzească trecerile de pietoni la scoli, nimic mai mult!