ARAD. Aşa după cum a anunţat, Primăria a trecut la pasul următor pentru transformarea unor străzi din Arad în zone pietonale. Ideea s-a conturat pe fondul pandemiei de coronavirus, pentru asigurarea condiţiilor de distanţare socială a oamenilor. Un proiect de hotărâre privind „aprobarea unor măsuri pentru transformarea unor străzi din municipiul Arad în zone pietonale” se află pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare de vineri, 5 iunie, a Consiliului Local Municipal.
Din variantele lansate cu puţin timp în urmă de primarul Călin Bibarţ, două se regăsesc în proiectul de hotărâre: zona Biserica Roşie (propusă ca pietonală de weekend) şi zona Art-Cafe din Piaţa Avram Iancu (propusă ca pietonală cu program zilnic). Acestora li se adaugă şi strada 1 Decembrie 1918, care ar urma să se transforme din pietonală de weekend în pietonală cu program zilnic.
Programul
Potrivit proiectului de hotărâre iniţiat de edil, „următoarele străzi din municipiul Arad se transformă în zone pietonale, cu respectarea normelor de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, după cum urmează: *tronsonul Piața Avram Iancu, cuprins între Strada Grigore Alexandrescu Nr.1 și Strada Tribunul Dobra Nr.2, și Strada 1 Decembrie 1918, în perioada: 1 mai – 31 octombrie, zilnic, între orele 10.00–24.00; *Piața Luther, experimental, în zonă pietonală în perioada: 1 mai-31 octombrie, în fiecare sfârșit de săptămână, de vineri, de la ora 14.00 și până duminică, la ora 24.00”.
Reguli de circulaţie
Proiectul de hotărâre mai stabileşte şi regulile ce trebuie respectate pentru punerea în aplicare a măsurilor amintite mai sus. Şi anume:
*Pentru tronsonul Piața Avram Iancu, cuprins între Strada Grigore Alexandrescu Nr.1 și Strada Tribunul Dobra Nr.2, la intersecțiile cu Străzile Grigore Alexandrescu și Tribunul Dobra, se va bloca strada și se va semnaliza cu indicatorul “Accesul interzis”;
*Pentru Strada 1 Decembrie 1918, la intersecțiile acestei cu Bulevardul Decebal și cu Bulevardul Revoluției se va bloca strada și se va semnaliza cu indicatorul “Accesul interzis”;
*Pentru Piața Luther, în perioada menționată, la intersecțiile cu Bulevardul Revoluției și cu Strada Blajului, se va bloca strada și se va semnaliza cu indicatorul “Accesul interzis”.
Accesul auto
De asemenea, proiectul de hotărâre mai prevede că „accesul auto în zona pietonală este permis numai pentru riverani, mașinile de intervenție – pompieri, poliție (mașinile poliției rutiere și cele de ordine publică), poliție locală, ambulanță, jandarmerie, salubritate, ale societăților de pază care au încheiate contracte cu beneficiari din zona pietonală, de întreținere a furnizorilor de utilități și vehiculelor de aprovizionare ale agenților economici din această zonă, circulația desfășurându-se după cum urmează:
*pentru Piața Avram Iancu, accesul este permis dinspre Str. Grigore Alexandrescu, Str. Cozia, Str. Tribunul Dobra; *pentru Str. 1 Decembrie 1918, accesul este permis dinspre Bulevardul Revoluției, circulația desfășurându-se în sens unic spre Bulevardul Decebal; *Strada Blajului își va păstra sensul de circulație, având doar rol de degajare.”
Accesul autovehiculelor destinate colectării deșeurilor menajere în zonă se asigură după următorul program: zilnic, între orele 06.00 – 10.00. Este permis accesul în zonă al vehiculelor cu greutatea maximă autorizată până la 2,5 to, care efectuează aprovizionarea societăților comerciale, doar în intervalul 06.00-10.00;
Interdicţii
Se interzice staționarea autovehiculelor pe domeniul public din fața imobilelor situate în zonă, inclusiv pentru riverani. Aceștia au obligația să le parcheze în curțile interioare ale imobilelor, iar acolo unde nu este posibil, autovehiculele vor fi parcate în imediata vecinătate, în afara perimetrului pietonal în spațiile special amenajate existente.
Se interzice accesul motocicletelor, motoretelor și a altor mijloace de locomoție cu acționare mecanică.
Argumente
Ce a contat în stabilirea zonelor pietonale din oraş şi a programului lor? Potrivit Primăriei, e vorba de: *necesitatea asigurării de către administrația locală a unor locuri de recreere pentru cetățenii municipiului; *pe cele două străzi, Piața Avram Iancu și Piața Luther, în mod normal se desfășoară activități de alimentație publică, cu terase, care atrag tot mai mulți cetățeni ai municipiului; *străzile se află în zona centrală, la mică distanță de parcurile din zona centrală, motiv pentru care cetățenii aleg să se relaxeze în această zonă.
Trimite articolul
XCând se va lua în considerare și strada Crișan. Are clădiri foarte frumoase și nu este intens circulară.
-
Strada Crisan? Cladiri frumoase pe strada Crisan? Nu este intens circulata strada Crisan?….omule, se vede ca circuli cu tramvaiul si nu treci pe ea….sau stai acolo si te deranjeaza masinile?
-
Probabil vrea sa se refere la str. Closca.
-
-
ba ca este intens circulară! esti din Arad si scrii aberatia asta? nu pot sa cred
zona Art-Cafe este foarte circulata si este cea mai rapida ruta din centru spre Aradul nou. fortand circulatia pe Str. Grigore Alexandrescu – Cozia zona va deveni aglomerata constant pentru ca din 2 benzi pana la Art cafe, se vor face una, iar parcarile bizonilor idioti si fanfaroni te obliga sa mergi cu 20 / ora.
Str Decebal este plina de capace de canal si masini parcate in diagonala fapt ce duce la incetinire si blocaje.
Poluarea crescanda acumuleaza boli.
Dacă tot vreți terase și centru frumos, turistic, faceți-l pietonal. Până una alta, nu mi se pare nici un avantaj că ai mutat terasa de pe trotuar pe 10 locuri de parcare care și așa sunt cum sunt în Arad, adică deficitare. De ce nu mergeți pe modelul parizian, terase micuțe, cu un șir de mese, mici și alea ? Trebuie musai să se lăbărțeze câte o terasă din asta cu două rânduri de mese și alea mari ? Un rând de mese micuțe pentru 3 persoane la care să poți bea o cafea. pe trotuar, nu ar ocupa spațiu prea mult (așa cum ocupau imensitățile de terase de pe bulevard) și ar fi ok. Ar rămâne și locurile de parcare.
Nu stiu cine a venit cu idea dar normal la minte nu e. Mai ales ca au inchis podul Decebal si foarte multa lume merge prin boul Rosu spre Aradul Nou chiar era necesar sa inchida strada aia? De multe ori la cum parcheaza oamenii pe Grigore Alexandrescu abia ai loc sa treci, dar probabil e mai important ca Art Cáfe sa aiba multi clienti decat oamenii care sunt nevoiti sa treaca zilnic pe acolo
Nu mai bine faceti tot Bulevardul in zona pietonala? De la Teatru pana la Podgoria pe ambele sensuri. Oricum deja terasele ocupa prima banda, ce mai conteaza daca e inchis cu totul. 🤦♀️ noi astia cu masini o sa mergem cu tramvai. Sau si mai bine facem naveta la Timisoara. Ca la cum circula tramvaiele la noi, eu ajung din Ar nou mai repede in Timisoara decat cu tramvaiul in Vlaicu. Vai s’amar de orasul nostru