CLUJ-NAPOCA. În prezenţa europarlamentarului Gheorghe Falcă şi în absenţa edilului Timişoarei, Nicolae Robu, cei trei primari din „Alianța Vestului” – Călin Bibarț (Arad), Emil Boc (Cluj-Napoca), Ilie Bolojan (Oradea) – şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode, au semnat, vineri, la Cluj-Napoca, un acord privind susținerea electrificării și reabilitării liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor. Este vorba de un proiect major de infrastructură în valoare de 7,3 miliarde de lei, sursa de finanțare fiind fondurile europene, iar termenul de finalizare estimat este octombrie 2024. Potrivit Mediafax, prin acordul semnat toate părțile interesate sunt obligate să se încadreze în termenele asumate.
„Este o zi importantă pentru Ministerul Transporturilor, împreună cu primarii și directorii CFR Infrastructură și Companiei de Drumuri, am reușit să depășim mai multe obstacole în calea implementării unor proiecte majore de infrastructură din Regiunea de Nord-Vest. Am avut o întâlnire de lucru cu primarii din Cluj-Napoca, Oradea și Arad cu care am parcurs proiecte de investiții. Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură feroviară, un proiect major, este electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca- Oradea-Episcopia Bihor. Am semnat un acord de implementare a acestui proiect cu cei trei primari, care să oblige toată părțile interesate să se încadreze în termenele asumate” – a spus Lucian Bode, citat de Mediafax.
Decongestionare la Curtici
Potrivit ministrului Transporturilor, calea ferată electrificată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va duce la decongestionarea situației de la Curtici, unde trec zilnic 1.200 de garnituri de tren de marfă, așteptarea la graniță fiind imposibil de suportat de cei mai importanți agenți economici din zona de producție auto.
„Cei de la Dacia – Renault și Ford mi-au cerut să rezolvăm problema de la Curtici, pentru că stau trenurile zeci de ore să treacă granița în Ungaria din diverse motive. După electrificarea căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor vom avea cea de-a doua poartă de ieșire spre Vest” – a subliniat ministrul Transporturilor, citat de Mediafax.
Ce se face?
Potrivit Mediafax, proiectul prevede reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor pe o distanță de 166 de km, electrificarea liniei pe 160 de km și realizarea unei căi ferate duble pe 88 de km. Modernizarea va duce la creșterea vitezei la 160 km de oră pentru trenurile de călători și 120 de km pe oră pentru cele de marfă. De asemenea, se vor moderniza stațiile de cale ferată Cluj-Napoca și Oradea, dar și altele de pe traseu.
Alte proiecte, pe termen mediu şi lung
La întâlnirea de vineri de la Cluj-Napoca a participat şi vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, Sergiu Bîlcea. „Au fost discutate proiecte importante pentru regiunea noastră şi pentru Arad. De exemplu, reabilitarea căii ferate dintre Arad şi Timişoara presupune scoaterea liniei ferate din oraş, care ar urma să nu mai treacă prin Micălaca, ci să ocolească Aradul. Alte proiecte majore discutate sunt autostrada Transilvania (Brașov–Borș), Autostrada ViaCarpathia (Bihor–Arad–Timiş) şi autostrada Timișoara–Belgrad. Toate aceste proiecte urmează să fie implementate pe termen mediu şi lung, noi trebuie să fim pregătiţi şi să înţelegem interesul local în context regional. Este important faptul că Alianţa Vestului este un partener de dialog cu Guvernul. Credem că un concept de dezvoltare regional va ajuta fiecare localitate să se dezvolte şi va oferi oamenilor servicii mai bune, oportunităţi de afaceri şi locuri de muncă mai bine plătite” – a declarat Sergiu Bîlcea.
Trimite articolul
XProiectul pe termen lung e sa nu oprească nici un tren in halta la Arad.
-
lua-v-ar dracu de PDL isti falca, balcea si boc!!
Beton! Prima actiune a aliantei p.u.l.i.i. este să ”decongestioneze” gara Curtici. Adica sa mute trafic feroviar de la Curtici la Episcopia Bihorului… Adica sa scada activitatea din gara Curtici in favoarea celei din Bihor! Si ne mai miram de ce Aradul a ajuns un oras de mana a4a!!
-
Relax,nu ar muri Curticiul dacă s-ar reabilita Episcopia-Cluj !
Este doar aberatie electorala. S-a semnat un “acord privind sustinerea” unui proiect.. Nicidecum finantarea unui proiect. Urmatoarea perioada de programare a fondurilor europene incepe doar in anul 2021. Acest “proiect” nici nu exista, nici macar pe hartie! DOAMNE da-le minte concentatenilor sa vada lucrurile dincolo de politica!
-
A fost aprobată finanțarea, în următoarea perioadă va fi scoasă linia la licitație, în 4 loturi. Pana in vara va fi publicată licitația pe SICAP. Dacă au noroc, si nu tergiverseaza contestațiile e posibil sa aibe constructor pana la sfarsitul anului.
Fara o reala descentralizare, A.V. e doar o alianta…
Si cu aceata stire/masura aradenii sunt luati de prosti. O oportunitate cum este trecerea de frontiera Curtici sa cedezi trebuie sa fii tampit. Da, linia Episcopia Bihor/ Cluj trebuie electrificata, da, asta va atrage dupa sine reorientarea unei parti al traficului spre Oradea. Dar nu asta este rezolvarea ptoblemei. Intrarea in Shengen ar reduce la zero timpii de asteptare. Deci motivatia este aiurea. La Curtici centre logistice ar trebui construite sa pastreze traficul de marfa. Aceasta linie noua va fi in avantajul centrului Transilvaniei. Despre ce vorbeste Balcea este utopie. Poate copiii lui vor apuca autostrazile acelea. Falca l-a luat pe Balcea cu el sa faca campanie electorala pentru el. Un franar, doi franari pentru trenurile de pe noua linie electrificata
-
BILCEA=chiloți băgați în cur, așa te percepe lumea fraiereeeeee…..
Cățelul lui falcao…..