Linia construită prost în urmă cu câteva decenii și problemele apărute odată cu creșterea traficului tramvaielor în zonă a făcut ca strada Făt Frumos să aibă o parte de asfalt decapat. Reclamațiile șoferilor care încercau să circule și își distrugeau încet mașinile au dus la interzicerea circulației pe o bandă, de către Primărie. Acum se fac primele demersuri pentru repararea străzii.
Pe scurt, după spusele lui Claudiu Godja, directorul Companiei de Transport Public, problema este veche.
„Când s-a construit linia de tramvai de acolo, a fost făcută fără traverse, pe un strat de piatră și încastrată în asfalt. Piatra are tendința de a se lăsa, iar linia de tramvai s-a lăsat și ea. S-a lăsat atât de mult încât tramvaiele Imperio ajunseseră să se frece de asfalt cu partea de jos, astfel că am apelat la o soluție de avarie, în care a fost frezat asfaltul, astfel încât tramvaiele să nu se mai lovească de el”, spune acesta.
Pentru a rezolva problema este nevoie de o lucrare complexă, de refacere completă a liniei de tramvai, lucrare pe care Compania de Transport Public nu o poate face în regim propriu, nefiind vorba de lucrări de întreținere.
Primul pas făcut
Acum, Primăria Municipiului Arad a făcut primul pas pentru rezolvarea problemei: a lansat licitația pentru Servicii de elaborare proiect tehnic de execuţie, documentaţii tehnice necesare în vederea obţinerii avizelor/acordurilor/autorizaţiilor, verificarea tehnică de calitate, inclusiv servicii de asistenţă tehnică din partea proiectantului pentru „Refacţie linie cale de tramvai şi a reţelei aeriene de contact aferente în municipiul Arad – tronsonul II – strada Făt-Frumos – bucla Făt-Frumos”.
Soluția va fi stabilită
Nu se știe încă dacă viitoarea linie de tramvai va păstra calea proprie, pe care accesul autoturismelor să fie interzis – la fel ca acum, sau va fi încastrată în asfalt și se va permite traficul autoturismelor – la fel ca înainte. Acest lucru va fi stabilit în urma elaborării proiectului tehnic de execuție.
Conform anunțului licitației, publicat de Primărie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, durata contractului ce va fi semnat va avea două componente: durata de realizare a documentației – 90 de zile calendaristice de la data emiterii ordinului de prestare, respectiv durata de prestare a serviciilor de asistență tehnică – pe toată durata lucrărilor.
277 de mii de lei
Valoarea totală estimată a contractului este de 277.434 de lei fără TVA, 187.455 de lei fiind pentru serviciile de proiectare și 89.978 de lei pentru serviciile de asistență tehnică. Ofertele pot fi depuse în SEAP până pe data de 2 iunie.
Trimite articolul
XTimișoara are linii noi de troleibuz cu localitățile din apropiere ,Cum ar fi la Arad,livada ,horia, fântânele ,Zimand,zimandcuz,sanpaul,sofronea etc.Nu știu cât sunt de scumpe dar cu sinele nu mai e problema.
daca repara ca pe cocorilor bani aruncati degeaba
Corect ar fi ca liniile de tramvai pe acest tip de străzi să fie încastrate, să poți circula și cu mașinile pe ele. Ajungi altfel ca o stradă să nu mai aibă nici un loc de parcare pe întreaga sa lungime.