Doi oameni au murit, în acest an, în timp ce traversau strada pe trecerea de pietoni de la intersecţia străzii Ioan Alexandru cu Calea Iuliu Maniu. O mulţime de alte accidente – mai grave sau mai uşoare – au avut loc în această zonă. Motivul care a condus la producerea acestor evenimente rutiere – unele încheiate tragic – este viteza cu care circulă autovehiculele. Fie că vin dinspre Micălaca, fie că vin dinspre Podgoria, mulţi şoferi ajung în această zonă având 80-100 km/h. Fără nicio exagerare. Iar benzile rezonatoare care au fost executate pe carosabil înaintea trecerilor de pietoni de pe cele două sensuri de mers nu fac decât să confirme – prin zgomotul produs – că aici se circulă (în continuare) cu viteză. Sigur, există şi excepţii, sunt şi şoferi disciplinaţi care respectă limita de viteză, însă ei sunt, din păcate, minoritari.
Semaforizarea intersecţiei este obligatorie. Practic, benzile rezonatoare sunt doar o soluţie provizorie (nu neapărat şi eficientă) până la realizarea semaforizării. Dar, din păcate, semaforizarea s-a tot lăsat aşteptată. Acum, însă, Primăria, a făcut primul pas vizibil în acest sens.
Zilele trecute, Municipalitatea a publicat o invitaţie de participare la procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică având ca obiect servicii de întocmire „Studiu de fezabilitate – Amenajare intersecţie Calea Iuliu Maniu-strada Ioan Alexandru”. Ofertele se depun până la 9 noiembrie, iar durata contractului este de 60 de zile de la emiterea ordinului de începere a prestării serviciilor. Ceea ce înseamnă că vom avea studiul la începutul anului viitor. Probabil în primăvară urmează obţinerea avizelor, apoi realizarea Proiectului tehnic şi execuţia lucrărilor. În cel mai optimist scenariu, aceste etape se vor derula spre finalul lui 2019.
Necesitatea investiţiei
Potrivit Temei de proiectare elaborate de Municipalitate, „intersecția are patru treceri de pietoni, care asigură acestora prioritate față de vehiculele care circulă pe cele două străzi, din aceasta cauza prezintă și un risc major de accidente. Cum traficul pietonal în această intersecție este unul semnificativ și continuu se creează ambuteiaje atât pe Calea Iuliu Maniu, cât și pe strada Ioan Alexandru. Cei ce se deplasează spre Podgoria sau Cartierul Micălaca, dinspre strada Ioan Alexandru trebuie să acorde prioritate pe lângă pietoni și vehiculelor care circulă pe drumul cu prioritate de pe Calea Iuliu Maniu. Investiția derivă din necesitatea asigurării unei intersecții dirijate și controlate prin semafoare între Calea Iuliu Maniu și strada Ioan Alexandru, pentru a descongestiona traficului rutier, a reduce timpii de deplasare și implicit a poluării create de traficul rutier” – se arată în documentul citat.
Solicitările Primăriei
Având în vedere numeroasele accidente produse în zonă, precum și existența Liceului Naţional de Informatică, care generează un trafic suplimentar la orele de vârf, Primăria solicită firmei care va realiza studiul de fezabilitate următoarele: *realizarea unui studiu de trafic pentru zona de studiu și intervenție (se solicită analiza numărului de autovehicule, precum și de pietoni în această intersecție); *analiza posibilității și propunerea (dacă este cazul) realizării continuității traficului auto pe strada Ioan Alexandru peste liniile de tramvai cu amenajarea corespunzătoare a intersecției (se va prelua într-un scenariu); *proiectarea unei intersecții dirijate și controlate prin semafoare între strada Ioan Alexandru și Calea Iuliu Maniu. *semafoarele se vor echipa cu sistem acustic pentru persoane cu dizabilități; *se vor reface trecerile pentru pietoni, pentru a facilita accesul peroanelor cu dizabilități (de pe trotuar pe carosabil și în zona liniilor de tramvai); *se va asigura și semnalizarea special pentru tramvaie; *odată cu poziționarea indicatoarelor de circulație se va analiza și necesitatea toaletării copacilor din zonă.
Obiective
Primăria recomandă ca pentru alegerea unei soluții privind realizarea investiției să se ia în considerare următoarele obiective: *creșterea randamentului dirijării circulației în intersecții prin reducerea timpilor de așteptare cu un procent de minim 10% și eliminarea timpilor de verde neutilizați; *creșterea siguranței circulației în intersecții; *durata de viață și fiabilitate ridicată a sistemelor optice din semafoare; *un grad minim de disponibilitate a semaforizării de 97%; *reducerea timpului de intervenție la defectarea instalaților de semaforizare.
http://www.aradon.ro/accident-grav-pe-calea-iuliu-maniu-un-barbat-a-fost-lovit-violent-pe-trecerea-de-pietoni/2060226
http://www.aradon.ro/barbat-lovit-mortal-pe-trecerea-de-pietoni-pe-iuliu-maniu/1998267
Citiți principiile noastre de moderare aici!