Aproape un kilometru de asfalt pe autostrada Arad-Timişoara, la ieşirea din Şagu spre Cruceni şi câteva sute de metri de asfalt pe aceeaşi autostradă în apropiere de Timişoara. Tronsonul de autostradă prinde, ca atare, contur, iar faptul e în sfârşit vizibil.
Acum un an, în zona în care acum se vede cu ochiul liber conturul clar al autostrăzii şi primul strat de asfalt, nu puteai vedea decât un teren netezit şi câteva utilaje scoase parcă de paradă căci era locul unde preşedintele Traian Băsescu făcuse un popas. Acum se vede piciorul podului care va servi drumului judeţean ce se intersectează cu acest tronson şi imediat după patru benzi de circulaţie, asfaltate în parte, cu spaţiu între banda doi şi trei. Poţi deja să îţi imaginezi cum vei circula pe autostradă până la Timişoara.
La primul strat
Eusebiu Pistru, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, este cel care ne-a oferit aceste veşti. “Este turnat asfalt pe aproximativ un kilometru pe şantierul din zona Şagu, pe drumul spre Cruceni, dar şi pe un alt tronson din apropiere de Timişoara. Muncitorii au pus deja pe acest kilometru balastul stabilizat şi au turnat şi asfaltul. E vorba, desigur, despre primul strat de asfalt”, ne-a declarat Eusebiu Pistru.
Secretarul de stat ne-a asigurat şi de faptul că, în acest moment, se lucrează la viaductul care se ridică pentru drumul judeţean cu care se intersectează autostrada aici la Şagu, la alte viaducte de pe traseu, la umplutură şi la poduri. “Am avut şi câteva probleme pentru că nu s-a putut lucra din cauza ploii, o perioadă, în luna trecută”, a prezentat situaţia oficialul. Pistru a precizat şi faptul că va veni să facă o inspecţie pe traseul autostrăzii Arad-Timişoara, pe care îl va străbate cap-coadă în week-end, pentru a vedea care este calitatea lucrărilor.
Probleme şi speranţe
La câţiva metri de primul strat de asfalt turnat, în birourile companiei italiene Astaldi, care realizează acest tronson împreună cu firma spaniolă FCC, l-am întâlnit şi pe managerul de proiect, Marco Grinovero, care a ţinut să ne precizeze faptul că e vorba de un prim strat de asfalt turnat pe acest tronson, strat care va fi urmat de alte două, la momentul la care acestea se impun a fi turnate, conform graficului de lucrări stabilite de specialişti. există şi porţiuni în care este turnat doar bitumul premergător asfaltului. Managerul a recunoscut că au existat câteva probleme pe această lucrare, legate de exproprieri, de siturile arheologice descoperite pe traseul autostrăzii (unul situat chiar lângă porţiunea pe care s-a turnat asfalt), situri care nu au permis intervenţia muncitorilor, etc. Ca atare, Marco Grinovero a punctat faptul că nu poate indica acum un termen final al lucrărilor la autostrada care va lega Aradul de Timişoara, termen stabilit iniţial în contract la începutul anului 2011, dar care va suferi fără doar şi poate modificări.
Imperiul de pe autostradă
Eusebiu Pistru a recunoscut faptul că nici unul din cele 14 situri arheologice nu a fost încă închis de arheologi (nu s-a făcut încă descărcarea) şi, ca atare, în aceste zone încă nu se poate interveni. Totuşi, arheologii susţin că în curând vor închide patru din cele şapte şantiere în care s-au descoperit relicve romane.
A.B.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!