În ciuda temperaturilor caniculare, săptămâna trecută au început lucrările de amenajare a traseului de Via Ferrata – Cetate Dezna. Amplasamentul acestuia e chiar pe stâncile de sub ruinele Cetăţii Dezna.
Au fost montate panouri de avertizare şi au fost instalate ancore pentru cablurile pentru asigurare și un pod suspendat care va avea o lungime de circa 25 de metri. S-au instalat acarele și, de asemenea, 100 de metri de cabluri. Urmează montarea podului indian și a treptelor metalice.
Via Ferrata – Cetate Dezna e primul traseu de acest tip din judeţul Arad. Finanţarea proiectului de amenajare este asigurată de Primăria Comunei Dezna. Lucrările sunt executate de SC Transilvania Cave Diving SRL (companie ce activează în zona de agrement sportiv-cultural), iar uneltele sunt furnizate de Makita Romania.
Traseul Via Ferrata – Cetate Dezna ar urma să contribuie la dezvoltarea turismului în Dezna și Moneasa.
Pentru agrement
„Via Ferrata este un traseu montan echipat cu cabluri, scări, poduri trepte și scoabe metalice. Acest tip de trasee permit turiștilor mai puțin experimentați în alpinism să parcurgă trasee expuse, pereți verticali și să ajungă în siguranță pe vârfuri” – explică cei de la Via Ferrata – Cetate Dezna.
Parcurgerea unui traseu de Via Ferrata este o activitate distractivă, cu un grad redus de periculozitate, iar echipamentul caracteristic asigură parcurgerea acestor trasee în condiții de siguranță. Kitul pentru parcurgerea unui traseu de Via Ferrata este compus din: cască, ham și lonja de via ferrata (scorpion).
Istoric
Din punct de vedere istoric, primele căi de tipul Via Ferrata au fost amenajate în timpul primului Război Mondial, în Alpi (nordul Italiei, la granița cu Austria), când soldații montau ancore şi cabluri metalice, ca să facă trecerea accesibilă. Numele italienesc a rămas de atunci (Via Ferrata înseamnă, în traducere, drum de fier), iar din anii ‘60 traseele au fost valorificate turistic, mai ales cele din munții Dolomiţi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!