Se estimează că zilnic peste 100 de trenuri de călători vin și pleacă din această gară. Primul tren care a circulat în Arad a fost în 25 octombrie 1858, când a și fost inaugurată ruta Szolnok – Arad. Între 1869 și 1871 se construiește calea ferată ce leagă Aradul de Timișoara, în lungime de 55,6 km, linie ce a fost deschisă în data de 6 aprilie 1871. Lucrările la clădirea gării din Arad au început în anul 1905 și au fost încheiate în 1910. Bombardată puternic în octombrie 1944, de către trupele germane, a fost refăcută între anii 1950-1953. Gara Arad de astăzi a fost modernizată între anii 2012 și 2016, printr-un proiect realizat cu fonduri europene nerambursabile.
Trimite articolul
Xavem o gara frumoasa plina de boschetari, aurolaci hoti de buzunare, si politisti care nu isi fac treaba,
Legenda spune că și astăzi se circulă în condițiile de acum 161 de ani.
Construita intre anii 1905 – 1910. Bombardata puternic in 1944 si refacuta intre anii 1950-1953.
Modernizata intre anii 2012 – 2016. Concluzia: modernizarea cu tehnologia de acum a durat mai mult decat refacerea de dupa razboi si aproape la fel de mult ca si constructia de la 0 de acum peste 100 de ani. Frumoasa “evolutie” … bravo, tot asa!
Pe calea ferata Arad-Fiume (actualmente Rijeka) au plecat strabunicii nostri in America pana in 1914, pana la vapoarele din portul de la Adriatica trenul parcurgea 700 km.
D-le Goran,cu toata stima si respectul am sa va rog sa va mai documentati….
Bombardamentul asupra Aradului nu l-au facut nemtii ci aviatia Anglo-Americana la data de 3 Iulie 1944,pe cand Romania era inca aliata Germaniei naziste…..Atunci a fost bombardata cumplit gara,fabrica de vagoane,fabrica de ciorapi si din pacate zona Padurice,unde erau adapostiti sute de aradeni,pierzandu-si viata numerosi dintre ei.
Legenda spune ca trenul inca nu a ajuns la destinatie
Probabil ca intre timp a ajuns la destinatie
Și la ce punctual având in vedere starea infrastructurii , încă nu a ajuns la destinație .. tot pe drum ii .. CFR va urează …
Legenda spune ca nici pana in ziua de azi nu a ajuns la destinatie
“In gara Fagaras exista un automat de cafea cre functioneaza cu pesetas!. Clientul doritor plateste 400 lei unui paznic ce sta linga automat si care introduce in aparat niste pesetas!”
(“Catavencu” 50/94)
Pe vremea aceea se putea, căci CF nu era R.
Dacă înțelegeți ce vreau să spun.
Foarte punctual comentariul lui Cosmin.
Pe atunci nu ne conduceau miticii și jegurile din sud.