Este primul tren nou cumpărat de România în ultimii 20 de ani şi după trecerea a 40 de ani de la achiziţia ultimului tren electric.
„Echipa ARF, împreună cu reprezentanţii supervizorului Egis Rail, au putut semna acceptanţa ramei RE-IR1 ARF şi aceasta este gata de plecare spre România. Trenul este programat să ajungă în staţia Curtici pe data de 2 decembrie 2023, la ora 20:00”, a declarat, marţi seara, pentru AGERPRES, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu.
El a precizat că trenul va ajunge în România tractat feroviar, iar din Curtici va pleca spre Bucureşti pe 4 decembrie, după finalizarea procedurilor de vămuire şi autorizarea de a circula temporar.
„Testarea începe din 6 decembrie la Bucureşti şi la Făurei şi pe reţeaua publică, pentru că trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri”, a precizat Roşeanu.
Cele 37 de rame electrice inter-regionale (RE-IR1) sunt produse de Alstom Ferroviaria SpA la fabrica de la Katowice (Polonia) şi vor conecta Capitala cu principalele centre urbane ale ţării. De asemenea, vor facilita şi conexiunile inter-regionale, contribuind la asigurarea mobilităţii, scăderea timpilor de călătorie şi îmbunătăţirea nivelului general al serviciilor publice prestate pentru transportul public pe calea ferată.
Rutele deservite de ramele electrice de lung parcurs sunt: Bucureşti Nord – Constanţa, Bucureşti Nord – Braşov – Arad – Timişoara, Bucureşti Nord – Braşov – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov – Deda – Cluj, Bucureşti Nord – Braşov, Bucureşti Nord – Iaşi, Bucureşti Nord – Suceava, Bucureşti Nord – Galaţi, Bucureşti-Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroşani – Simeria, Bucureşti Nord – Craiova – Timişoara – Arad, Cluj – Timişoara, Cluj – Suceava – Iaşi.
Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un total de 2.421.771.878 lei, fără TVA.
Finanţarea proiectului este asigurată din fonduri europene nerambursabile şi de la bugetul de stat.
Sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XCe proceduri de vămuire la o marfa comunitară?
Achizitionează trenuri noi, moderne, dar infrastructura e praf.
Oare cei care fac asta nu gândesc înainte de achizitii ?
Romania nu mai stie sa faca nimic in domeniul feroviar ?
-
unde este ASTRA vagoane…Arad?
-
De ce nu ati intrebat cand s-au concediat mii de oameni? Cei care lucreaza la privat fac degeaba greve, ca nu sunt vizibili si nu intereseaza pe nimeni. Unde a fost presa cand se desfiintau fabrici in Arad si pe locul lor s-ao facut supermarketuri si malluri?
-
ASTRA ARAD e a angajatilor care au cumparat certificate de actiuni cand a fost privatizata! Si produce in continuare!
-
-
Din pacate CFR-ul nu mai achizitioneaza vagoane noi dar nici buget pentru reparatii si modernizarile celor vechi nu are,preferand sa le caseze la fier vechi.
Piata sud-americana nu mai functioneaza de cand cu UE,asa ca Astra Vagoane Calatori si-a reutilat si modernizat liniile tehnologice strict pentru fabricarea de tramvaie,unde nu fac fata cererilor…-
Au peste 25 de ani de exploatare cele casabile, cu modernizare cu tot!
-
-
cum unde este ?s-a …..privatizat…..
de altfel s-au .privatizat si Strungul TEBA UTA CPL Tricoul Rosu Libertatea Refacerea fca de spirt Aradeanca, si multe altele…
Asa ca…….-
Rrusofilule, ASTRA e a angajatilor care au cumparat actiuni!
-
Tu și alții câțiva le știți pe toate, comentați în contră tot timpul.
-
-
-
-
Du-te pe terasa restaurantului din Atrium Arad si uita-te peste drum! Astra nu produce asa ceva!
Din cate stiu cei din Craiova vand in Suedia iar RO cumpara din Polonia ?
In plus exista fabrica de vagoane in RO , sau ???
-
Esti prost de puti! Ce produce Craiova? Ce treaba au vagoanele cu un tren electric double-cab tip Sageata Albastra, adica doua cabine! Nu mai este nevoie sa decuplezi locomotiva si sa o pui la capatul celalalt al trenului, sa pierzi timp si bani!
Numai pacat de bani astia ca intrun an e vaisamar
inainte de 90 Romania exporta vagoane de marfa si calatori A construit inclusiv trenul special pt demnitari
Acum importam trenuri de la altii Bravo!
-
Ai lecturat caietul de sarcini?
-
Exporta vagoane ca le dadea nea Nicu aproape pe gratis, doar sa aibe muncitorii de lucru. Daca era cerere, se produceau si in ziua de azi… ca nimeni nu ii prost sa inchida ceva ce e profitabil. Dar na… a prins si inca prinde bine propagabda comunista la foarte multi romani. Lipsa educatiei te face sa nu pui intrebari si sa crezi orice.
-
bai ăsta ,omul de care te iei are dreptate da se vindeau ieftin dar de exportau fest si salariatii primeau lefuri bune si apartamente gratis care acum se revand pe zeci de mii de euro Nu ai lucrat la IVA cerere ar fi si azi ca ai nostri is mai buni ca polonezii si cehii doar ca nu mai e cine sa produca asa ceva ca s-a privatizat totul vezi tot asa si Strungul privatizat ce mai produce, asa ca taci !
Au avut grija unii ca Romania sa ajunga doar o piata de desfacere pt altii
-
Da nu era mai bine sa avem sine primo?! Dupa sa ne gandim la trenuri…