BATA. Singurul tunel pe calea ferată, aflat în construcție în România în acest moment, primul construit în țară în ultimii 30 de ani și cel mai mare din vestul României, se construiește în zona comunei Bata din județul Arad. Tunelul, care are o lungime de 603 metri, este în curbă, iar lucrările sunt în grafic, spune ministrul Transporturilor, Lucian Bode, care a vizitat șantierul. Autoritățile speră ca în câțiva ani, pe calea ferată din Coridorul IV Pan-European, trenurile să poată circula cu viteze de până la 160 de kilometri/ oră.
Gata în martie 2023
Aflat pe şantierul tunelului de la Bata, ministrul Lucian Bode s-a declarat mulțumit de ritmul de executare a lucrărilor.
„Acum, când mulți încep să înțeleagă că infrastructura feroviară nu trebuie pusă în plan secundar, vedem cât de importantă este rețeaua pe care o avem și care, în mod nedrept, nu a beneficiat de investiții pentru modernizare și dezvoltare. (…) Este bine că în cazul acestui important obiectiv de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră – Curtici-Simeria Lot 2B, am ajuns la un progres fizic de peste 45%. Am înțeles că plățile sunt la zi, văd că este un grad de mobilizare corespunzător, deci sunt create toate condițiile pentru ca termenul de finalizare stabilit pentru martie 2023 să poată să fie respectat. Sau poate antreprenorul ne face o surpriză plăcută și termină lucrările mai devreme” – a declarat ministrul Transporturilor.
Date tehnice
Tunelul T3 Bata km 559+967 – 560+570 este construit în cadrul proiectului „Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră – Curtici – Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan-European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2 și Tronsonul 3”, Subtronson 2b: Cap Y Bârzava – Cap Y Ilteu. O parte din reabilitarea căii ferate este deja finalizată, iar între Curtici și Arad s-au făcut deja teste cu trenuri care circulă cu viteze de cca. 160 de km/h la oraș.
Coridorul IV Pan-European are aproximativ 850 de kilometri în România, din care jumătate sunt deja reabilitați, iar cealaltă jumătate, în cea mai mare parte, este în diverse stadii de reabilitare. Autoritățile mai trebuie să găsească soluții pentru circa 3 procente din Coridor.
Trimite articolul
XWow..primul tunel construit in ultimi 30 de ani…asta da progress ca si tara (oare crausescu ne vede de acolo de unde ii?)
-
De acolo de ” sus ” …..din raiul cu bivoli .
-
Te vede… sigur ,si rade de tine si cu c…ru .!!
-
Shorkane pirlitule
-
comuna Bata de peste Mures are cale ferata? de cand ? Este cale ferata de la Lipova la Bata? Bravo!
-
TUNELUL ESTE INTRE BATA SI ZABALT!
-
inte Bata si Zăbalt?
si ce cale ferată trece pe acolo Ionescule, ia lămureste-ne tu-
Ba da prost ești,pentru a PSD putea atinge viteze de 160 km/h constant traseul vechi al căii ferate este modificat în zonele cu curbe strânse,deci calea ferată chiar trece prin zona comunei Bata deoarece noul traseu trece Mureșul in acea zonă și trece pe lângă comuna Bata.
-
pe ce pod trece Muresul calea ferata prostovane?
-
-
CUM SE FACE CENTURA LA LIPOVA CUM A PROMIS CIONCA TOT ASA SE VA FACE CALE FERATA SI LA BATA
-
Ești documentat Ionescule. Dute la somn că este mai bine
-
-
-
-
De la Barzava o va lua peste Mures si va ieși la Varadia,iar Bata va avea haltă de cale ferată!
-
ceferistule de la Barzava la Varadia in linie dreapta sunt cativa km si nu trebuie sa treci Muresul
Linia de tren actuala merge in linie dreapta pe langa soseaua nationala , cum naiba sa faca trenul ocol peste Mures si prin Bata sa revina la traseul initial…. Aiureala!-
Nu e nicio aiureala,vorbesti in necunostinta de cauza,pe unele portiuni din traseul vechi sunt curbele prea stranse si nu permit o viteza de 160 km/h de aceea traseul nou este modificat si calea ferata va trece Muresul de mai multe ori!
-
Ba da chiar asa este. Trenul chiar trece prin țarină la bata și aproape de Văradia de Mureș traversează iar Răul Mureș pe partea cealaltă!
-
traverseaza Muresul? Pe bac eventual ca pod nu exista
-
-
-
“iar între Curtici și Arad s-au făcut deja teste cu trenuri care circulă cu viteze de cca. 160 de km/h la oraș.”
Normal, ca doar nu la sat!:)
mortala stire!
-
Ai ieșit și tu din tunelul tău, Salam666?
-
Mă satană decât să chinui oamenii, tu și haita ta, nu mai bine vă faceți echipă și realizați ceva bun pentru omenire??
Tunelul este de fapt sa bage morții de Covid după ce ii clonează in trenul negru cu locomotiva galbenă și îi microcipeaza. Nu mai sunt locuri in tuneluri din munți. Trenul negru cu locomotiva galbenă circula în continuare.Moaetea e răspândit.a prin sateliți și de cei clonați pina vom.muri toți.de ce nu se iau măsuri? Armata ce face?
-
Baaa, pe caldura asta vrei tu sa ia armata masuri? Mai stai pana la iarna, nu vezi ce canicula este?? Si am mai zis, trenul ala trebuie vopsit cu rosu sau o culoare mai stridenta, sa il vada lumea… Desi, cred ca tu ai vazut ceva marfar ce transporta carbune da na, partidu verifica 😉
-
Am văzut cu ochii mei cum erau încărcați miile de morți pe zi,trenul are tunel sub toate spitalele,și cum sub pretextul că îi duce in tuneluri ii scana și clona apoi microcipeaza.apoi Bill Gates umbla la baza de date și îi declară vii și îi șterge că morți. Asistentele și doctorii au murit toți și sunt clonați cu cei microcipate cu semnul diarei care se va aprinde la ei in frunte când se va da semnalul. Trebuie sa fie împușcați pe loc și incinerați cei din strada, majoritatea sunt clone care răspândesc virusul mortal. In fiecare seara stați departe de ferestre,nu le deschide, virusul e in aer răspândit din sateliți.oameni buni pericolul este imens,e vorba de supraviețuire noastră că specie,acesta este un război cu ființe din alte lumi și dimensiuni
-
ce fumezi? :))))
-
Cum este semnul diareii?!🤣😂💩
-
-
-
Cum ai reusit sa tastezi cu camasa de forta pe tine si mainile legate?!?!
Nu e primul tunel. S-a facut altul inainte la Sighisoara pe magistrala 300
-
Da,dar și acela este plin de morți Covid și a fost detonat.
INTREBAREA E ALTA…. CAND A FOST INCEPUT??? In 1990??? Maa nu va e rușine, de ce nu oferiți informatii corecte
-
Acum 2 ani a inceput contractul pentru lotul asta, acum un an a inceput efectiv tunelul. ce 90 visezi?
-
Chiar e foarte Corect. Eu locuiesc în Bata și la noi peste tarlalele oamenilor trece linia de mare viteza.
calea ferata Arad Radna Barzava Varadia Savarsin Ilteu Zam Deva Bucuresti trece prin comuna Bata ?
-
Va trece!
Bag sama tara-i mare, Aradu-i mare, trenu musai sa treaca si Tisa pa la Seghedin! Traiasca Romania dodoloata! Plinu-i satu de nebuni! Ce mai conteaza unu!
Dar tunel trebuia facut la cazma si lopata conform traditiei din Transilvania. Forta de munca era suficienta in lagarul de concentrare de Cotroceni. Pesedisti si liberali corupti se puteau grupa in doua regimente, lopatusi mecanizati si transportatori.
ba dar ce multi dobitoci pe aici.
primele dobitoace sint initialele autorilor sau autoarelor.
Pai in Romania, primul tunel strapuns in ultimii 30 de ani a fost tunelul de la Hirlau ca trebuiau sa scoata utilajul.
acum vreo 2 ani s-au facut tunele la Danes si Sighisoara in reconstructia acestei linii Curtici-Sighisoara -Brasov.
Ar fi greu sa va informati?
la fel ca aia care nu pricep ca linia 200 se reconstruieste pe alt amplsament , deci va trece prin bata. Se mira toate maimutele dar nu s-ar documenta putin.
dar vorba aia , Aradul e miezu
Sa vină japonejii să le arătăm noi performanțe nu ca la ei , în 3 luni ……
Deci vad ca avem comentarii haioase, Constructia noii cai ferate a presupus trecerea liniei de mare viteza peste Mures, si revenirea , la nord de Mures, cam la Varadia. Tunelul este cam in zona localitatii Bata. Nu stiu ce se va intampla cu vechea linie Birzava-Batuta-Varadia, nu vad de ce ar fi demolata, ar putea fi folosita pentru trenuri locale si de marfa. Mai mult, constructorul a dat dovada de profesionalism si-a construit un pod peste Mures ( intre Batuta si Capruta, care va ramane ca un nou pod rutier peste Mures ) , pe care isi duce piatra de la cariera de la Batuta , dar si muncitorii cantonati in citeva blocuri mari la intrarea in Birzava , dinspre Conop . Este trist ca este deabia primul tunel de CF in ultimii ani, asta arata totusi ceva.