ARAD. Deschiderea retail park-ului AFI a creat o problemă de trafic în zonă, ceea ce i-a determinat pe cei de la Pro Urbe – Asociația pentru Protecția Patrimoniului Urban al Aradului – să vină cu o soluție care ar descongestiona, spun ei, arterele. Într-o postare pe pagina de socializare, preluată de www.aradon.ro, era prezentată, succint, una dintre opțiuni. Articolul a generat numeroase comentarii, unele pro, altele contra, motiv pentru care cei de la Pro Urbe au decis să detalieze varianta propusă, cu argumentele care au stat la baza „adoptării” ei.
„Cum apariția pe aradon.ro a propunerii noastre de modificare a intersecției căii Aurel Vlaicu cu strada 6 Vânători a stârnit destul de mult interes, publicăm mai jos detaliile acestei propuneri. Din imaginea publicată pe aradon.ro mulți nu au înțeles exact ce propunem acolo. Din capul locului dorim să precizăm că ideea multora ca acolo să se realizeze un sens giratoriu o considerăm total nefezabilă. Tramvaiul va trece prin mijlocul sensului giratoriu și va trebui să aibă prioritate, blocând întreg sensul giratoriu. La fiecare intrare sau ieșire din sens este câte o trecere de pietoni peste mai multe benzi de circulație. Aceste treceri de pietoni vor fi obligatoriu semaforizate, prin urmare vom obține un sens giratoriu semaforizat, ceea ce nu aduce niciun avantaj. Prin urmare, propunem doar modificarea configurației intersecției existente”, spune Laszlo Szoke, în articolul postat pe site-ul Pro Urbe.
Soluția UTA-Centru
Pe sensul de mers de la UTA înspre centrul municipiului, soluția propusă este următoarea: „2 benzi de mers la stânga și 2 benzi de mers înainte, spre centru, cu marcaj pentru cei care întorc în U înapoi spre UTA. Această modificare nu se poate face fără lărgirea carosabilului în dreptul stației de tramvai și încă 50 de metri spre gară. Vorbim de 100 de metri în total. Există loc pentru încă o bandă, fără modificarea lățimii trotuarului. Sunt fix 3,5 metri până la trotuar. Va fi nevoie de mutarea câtorva stâlpi de iluminat public și a doi stâlpi de susținere a firelor de alimentare a liniilor de tramvai. Ar ieși ceva asemănător cu ce vedeți în Imaginea 1.
Soluția AFI-UTA
Dacă în prima postare, Pro Urbe vorbea doar despre modificările prezentate în paragraful de mai sus, aceștia revin cu o opțiune și pe sensul de mers spre Calea Aurel Vlaicu:
„Interzicerea opririi pe segmentul dintre strada 6 Vânători și blocurile de pe strada Roșiorilor și pe segmentul de dincolo de calea ferată; crearea unei benzi de accelerare și încetinire la parcarea AFI, la Mc/Donalds + ARED IMAR și la strada Roșiorilor; trasarea corectă a benzilor la semaforul de la stadion! Asta e o problemă la mult prea multe intersecții din oraș. Ieșirea din parcarea AFI pe Calea Aurel Vlaicu considerăm că este incorect realizată. Este o eroare de proiectare. Mașinile ies direct într-o bandă de circulație, nu au la dispoziție o bandă de accelerare deși loc ar fi. Este o situație de trafic periculoasă. Acolo sunt trei benzi, deși două ar fi suficiente. Una se putea folosi în acest scop. La stadion oricum sunt doar două benzi de mers înainte. Pentru intrarea în parcare s-a realizat o bandă suplimentară, inutilă după părerea noastră. Banda de parcare trebuia transformată în bandă de încetinire, respectiv accelerare înainte, respectiv după accesul în parcare. În afară de eventuala reconfigurare a insulei de la intrarea în parcarea AFI, toate aceste modificări se pot face prin simpla refacere a marcajelor. În Imaginile 2, 3, și 4(Foto)aveți trasate marcajele așa cum le considerăm noi a fi corecte. În special la stadion ar trebui modificate marcajele, acolo unde banda din stânga se transformă din bandă de mers înainte, în bandă de mers la stânga. Este o situație nefirească întâlnită din păcate în prea multe intersecții din Arad. Generează inutil conflicte în trafic. Nu înțelegem cum de cei care refac marcajele în fiecare an nu înțeleg că așa nu e bine. Mai ales că în unele intersecții marcajele sunt vopsite corect de aceiași oameni.”
Soluția 6 Vânători
Cei de la Pro Urbe au luat în calcul, de această dată și o reconfigurare pentru Calea 6 Vânători:
„interzicerea opririi în dreptul autogării, până la sensul giratoriu de intrare la Leroy-Merlin; desființarea parcării oblice din dreptul autogării; mutarea buclei de dilatare a conductei de termoficare ce traversează strada și intră în pământ ocupând banda 1 pe sensul autogară-Feroneria. Pentru cei care vin după călători la autogară, există locuri de parcare în interiorul autogării. Mutarea buclei de dilatare probabil este o lucrare mai amplă, dar care trebuia făcută de mult. Este aiurea ca din șosea să iasă o țeavă. În Imaginea 5 (Foto) vedețiilustrat acest segment de stradă.”
Zonă de interes
Chiar dacă există voci care susțin că după sărbători se va domoli și aglomerația în zona AFI, prin urmare nu e nevoie de o reconfigurare, nu trebuie neglijat faptul că în spatele AFI se află în construcție un proiect imobiliar de amploare, cu sute de apartamente. Ceea ce va însemna mai multe mașini, mai mult trafic, mai multe probleme pentru șoferi și timpi de așteptare ridicați. Ca să nu luăm în calcul zilele de meci, odată ce UTA se va întoarce acasă.
Trimite articolul
XAici se vede disfuncționalitatea conducerii orașului. Există o problemă, au fost propuse niște soluții (bune /rele cum or fi) dar nimeni din conducerea urbei nu se sinchisește să discute cu cei care vin cu propuneri ca să rezolve o problemă a orașului…
-
Chiar în fața primăriei unde sunt acele pavele de granit, dacă vii de la teatru spre primărie și ești pe banda a doua, marcajul cu piatra albă te obligă să o iei la stânga. Acest lucru arată încă o dată lipsa interesului primăriei și a poliției pentru un trafic normal și logic în Arad. Și nu este singura intersecție cu asemenea marcaje aberante
-
Exact
-
Comisia de circulație din cadrul primăriei nu cred că vrea să lucreze efectiv.Sunt câteva intersecții în oraș unde situația marcată pe sosea și indicatoare sau semafoare nu are logică:de exemplu ieșirea pe sensul înainte din parcarea gării dinspre Atrium:ai două benzi de ieșire semaforizate și marcajul pe sosea e obligatoriu stânga sau obligatoriu stânga.La semafor ai pe banda de obligatoriu dreapta și dreptul de a merge înainte către strada Miron Costin.
-
Exact gresit! Daca vi de la conti ai 3 benzi, prima obligatoriu la dreapta si celelalte doua inainte, eu tind sa cred ca detii permis de conducere si stii ca daca ai doua benzi inainte si ajungi in fata primariei nu te bagi de pe prima banda inainte direct pe a doua in fata primariei ci o iei pe prima banda-lasand loc si la cel de pe a doua banda si intre pe a doua. Liniile din granit sunt total aiurea, daca o sa te implici intr-un accident acolo si intri de pe banda unu pe banda a doua, o sa fi vinovat-deoarece liniile de granit nu sunt marcaje rutiere!
-
Corect!
-
incorect
-
-
-
Este interesant ca proiectul a trecut de avizul de la circulatie! Oare cand au dat avizul de circulatie, care au fost parametrii de trafic?!?! Nimeni din comisia de circulatie nu a sesizat problema care va fi generata de aceasta investitie? Evident ca muritorilor de rand daca isi fac o investitie langa un DN, sunt cerute toate investiile posibile in infrastructura! Aici nu a fost cazul… probabil vb de 15 masini pe ira care ar fi virat dinspre uta spre AFi….. DNA……..!!!!!!
In afara de decatlonu…nhninvad rostul mizeriei de “centru comercial”care provoacă numa ambuteiaj…și disperații care stau nonstop la coada pentru un amarat de burger king.
.serios…atît de disperați am.ajuns că nație?
Tipic romanesc. Facem un lucru, apoi ne dăm seama că nu e ok, iar acum pentru o investiție privată schimbăm pe banii noștri tot acolo. Pe nervii noștri, disconfort, etc… Nu putem face de la început un lucru cum trebuie. Să vedem ce nebunie o să fie la Dedeman în Micalaca, o zonă cu probleme de trafic de mult timp, mai ales la ore de vârf…
Cu maxima nesimtire jandarmeria la meciuri blocheaza o banda desi au loc pe strada laterala dim sptele stadionului care e iar inchisa in arad cel care a proeiectat e obisnuit cu caruta e incredibil sa pui o banda la stanga si una inainte pe lacului cu om idiot a putut sa gandeasca asa ceva?
-
Pentru limba romana apăsați tasta 1. Mama ei de gramatica
Cine face parte din Pro Urbe, cine sunt vrednicii urmasi a inginerului mecanic care faca sa fie arhitect se dadea mare specialist in arhitectura. Sunt oare tot oameni care in afara de o casuta sau o mica modificare interioara intr-o casuta nu au proiectat nimic in schimb dau din gura si critica tot ce fac arhitectii adevarati ai Aradului. Sa fim seriosi, eu ca horticultor voi infiinta asociatiei bagatorilor in seama pentru vorbaria degeaba asupra arhitecturii orasului arad. Sa nu mai aud despre aceasta Pro Urbe care i-a facut statuie lui Buda si nu spune un cuvant despre marele arhitect Milos Cristea. Cred ca acolo nu exista nici un arhitect adevarat decat unul cel mult doi arhitecti ofuscati.
Când ii meci ce facem?o fi distracție maxima
Trec zilnic spre și dinspre Vlaicu. Ce ați făcut în zona AFI este bătaie de joc legat de circulație. Era logic că va fi aglomerație.
“Comisia de reglementare a circulatiei” este o comisie de diletanti. Vezi puzderia de indicatoare “Oprirea interzisa”, cu scopul de a reduce numarul de parcari din cartiere si de a mana proprietarii spre parcarile etajate, construite pe bani grasi si pe baza unor asa-zise “Studii de fezabilitate”, pornite de la premize false.
Eu am mai scris de sincrinizarea semafoarelor in Gradiste. Aceeasi problema in Micalaca pe calea Radnei pe ambele sensuri. De exemplu dupa ce cobori podul, ai rosu. Se face verde, urmatorul semafor il prinzi verde doar daca treci pe rosu la primul. Nu calea Radnei e drum principal?
Cat de AFI, fa doua benzi la stanga dispre UTA spre gara si nu mai da voie sa se parcheze nimic in zona AFI pe cal Aurel Vlaicu. Se tine blocata o banda pentru 3 masini si 3 autobuze parcate.
Prima variantă,cu 4 benzi pe sensul spre gară ar însemna si tăierea câtorva copaci.Asta nu mai spune nimeni.Parcă tot Aradul vine la AFI dinspre Vlaicu !Ciudat cum s-au activat unii să rezolve problemele (create) de AFI.Pt restul orașului nu am vz nimic de ani buni.
Abureala, prourbe, aatia!?? Ce stiu ei tot, mergeti in Ungaria nu mai departe in orice intersectie este sens giratoriu cu tramvaie cu 7 mii de benzii, doar la arad nu se poate! Pro urbe!??? Ca si pro infrastructura fac niste filmari cu droma si ei stiu deja, cei bine si cei rău!!!
Având în vedere ca str 6Vanatori este foarte circulata , ar trebui făcut ceva pt fluidizare , se fac cozi imense de mașini în zona AFI
Centrul rămâne centru .. stați blânzi cu AFI vostru de combinație..
UN SENS GIRATORIU ESTE TOTAL!!! FEZABIL!!!!
Problema este și la plecarea de la AFI, la ieșirea de pe 6 Vânători pe bulevard, fiind doar o bandă înainte la stânga, am stat preț de vreo 3 semafoare până am ieșit, extrem de neeconimic, timp pierdut, poluare….
Foarte interesant cum se fac studii si proiecte de rerereconfigurare a unor sosele care puteau fi facute bine de la inceput dar pentru gropi si treceri la nivel cu cai ferate unde sunt adevarate cratere (Str. Campul Linistii) nici nu se pune problema.
Milos a ar fi rezolvat altfel ce naiba faci parcare cu trafic pentru magazin adica parcarii si nu faci faci pentru transort ?
Traficul e pentru oameni si locatii
Si daca umblati mai mult pe jos ce se intampla?Mai puteti lua si cate o bicicleta din cand in cand.N-o sa mai fie ambuteiaje.
Nu era mai simplu sa se deschida in afara orasului toate aceste “necesitati moderne”???se evita din start aglomeratia in oras…😂😂😂