ARAD. Registrul Auto Român (RAR) a întocmit toate statisticile aferente anului 2020 şi le-a făcut publice. Iar rezultatele nu sunt deloc unele bune. Potrivit celor de la RAR Arad, aproximativ 30% dintre maşinile verificate în trafic de către inspectori au prezentat unele nereguli. Datele primite de la Registru spun că, pe parcursul anului trecut, în judeţul nostru au fost verificate 1.440 de vehicule. „Dintre acestea, 24,93% prezentau diferite neconformități tehnice sau legate de acte și 2,43% prezentau pericol iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite, în 5,12% din cazuri s-au constatat deficiențe din sfera poluării, 0,70% aveau probleme legate de identificare și 2,29% aveau ITP fals, expirat sau anulat”, ne-au transmis reprezentanţii RAR. Nu spunem că procentajele referitoare la problemele tehnice ori cele referitoare la poluare nu reprezintă un risc pentru trafic. Dar ne atrage atenţia procentajul referitor la vehiculele care prezentau pericol iminent de accident, respectiv 2,43% dintre maşinile controlate. Acest procentaj se traduce printr-un număr de 35 de vehicule. Practic, oricare dintre aceste 35 de vehicule puteau să producă tragedii pe şosele. „Au fost identificate deficienţe tehnice la sistemul de frânare, la sistemul de direcţie, la punţi sau la fuzete. Acestea sunt vehiculele încadrate la cele care prezintă risc iminent de accident”, a declarat Claudiu Mija, directorul tehnic RAR Central. Mai trebuie precizat că, anul trecut, în urma controalelor, inspectorii RAR Arad au aplicat 382 de amenzi şi au retras 381 de certificate de înmatriculare.
Sub media pe ţară
Cu toate că situaţia este departe de a fi una roz în parcul auto din Arad, stăm mult mai bine decât media la nivel naţional. În întreaga ţară, în 2020, au fost verificate în trafic peste 64.000 de vehicule. Dintre acestea, 45,61% au fost depistate ca având deficiențe tehnice majore și/sau periculoase, majoritatea maşinilor prezentând probleme la instalaţia electrică şi la emisiile poluante.
Pe alese
Reprezentanţii RAR au ţinut să precizeze faptul că datele oferite de ei nu oglindesc întreg parcul auto al României. „Rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni”, a mai spus Claudiu Mija.
Trimite articolul
XOk,dar controale la drumuri cand faceti? Ca masinile se strica mai ales de la starea deplorabila a drumurilor,atat in Arad cat si in judet…
Doua arcuri rupte într-o săptămână în Arad e normal? Peste tot oamenii au făcut branșamente și am căzut cu mașina într-o groapa unde nu au mai astupat…. Și cine știe ce avarii mai are mașina în caz de “control”.
Plus ca avem un combustibil foarte prost care te pica la orice test de noxe.
Deci concluzia este ca majoritatea oamenilor sunt victime ale acestor controale care nu reflecta realitatea,pretenții tehnice demne de Germania starea infrastructurii rutiere ca în Koreea. De. NORD.
A treia poza spune clar la ce anume au iesit cei de la RAR ! ce treaba are RAR -ul cu instingtoarele ? sau te pomenesti ca nu fuctioneaza in parametri masina daca e expirat instigtorul ?
In loc sa fim mai buni si sa ne facem treaba cu adevarat, numai japca peste tot.
Cat ne mai luati banii pe nedrept?
Cand o sa verificati drumurile publice la 6 luni de zile sau un an si nu o sa mai fie gropi atunci oare ce ar mai putea rupe arcuri sau strica directia asa repede.Noi incepem cu sfarsitul .
Sarim din groapa in groapa si vrem sa o facem cu masini bune?
Avem ambele parti obligatii sa nu uitam !