ARAD. Cine a crezut că „relaţia zbuciumată” dintre firma Romstrade şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) s-a încheiat în decembrie 2012, odată cu rezilierea contractului de pe autostrada Nădlac-Arad, lotul I, s-a înşelat amarnic. La peste un an distanţă, după ce a fost organizată o nouă licitaţie pentru realizarea autostrăzii cu pricina, Romstrade, în speţă administratorul Nelu Iordache, aflat în arest, mai are un puseu de orgoliu. Prin delegatul Valeriu Stoica, a intentat un proces în instanţă pentru a ataca rezilierea contractului cu pricina. Practic, Romstrade ar cam vrea să se întoarcă pe şantierul autostrăzii şi să continue lucrarea, chiar dacă rezilierea contractului a avut drept cauză întârzieri uriaşe, dar şi delapidarea fondurilor dedicate autostrăzii. Chiar de aici au plecat şi problemele cu legea ale lui Nelu Iordache: a delapidat aproximativ 36 de milioane de lei, bani plătiţi de stat pentru construcţia autostrăzii Nădlac-Arad, lotul I. Fondurile au fost direcţionate, însă, de Iordache spre achiziţia unor terenuri şi spre acoperirea găurilor companiei de transport aeriene Blue Air, aflată în portofoliul administratorului Romstrade. Pe fir au intrat procurorii Direcţiei Naţionale Anticorupţie care l-au ridicat pe Iordache, l-au prezentat magistraţilor cu propunerea de arestare preventivă, iar din decembrie 2012 administratorul îşi aşteaptă sentinţa în spatele gratiilor.
Altă licitaţie
Între timp, CNADNR a organizat o nouă licitaţie pentru continuarea lucrărilor abandonate de către cei de la Romstrade. Aşa că, la finele lunii decembrie 2013, s-a anunţat şi câştigătorul: asocierea Astaldi-Max Boegl. Cei doi constructori vor continua lucrările de realizare a autostrăzii Nădlac-Arad, contractul fiind semnat pentru suma de 69 de milioane de euro. Teoretic, guvernanţii anunţă că lucrarea va fi finalizată în acest an, însă termenul este imposibil de atins în condiţiile în care procentajul de finalizare a lucrării se învârte în jurul a 10 la sută.
Încă o lucrare
Romstrade, firmă aflată în insolvenţă, se războieşte cu CNADNR prin sălile de judecată şi pentru altă lucrare: pasajul Calea Văcăreşti – Mihai Bravu din Bucureşti. Şi acest contract de anvergură a fost reziliat din cauza întârzierilor mari ale lucrării.
CITESTE SI:
Liber la construit pe autostrada
Citiți principiile noastre de moderare aici!