Ceea ce anticipam încă de la sfârşitul lunii septembrie s-a întâmplat: Consiliul Judeţean Arad a fost chemat în judecată pentru a suspenda o hotărâre adoptată în şedinţa ordinară a lunii trecute. Este vorba despre hotărârea care face referire la licenţele de traseu pentru societăţile care efectuează transport în comun cu autobuzele pe raza judeţului Arad. Este aceeaşi hotărâre care i-a făcut pe consilierii din opoziţie să părăsească sala în momentul în care a fost supusă votului. CJA a decis, prin vot, „retragerea licenţelor de traseu eliberate către SC J&R Car SRL Arad pentru traseele din Programul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, pentru neîndeplinirea condiţiilor care au stat la baza acordării acestora”, dar şi „atribuirea licenţelor de traseu pentru efectuarea transportului public judeţean de persoane prin curse regulate, pentru traseele din Programul de transport public judeţean de persoane prin curse regulate, operatorului de transport SC Transdara SA Arad”. Practic, cei din Consiliul Judeţean au solicitat Autorităţii Rutiere Române ca un număr de nouă trasee de autobuz să treacă de la J&R Car la Transdara, totul datorită unei sentinţe judecătoreşti în care se specifică faptul că licitaţia nu a fost atribuită conform legii. Trebuie specificat faptul că licitaţia a fost organizată prin Agenda Digitală a României, autorităţile locale nefiind implicate în această procedură.
Şi procesul
Încă din momentul în care s-a dezbătut proiectul de hotărâre menţionat, au apărut informaţii că vor urma procese care vizează Consiliul Judeţean. Consilierii din PSD susţineau atunci că nu votează hotărârea deoarece vor fi traşi la răspundere ori de o firmă, ori de alta, în funcţie de modul în care vor vota. Aşa că au ales să nu participe, atrăgându-şi oprobiul consilierilor de la putere, care i-au acuzat că nu îşi îndeplinesc menirea de aleşi, adică aceea de a-şi exprima votul. „Vom fi târâţi prin sălile de judecată dacă vom adopta această hotărâre”, spuneau atunci pesediştii. Şi exact acest lucru s-a şi întâmplat. Societatea J&R Car a deschis o acţiune în instanţă, acţiune prin care solicită suspendarea hotărârii 232/2017 emisă de Consiliul Judeţean Arad, adică exact hotărârea prin care se solicită transferul traseelor către Transdara pe motiv că licitatţia ar fi fost în afara legii. Primul termen de judecată al acestui proces va avea loc în data de 20 octombrie. Cel mai probabil, va dura destul de mult până când va fi dată o sentinţă definitivă în acest caz. Dar, dacă sentinţa va fi favorabilă firmei de transport, atunci CJA ar putea fi obligat să plătească despăgubiri de sute de mii, poate milioane de lei către societatea J&R Car.
Fără pericol pentru călători
Este foarte important de menţionat faptul că arădenii care circulă cu autobuzele pot să stea liniştiţi. Cel puţin, deocamdată. La începutul lunii, cei de la J&R Car nu au dorit să elibereze abonamente lunare, neştiind ce se va întâmpla cu licenţele de traseu. Doar că, odată hotărâţi să atace în instanţă hotărârea CJA, firma a eliberat din nou abonamente. Şi asta pentru că, atâta timp cât este atacată în instanţă, hotărârea Consiliului Judeţean nu produce efecte. Aşadar, teoretic, până când procesul va fi finalizat, arădenii vor circula tot cu J&R Car.
Şi traseele
Traseele disputate între cele două firme, respectiv J&R Car şi Transdara, sunt următoarele: Lipova – Zăbrani – Arad, Arad – Buteni – Moneasa, Mărăuş – Beliu – Arad, Hălmagiu – Târnova – Arad, Minişel – Târnova – Arad, Minişel – Ineu – Arad, Nădlac – Pecica – Arad, Secaci – Beliu – Arad şi Arăneag – Arad.
Citiți principiile noastre de moderare aici!