Programele adresate cadrelor didactice urmăresc atât dezvoltarea competențelor profesionale (elaborarea de materiale didactice inovatoare, incluzive, bazate pe instrumente digitale), cât și dezvoltarea dimensiunii europene a școlii prin cooperare și schimb de bune practici.
Trei dintre profesori au participat la cursul de formare ”Instructional Strategies to Address the Diverse Needs of All Students” (formator Maddalena Bucciarelli), care a vizat optimizarea procesului de predare-învățare în școlile, respectiv, în clasele incluzive: contextualizarea diferențierii, roluri asumate de profesor în predarea axată pe valorificarea potențialului elevilor, planificarea lecțiilor pe baza strategiilor de diferențiere, modalități de evaluare specifice, strategii de gândire critică.
Activitățile din cadrul cursului ”Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools” (formator Pietro Antichi) au avut ca scop optimizarea procesului de predare-învățare prin utilizarea constructivă a tehnologiei (recurgerea la softuri, platforme și aplicații cu specific educațional). Discuțiile cu participanții din alte țări au constituit, de asemenea, o oportunitate de a face schimb de idei cu privire la ceea ce funcționează în contextul educațional actual.
„Titlul proiectului nostru spune multe. Pe de o parte, cursurile la care profesorii din liceul nostru au participat au la bază promovarea valorilor unei Europe din ce în ce mai diversificate. Este necesar să înțelegem că educația se face pentru toți, că putem valorifica potențialul fiecărui copil. Pe de altă parte, deschidem ferestre spre viitor, numai dacă acceptăm faptul că tehnologia este parte integrantă a vieții noastre și ca urmare, o putem include în mod constructiv în cadrul procesului de predare-învățare. Nu în ultimul rând, Florența ne-a oferit deschideri spre trecut și un model de existență bazat pe promovarea valorilor universale.” a precizat prof. Andreia Rus, coordonatoarea proiectului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!