Dacă într-o primă etapă profesorii din Ungaria au beneficiat de suportul teoretic oferit de cadre didactice din UAV, în această a doua etapă s-a pus accentul mai mult pe partea practică., de muncă efectivă la sala de clasă. „Ne dorim prin acest proiect să venim în sprijinul comunității române din Ungaria, să le oferim cadrelor didactice din școlile românești de dincolo de graniță posibilitatea de a se perfecționa în predarea lecțiilor în limba român. Am ales această școală pentru efectuarea practicii pentru că este una din cele mai bune școli arădene, pentru profesionalismul cadrelor didactice de aici, pentru sprijinul pe care l-am primit din partea conducerii acestei unități de învățământ”, a punctat președintele UAV, prof.univ.dr. Lizica Mihuț. „Suntem onorați că am fost cooptați în acest proiect, că putem contribui prin suportul oferit la dezvoltarea comunității românești din Ungaria”, menționa directorul școlii arădene, Tămășan Petrușca.
Am venit să învățăm
Pentru cadrele didactice din țara vecină participarea la orele din școala românească le-a oferit șansa de a învăța noi tehnici de predare, noi metode pe care vor să le aplice în școlile românești din Ungaria. „E un exercițiu bun pentru noi. Faptul că suntem aici, într-o școală românească, alături de colegii noștri, ne-a oferit oportunitatea de a învăță foarte multe lucruri noi” a declarat un profesor . „Dar și posibilitatea de a stabili noi parteneriate, de a pune la cale alte acțiuni comune cu școala arădeană” a adăugat un alt dascăl maghiar. „Acest proiect derulat în parteneriat cu Universitatea Aurel Vlaicu din Arad este binevenit pentru comunitățile românești de dincolo de graniță. Faptul că am beneficiat de asistența academică a profesorilor din universitatea arădeană de stat a asigurat calitatea actului pedagogic. Sperăm ca acest proiect să continue pentru că este de un real folos românilor din Ungaria” , aprecia Tiberiu Juhász, şeful Oficiului AŢRU.
Citiți principiile noastre de moderare aici!