ARAD. Serviciul Comunitar de Pașapoarte Arad își prelungește programul de lucru cu publicul, în perioada 20 iunie-19 august, pentru a putea face față numărului crescut de solicitări venite din partea cetățenilor. Astfel, în perioada menționată, cererile pentru elaborarea pașapoartelor se pot depune de luni până vineri, între orele 08:30-18:30.
Decizia a fost luată la nivel central, iar dacă va fi nevoie activitatea serviciului se va extinde și în zilele de weekend:
„În scopul asigurării creșterii capacității operaționale de înregistrare și soluționare a cererilor de pașapoarte la nivelul serviciilor publice comunitare de pașapoarte, conducerea Ministerului Afacerilor Interne a aprobat un set de măsuri organizatorice pentru sistemul de pașapoarte în scopul facilitării obținerii documentelor de călătorie de către cetățenii dornici să plece în vacanță și a celor care revin în țară în această perioadă estivală. În context, în perioada 20.06.2022 – 19.08.2022, la nivelul sistemului de pașapoarte au fost stabilite măsuri de prelungire a programului de lucru cu publicul de luni până vineri și de desfășurare a acestei activității și în zilele de week-end la serviciile publice comunitare de pașapoarte la care este posibil și necesar prin raportare la volumul cererilor de pașapoarte care se înregistrează la fiecare structură în parte. Având în vedere faptul că serviciile publice comunitare de pașapoarte sunt organizate în subordinea instituțiilor prefectului, programul de lucru cu publicul este stabilit la nivelul instituțiilor prefectului, în funcție de particularitatea fiecărei structuri de pașapoarte în parte, context în care evidențiem că acest program de lucru cu publicul poate fi neunitar”, se arată în comunicatul transmis de către Direcția Generală de Pașapoarte.
Liber la început de iulie
Pentru cei care se programează online, primul interval orar disponibil la Serviciul de Pașapoarte Arad, la ora redactării articolului, era pe data de 5 iulie, de la ora 17:45. Lucrurile stau mai bine decât în urmă cu o lună, când primul loc disponibil în platformă era pe data de 11 august. Deschiderea de noi ghișee, dar și prelungirea programului de lucru a creat noi posibilități pentru arădeni. Arădenii sunt sfătuiți să consulte permanent portalul www.epasapoarte.ro, întrucât situația programărilor online se poate modifica în timp real, în condițiile în care sunt persoane care nu mai pot ajunge și își anulează programarea. Pașaportul se eliberează în termen de 5 zile lucrătoare, de la depunerea cererii. Pentru evitarea deplasării și supraaglomerării la sediile serviciilor publice comunitare de pașapoarte, în vederea ridicării pașaportului simplu electronic, cetățenii sunt sfătuiți să solicite, cu ocazia depunerii cererilor, expedierea documentelor de călătorie prin serviciile de curierat la domiciliul sau reședința titularului (cu suportarea de către aceștia a contravalorii serviciului prestat, respectiv 11,30 lei cu TVA inclus).
Ghișeu pentru neprogramați online
În perioada menționată, activitatea de lucru cu publicul de la nivelul serviciilor publice comunitare de pașapoarte se va desfășura, pe cât posibil, cu maximum de ghișee, prin utilizarea judicioasă a resursei umane disponibile. De asemenea, la nivelul fiecărui serviciu public comunitar de pașapoarte activitatea va fi organizată astfel încât cel puțin o stație de preluare a cererilor de pașapoarte să fie operațională pe întreaga perioadă de lucru cu publicul pentru cetățenii care nu au optat sau nu au avut posibilitatea să efectueze o programare prealabilă prin platforma epasapoarte.ro.
„Totodată, pentru a spori capacitatea de primire a cererilor de eliberare a pașapoartelor, a fost diminuat pragul valoric inferior de cereri preluate/stație de lucru, luând în calcul o normare obiectivă medie a timpului de lucru de 6 minute/persoană (față de 7 minute cât a fost prevăzut anterior) exclusiv pentru programările nou efectuate și numai pe durata măsurilor de creștere a capacităților de preluare dispuse la nivelul fiecărui serviciu public comunitar de pașapoarte.
De asemenea, având în vedere faptul că, un număr semnificativ de cetățeni care au realizat o programare online pentru această perioadă estivală, prin intermediul platformei www.epasapoarte.ro, fie au obținut deja documentul de călătorie, fie nu se mai prezintă la data și ora programării, în scopul preîntâmpinării unor astfel de situații, dar și pentru vacantarea, după caz, a intervalelor orare ocupate astfel, Direcția Generală de Pașapoarte va retransmite e-mailurile de confirmare a programărilor active, în scopul creării posibilității pentru cetățeni de anulare a acestora cu 3 zile înainte de data programării, în situația în care programarea efectuată nu mai este utilă pentru obținerea documentului de călătorie. Această măsură are drept scop asigurarea posibilității pentru cetățeni de efectuare a unei programări în intervalele orare vacantate”, se mai arată în informarea transmisă de cei de la pașapoarte.
Creștere de 130%
În perioada 01.01-15.06.2022, la nivel național, au fost eliberate 1.163.458 documente de călătorie, ceea ce reprezintă o creștere cu 129,07% față de anul 2021, respectiv cu 48,28% față de anul 2019.
Citiți principiile noastre de moderare aici!