ARAD. Linia de tramvai care uneşte municipiul de comuna Ghioroc ar urma să fie modernizată cu fonduri europene nerambursabile. Un proiect care este analizat şi întors pe toate părţile de autorităţile locale, de ani şi ani de zile, ar putea să primească finanţare. Sergiu Bîlcea, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad, este cel care, de când şi-a preluat mandatul, a căutat diferite variante pentru această investiţie complexă. Şi, în final, a fost identificată o linie de finanţare care ar putea să rezolve latura financiară a proiectului.
„Am contactat Agenţia pentru Dezvoltare Regională Vest şi am solicitat informaţii concrete referitoare la proiectele care ar putea primi finanţare pe liniile de finanţare referitoare la Protecţia Mediului, în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027. Iar modernizarea liniei de tramvai Arad-Ghioroc se încadrează în cerinţele liniei de finanţare”, a explicat Bîlcea.
În acest context, Consiliul Judeţean Arad discută un protocol de colaborare cu Primăria Arad, ţinând cont de faptul că Municipalitatea este acţionarul majoritar al Companiei de Transport Public Arad, societate care, în final, ar urma să beneficieze de complexa investiţie.
„Discutăm asupra unui draft de protocol cu Primăria, aşteptăm acum ca Municipalitatea să ne transmită punctul de vedere referitor la acest protocol. Ulterior, protocolul de colaborare ar urma să fie adoptat de către Consiliul Judeţean şi de către Consiliul Local Municipal, după care putem începe documentaţia necesară pentru depunerea proiectului”, a mai spus vicepreşedintele CJA.
Cei de la Consiliul Judeţean Arad speră că vor reuşi să „grăbească” acest proiect, care ar urma să se lege de alte două lucrări importante care se vor desfăşura pe acelaşi traseu.
„În primăvara acestui an, vor demara lucrările de construire a pasajului peste calea ferată dintre Arad şi Vladimirescu, moment în care circulaţia tramvaielor spre Ghioroc va fi suspendată, tramvaiele urmând să fie înlocuite de autobuze. Tot în acest an, ne dorim să începem şi modernizarea şi lărgirea drumului Sâmbăteni-Ghioroc. Practic, vom avea deja două şantiere care vor afecta circulaţia tramvaielor dintre Arad şi Ghioroc. Dacă reuşim să ne mobilizăm şi să întocmim documentaţiile într-un termen cât mai scurt, am putea să legăm şi modernizarea liniei de tramvai de celelalte două proiecte şi să desfăşurăm toate trei proiectele de pe acest traseu. În acest fel, am reduce disconfortul arădenilor”, este părerea lui Sergiu Bîlcea, vicepreşedintele CJA.
Trimite articolul
XSa nu va puna satana sa desfiintati tramvaiul pe Gai si Gradiste!!-cum se aude.
-
Sa repare liniile ca arata ca funia in sac.Numai se leagana tramvaiele.Stau sa cada.
Cred ca va fi metrou……!!!
Mda…n-am răbdare să citesc așa ceva!
Sigur,e tardiv,fără rost!
Poate,împreună cu alte planuri pentru podgoria aradului…Dar nu cred!
Al cui e studiul de justificare al acestui proiect?
Problemă de matematică: dacă la Făt Frumos se refac 500 m linie tramvai pe un singur fir în 3 ani, câți ani vor fi necesari pentru cei 20 km din traseul Arad-Ghioroc?
-
Mai franzela!de unde minciuna asta ca 3 ani?de ce exagerezi ca ciocanu?cateva luni,nu ani !in vara o sa fie gata Fat.mumos!
-
Care 7 ani?
bani aruncați!!! când toată lumea are mașini, uitati vă la tramvaiul spre ghioroc, 10 persoane în tramvai zi de zi….este distanta mica pentru interes mare din zona, nu știu cineva face aceste impacte?! de bugete? pentru lac? nici o șansă este gol toată săptămâna doar sâmbătă este lume și ceva vineri, cine merge la plaja ziua merge cu mașina, plus vremea rea, impact zero se scot banii în 20 de ani dacă dau europenii toți banii merita sa zicem dar la cât va dura construcția, oamenii cu ce vor umbla fie și cei putini?
-
Nu toată lumea are mașină și nici nu asta e ideea,ar trebui mai multe mijloace de transport în comun.În orice țară civilizată accentul se pune pe transportul public dar la noi dacă n-ai mașină nu exiști!
Cea mai stupida idee, cine a auzit de 20km de linie de tramvai în afara orașului, in care alta tara se mai face asa ceva? Toate tarile au trenuri moderne din ora în ora. Este linie modernizata din ghioroc la Arad, cu câteva trenuri moderne s-ar putea rezolva problema asta. În loc ca trenurile sa aibă un program bun și fără întârzieri, noi investim miliarde în linii inutile, pentru ca sunt “nerambursabile”
-
Poate in Germania. Daca ai fost la Manheim/Ludwigshafen.
-
Mergi tu pe câmp kilometri zilnic, la Gara Cicir și fosta Haltă Mândruloc .
Uitați-vă pe hartă înainte să vorbiți.
De aceea linia există și a fost construită în 1906!
Pentru că linia de tren e prea departe de sate.
Muncitori fac zilnic ruta și tramvaiele sunt pline de elevi.
poate construieste Astra un tren in loc de celebra omida ca cei 20 km in ritmul tehnodomus dureaza vreo 50 de ani
Cât despre proiectul liniei de tramvai spre Ghioroc… , până la aprobarea și realizarea EFECTIVĂ a Proiectului, SUNT DOAR NIȘTE SIMPLE BASME.
Atât.
Poate niste autobuze noi ar fi mai potrivite pentru Ghioroc.
Un tramvai Imperio roșu bate, bate, roți pătrate? Si asta de mult timp. Strica liniile, se stricà tramvaiul…