ARAD. O listă lungă de promisiuni cuprinsă într-un proiect de hotărâre de Consiliu Local. Asta a afişat, la transparenţă, Primăria Arad, odată cu proiectul privind „aprobarea formei de delegare a serviciului de transport public local şi al Contractului de delegare a serviciului de transport public local prin curse regulate efectuat cu autobuzele şi tramvaiele pe raza municipiului Arad”. Aleşii vor fi chemaţi să aprobe ceva ce, practic, funcţionează de ani buni în Arad: delegarea gestiunii serviciului de transport public către Compania de Transport Public. În proiect, însă, este cuprinsă şi Lista investiţiilor pe următorii ani, cu sume, termene şi instituţia care va face plăţile. Aleşii sunt chemaţi să voteze aşadar şi modul în care se vor cheltui, în total, 91.192.000 lei până în 2016.
Tramvaie şi autobuze
Lista de investiţii este începută cu o achiziţie: 10 autobuze second-hand cu capacitate 45-50 locuri- 690.000 lei din banii CTP, în 2014. Continuă cu achiziţia de tramvaie noi cu 19.575.000 lei în 2014 şi 19.575.000 lei în 2015 din banii Primăriei – achiziţie care este în fază avansată a licitaţiei. Alte 10 autobuze noi cu sume de 3.038.000 lei în 2015 şi 3.038.000 lei în 2016 ar putea fi cumpărate din banii Primăriei.
Lista continuă cu un sistem monitorizare şi măsurare a consumului de carburant pentru autobuze – 140.000 lei în 2015 plătit din surse proprii ale CTP, reparaţii linii în depoul UTA – 100.000 lei în 2014, înlocuit macaze şi traverse în depoul Micălaca – 80.000 lei în 2015 din banii CTP, investiţii la linii pe tronsonul Petru Rareş şi Calea Zimandului – 140.000 lei în 2015 şi înlocuit traverse pe tronsonul Calea Radnei – zona II – III – depou Micălaca – 30.000 lei în 2015, tot din banii Companiei.
Linii, staţii, semafoare
Se planifică şi trei mari lucrări de refacţie linie de tramvai, pe banii Primăriei: între Podgoria şi Polivalentă – 6.752.000 lei – eşalonată pe trei ani, între podul Micălaca şi Vama Micălaca – 18.345.000 lei eşalonată tot pe trei ani, respectiv, pe strada Pădurii, între Abatorului şi Conduraşilor – 14.524.000 lei, lucrare eşalonată pe patru ani. Lucrările prevăd înlocuirea liniilor de rulare existente cu unele noi, refacerea semaforizării, a carosabilului, crearea de spaţii de parcare, implementarea unui sistem de priorităţi privind traficul, refacerea staţiilor de tramvai. Lucrările nu vizează, însă, pasajele executate deja în cadrul proiectului „Treceri la nivel cu liniile de tramvai”.
Senzori şi camere
Nu au fost uitate nici două investiţii despre care se vorbeşte de ani buni: achiziţie şi implementare sistem ticketing cu carduri – 3.780.000 lei, planificată pentru anii 2015 şi 2016, respectiv extindere sistem management trafic şi informare călători – 1.260.000 lei, planificată pentru anii 2016-2017.
Investiţia în managementul traficului constă din construirea unui „centru” care va avea în vedere urmărirea prin satelit a vehiculelor, precum şi instalarea de semafoare inteligente, ce vor debloca electronic intersecţiile aglomerate. De asemenea, vor fi instalate sisteme de detecţie pe autobuze şi tramvaie, pentru a se putea stabili priorităţile de trafic, iar intersecţiile vor avea camere video şi semafoare cu senzori pentru a se regla în funcţie de necesităţi.
Studii de fezabilitate
Se fac şi studii de fezabilitate din fonduri de la bugetul local: proiect de execuţie pentru Hala reprofilat bandaje – 75.000 lei în 2014, Conexiune linie tramvai str. Dunării (Gai) – Bucla Zona Industrială – 50.000 lei în 2014.
CITESTE SI:
Premiu de excelenta pentru CTP
Citiți principiile noastre de moderare aici!