ARAD. Ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, se avântă în declaraţii care mai de care mai fantasmagorice în ceea ce priveşte autostrada Nădlac-Arad. Acesta anunţă cu surle şi trâmbiţe că cei 39 de kilometri de drum vor fi inauguraţi în acest an, însă faptele din teren contrazic total declaraţiile de la Bucureşti. Autostrada Nădlac-Arad a fost împărţită în două loturi. Licitaţia pentru primul lot, respectiv Nădlac-Pecica, a fost câştigată de Romstrade, însă contractul cu această firmă a fost reziliat în 2011, după ce, în mai bine de un an de zile, s-a realizat un procent de aproximativ 10 la sută din totalul lucrărilor. Mai mult, banii daţi de stat către Romstrade pentru construcţia autostrăzii au fost folosiţi în alte scopuri de către Nelu Iordache, administratorul societăţii. Acesta se află în arest, fiind judecat pentru delapidare. Al doilea lot, Pecica-Arad, a fost câştigat de compania austriacă Alpine. Cu toate că lucrările erau relativ în grafic, iar procentajul de finalizare a autostrăzii a ajuns la 85 la sută, compania a dat faliment şi a părăsit şantierul din Arad.
Şi o licitaţie
Între timp, a fost organizată o licitaţie pentru primul lot al autostrăzii, licitaţie adjudecată la finele anului 2013. Lucrările vor demara în primăvara acestui an, însă finalizarea lor nu va putea fi realizată sub nicio formă într-un an de zile. În ceea ce priveşte lotul doi, încă nu a fost organizată o licitaţie, aşa că şansele ca lucrările rămase de executat să fie finalizate în acest an sunt infime. Evidenţa acestor fapte nu l-au oprit, însă, pe Şova să anunţe că ambele tronsoane vor fi finalizate în 2014, iar patrimoniul autostrăzilor din România se va îmbogăţi cu cei 39 de kilometri dintre Nădlac şi Arad. Încă o dată, ni se dovedeşte concret faptul că de la Bucureşti lucrurile se văd altfel decât le vedem noi, de la faţa locului.
CITESTE SI:
Paza data pe graba pe autostrada Aradului
Citiți principiile noastre de moderare aici!